Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absolute bevoegdheid
Betrekkelijke bevoegdheid
Bevoegdheden
Bevoegdheid
Bevoegdheid van de EU
Bevoegdheid van de Europese Unie
Bevoegdheid van de Gemeenschap
Bewijs van bevoegdheid als beroepsvlieger
CPL
Communautaire bevoegdheid
Docent politicologie hoger onderwijs
Docente politicologie hoger onderwijs
Docente politieke wetenschappen hoger onderwijs
EG-bevoegdheid
Exclusieve bevoegdheid
Jurisdictiebevoegdheid
Lector politieke wetenschappen
Materiële bevoegdheid
Parlementair journalist
Politiek journalist
Politiek verslaggeefster
Politiek verslaggever
Politieke bevoegdheid
Politieke groeperingen
Politieke partijen
Rechterlijke bevoegdheid
Relatieve bevoegdheid
Territoriale bevoegdheid
Tribunale bevoegdheid
Volstrekte bevoegdheid

Traduction de «Politieke bevoegdheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
politieke bevoegdheid [ bevoegdheden | bevoegdheid ]

political power [ Political leadership(ECLAS) | Power(STW) ]


jurisdictiebevoegdheid [ exclusieve bevoegdheid | rechterlijke bevoegdheid | tribunale bevoegdheid ]

jurisdiction [ exclusive jurisdiction | jurisdiction of the courts | jurisdiction of the ordinary courts | legal jurisdiction | Competence of tribunals(ECLAS) ]


bevoegdheid van de EU [ bevoegdheid van de Europese Unie | bevoegdheid van de Gemeenschap | communautaire bevoegdheid | EG-bevoegdheid ]

EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]


geografische en / of politieke regio van wereld

Geographical and political regions of the world


betrekkelijke bevoegdheid | relatieve bevoegdheid | territoriale bevoegdheid

jurisdiction ratione loci | territorial competence | territorial jurisdiction


absolute bevoegdheid | materiële bevoegdheid | volstrekte bevoegdheid

competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction


bewijs van bevoegdheid als beroepsvlieger | vliegbewijs/bewijs van bevoegdheid verkeersvlieger | CPL [Abbr.]

Commercial Pilot Licence | CPL [Abbr.]


politiek verslaggeefster | politiek verslaggever | parlementair journalist | politiek journalist

journalist specialising in EU politics | journalist specialising in global politics | political commentator | political journalist


politieke groeperingen | politieke partijen

movements parties | political party | affiliations parties | political parties


docente politicologie hoger onderwijs | lector politieke wetenschappen | docent politicologie hoger onderwijs | docente politieke wetenschappen hoger onderwijs

political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het Verenigd Koninkrijk betoogt met name dat een ruime discretionaire politieke bevoegdheid aan ESMA is verleend, wat in strijd is met de Unierechtelijke beginselen inzake delegatie van bevoegdheden.

The United Kingdom contends, inter alia, that ESMA has been given a very large measure of discretion of a political nature which is at odds with EU principles relating to the delegation of powers.


De uitoefening van die bevoegdheid vereist met name een openbaar debat in voltallige zitting, zodat de burgers van de Unie kennis kunnen nemen van de verschillende politieke standpunten en zich daardoor een politieke mening kunnen vormen over het optreden van de Unie.

The exercise of that power requires, inter alia, a public debate in plenary sitting enabling the citizens of the EU to acquaint themselves with the various political orientations expressed and, as a result, to build a political opinion on the EU’s actions.


− (SV) Wij van Junilistan zijn van mening dat cultuuraangelegenheden onder de politieke bevoegdheid van de lidstaten moeten vallen.

− (SV) The June List believes that cultural issues should fall within the political competence of the Member States.


Ik geloof dat een historische stap in de geschiedenis van de mensheid wordt gezet wanneer de verdediging van mensenrechten niet meer alleen de bevoegdheid van afzonderlijke staten is – de traditionele politieke actoren, de traditionele politieke subjecten van de laatste eeuwen – maar wanneer de bevoegdheid daartoe de nationale grenzen van staten overschrijdt en er een reeks internationale mechanismen en institutionele garanties worden vastgesteld voor een betere verdediging van universele menselijke waarden.

I think humanity is taking a historical step forward when defending human rights becomes not just the responsibility of states, which are the traditional political actors and the traditional political players of the last few centuries, but something which, in terms of defending humanity, goes beyond the borders of states and establishes a series of mechanisms and institutional guarantees in order to better defend their universal values.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Uit politiek oogpunt wil de Commissie er in een Europese Unie met 25 lidstaten en 450 miljoen burgers voor zorgen dat het concurrentievermogen en de cohesie worden verbeterd, dat veiligheid en het Europees burgerschap worden gegarandeerd aan een groter aantal mobielere burgers en dat de Unie meer externe bevoegdheid op zich kan nemen.

Politically, the Commission wants to ensure that in the EU of 25 Member States and 450 million citizens competitiveness and cohesion are enhanced, security and European citizenship are guaranteed for a greater number of more mobile citizens, and that the Union will be able to take on more external responsibility.


7. acht dit niet alleen wegens de erkenning van de internationale rechtspersoonlijkheid van de EU mogelijk, maar ook dankzij de politieke keuze van de EU om op het gebied van het buitenlands beleid de belangrijke rol te spelen die haar toekomt, zoals weerspiegeld in de te verwachten verduidelijking van de politieke en/of uitvoerende bevoegdheid van iedere EU-instelling in de internationale betrekkingen, de benoeming van een EU-minister voor buitenlandse zaken en de verwachte versterking van de bevoegdheid van de EU op de gebieden veil ...[+++]

7. Considers that this will be possible, not only because of the recognition of the international legal personality of the EU, but also the political undertaking on the part of the EU to play the important role incumbent on it in the field of foreign policy, as reflected in the expected clarification of the political and/or executive competence of each EU institution in international relations, the creation of an EU Minister for Foreign Affairs and the expected reinforcement of the competence of the EU in the areas of security and defence policy;


6. acht dit niet alleen wegens de erkenning van de internationale rechtspersoonlijkheid van de EU mogelijk, maar ook dankzij de politieke keuze van de EU om op het gebied van het buitenlands beleid de belangrijke rol te spelen die haar toekomt, zoals weerspiegeld in de te verwachten verduidelijking van de politieke en/of uitvoerende bevoegdheid van iedere EU-instelling in de internationale betrekkingen, de benoeming van een EU-minister voor buitenlandse zaken en de verwachte versterking van de bevoegdheid van de EU op de gebieden veil ...[+++]

6. Considers that this will be possible, not only because of the recognition of the international legal personality of the EU, but also the political undertaking on the part of the EU to play the important role incumbent on it in the field of foreign policy, as reflected in the expected clarification of the political and/or executive competence of each EU institution in international relations, the creation of an EU Minister for Foreign Affairs and the expected reinforcement of the competence of the EU in the areas of security and defence policy;


- (EN) Het jaarlijkse wetgevingsprogramma is de meest concrete uiting van de voornaamste constitutionele en politieke bevoegdheid die de Europese Commissie heeft: het uitsluitend initiatiefrecht.

– The annual legislative programme is the most concrete manifestation of the European Commission's key constitutional and political power, namely the exclusive right of initiative.


Hier ligt in de eerste plaats een taak voor de Lid-Staten, maar de Commissie is niettemin van mening - en dat is de hele filosofie achter het Vertrouwenspact voor de werkgelegenheid - dat zij de dubbele verantwoordelijkheid heeft de Lid-Staten een samenhangend kader te bieden, dat hen ertoe aanzet geschikte maatregelen ter bevordering van de werkgelegenheid te treffen, en bij de politieke keuzen die onder de communautaire bevoegdheid blijven vallen, zoals bijvoorbeeld op het gebied van de indirecte belastingen, altijd de werkgelegenhe ...[+++]

While the Member States are the most closely concerned, the Commission nevertheless considers - and this sums up the entire philosophy of the Confidence Pact for Employment - that it has the twin responsibility of providing the Member States with a consistent framework which encourages them to adopt the appropriate measures in favour of employment, and of setting the policy choices which remain within the Community's field of competence, such as indirect taxation, for example, on a course which is favourable to employment.


In dit verband wordt in bovengenoemd politiek akkoord handhaving van de huidige regeling bepleit (artikelen 4 en 5 van de richtlijn van 1989), met inbegrip van een herzieningsclausule na 5 jaar ; - de instelling van een contactcomité als overlegforum tussen de Lid-Staten en de Commissie over de toepassing van de richtlijn en de ontwikkeling van de regelgeving op het gebied van televisie-omroepen ; - de bevoegdheid van de Lid-Staten met betrekking tot de televisie- omroeporganisaties (artikel 2 van de richtlijn).

On this point, the abovementioned political agreement advocates maintaining present arrangements (Articles 4 and 5 of the 1989 Directive), including a five- year review clause; - the setting up of a Contact Committee to provide a forum for consultation between the Member States and the Commission on application of the Directive and the development of rules in the field of television broadcasting; - the jurisdiction of Member States regarding television broadcasters (Article 2 of the Directive).


w