Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CAEU
Raad voor Arabische economische eenheid
Raad voor de Arabische economische eenheid

Vertaling van "Raad voor Arabische economische eenheid " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Raad voor Arabische Economische Eenheid, Cairo

Council of Arab Economic Unity


Raad voor Arabische economische eenheid | CAEU [Abbr.]

Council for Arab Economic Unity | CAEU [Abbr.]


Raad voor de Arabische economische eenheid [ CAEU ]

Council of Arab Economic Unity [ CAEU ]


Samenwerkingsovereenkomst tussen de Europese Economische Gemeenschap enerzijds en de landen die partij zijn bij het Handvest van de Raad voor Samenwerking van de Arabische Golfstaten (de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Saoedi-Arabië, Oman, Katar, Koeweit) anderzijds

Cooperation Agreement between the European Economic Community, of the one part, and the countries parties to the Charter of the Cooperation Council for the Arab States of the Gulf (the State of the United Arab Emirates, the State of Bahrain, the Kingdom of Saudi Arabia, the Sultanate of Oman, the State of Qatar and the State of Kuwait) of the other part
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Eerste middel: door een onjuiste juridische maatstaf te hanteren om uit te maken of Jinshan en Giant China één enkele economische eenheid vormden, heeft de Raad artikel 9, lid 5, van verordening (EG) nr. 1225/2009 (de basisverordening) geschonden.

First plea in law, alleging that the that the Council applied the wrong legal test to determine that Jinshan and Giant China formed a single economic entity thereby violating Article 9(5) of Regulation (EC) No 1225/2009 (the basic regulation).


23. erkent dat er behoefte is aan een onafhankelijke analyse van de economische vooruitzichten van de lidstaten op het niveau van de EU; dringt er in dit verband op aan de eenheid van de economisch hoofdanalist binnen de Commissie verder te ontwikkelen, teneinde te kunnen beschikken over objectieve, onafhankelijke en transparante analyses van de relevante data, die publiek moeten worden gemaakt en die moeten dienen als basis voor een debat en besluitvorming in de Commissie, de Raad ...[+++]

23. Recognises the need for independent analysis of Member States’ economic perspectives at the EU level; in this context, urges the further development of the Commission’s Chief Economic Analyst Unit with a view to providing objective, independent and transparent analysis of the relevant data, which should be made public and should serve as a basis for well-informed debate and decision-making in the Commission, the Council and Parliament; demands that the Chief Economic Analyst Unit be forwarded all relevant documents in time to be able to carry out its tasks; stresses the useful role of national fiscal councils at both national and ...[+++]


Verzet de regeling van de Europese Unie inzake „overgang van een onderdeel van een onderneming” (met name artikel 1, lid l, sub a en b, gelezen in samenhang met artikel 3, lid 1, van richtlijn 2001/23/EG (1) van de Raad van 12 maart 2001) zich tegen een nationale regeling, zoals die van artikel 2112, lid 5, van de Codice civile (Italiaans burgerlijk wetboek), op grond waarvan de verkrijger de vervreemder kan opvolgen in de arbeidsbetrekkingen zonder dat de instemming van de overgedragen werknemers is vereist, zelfs wanneer het deel van de onderneming waarop de overgang betrekking heeft, geen functioneel autonome ...[+++]

As regards the ‘transfer of a part of a business’, does European Union legislation (in particular, Article 1(1)(a) and (b) of Council Directive 2001/23/EC (1) of 12 March 2001, read in conjunction with Article 3(1) thereof) preclude a rule of national law, such as that laid down in the fifth paragraph of Article 2112 of the [Italian] Civil Code, which permits the transferee to take over the employment relationships of the transferor, without the consent of the employees transferred being necessary, even where the part of the business transferred is not a functionally independent economic ...[+++]


Wat we voorts nodig hebben voor economische eenheid zijn bestuursinstellingen: een Europese Raad die de strategie uitstippelt, een Commissie die de gekozen strategie bewaakt en uitvoert, en wetgevende instanties voor de strategie: de Raad en het Europees Parlement.

What we also need for economic union is governance institutions: a European Council that launches the strategic lines, a Commission that monitors and executes the strategy and legislative bodies for the strategy: the Council and the European Parliament.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het is bekend hoezeer de Arabische wereld gekenmerkt wordt door grote verdeeldheid, die voortdurend weer de kop opsteekt, ondanks het streven en de pogingen - utopisch of realistisch - in de richting van volledige of gedeeltelijke eenheid in de jongste geschiedenis: de Syrisch-Egyptische eenheid (Verenigde Arabische republiek), de Unie van de Arabische Maghreb, de commissie voor Arabische economische ...[+++]

Consequently, this heritage sometimes provides reference points and legitimacy, even today, for the most contradictory systems of ideas. It is well known to what extent the Arab world is marked by recurrent fragmentation in spite of the desires and attempts – whether utopian or realistic, even in very recent history – to achieve total or partial unity: Syrian-Egyptian unity, the AMU, the 1957 commission on Arab economic unity, the ambitions of the Baath party, the dreams of Libya.


Dit wordt ook bevestigd door het feit dat (i) ÖIAG en de ondernemingen waarin zij participeert met het oog op de Europese mededingingsregels niet als economische eenheid lijken te worden gezien en (ii) dat de Commissie — overeenkomstig Verordening (EG) nr. 139/2004 van de Raad van 20 januari 2004 betreffende de controle op concentraties van ondernemingen (de „EG-concentratieverordening”) (42) — ÖIAG voor het vasts ...[+++]

This is further confirmed by the fact that (i) ÖIAG and the companies in which it has a stake do not appear to form an economic unit for the purposes of European competition law and (ii) under Council Regulation (EC) No 139/2004 of 20 January 2004 on the control of concentrations between undertakings (the EC Merger Regulation) (42), the Commission does not consider ÖIAG to be a group for the purposes of calculating the turnover thresholds.


17. stelt vast dat de vooruitgang in de zin van de liberalisering van het interarabisch handelsverkeer en de uitbouw van de privé sector gering is; vraagt de Europese Commissie en de Raad om de duurzame en rechtvaardige ontwikkeling van de Arabische landen met verdubbelde inspanning aan te moedigen teneinde de ongelijkheden te verminderen door steun te geven aan struct ...[+++]

17. Notes the limited progress made in liberalising inter-Arab trade and in strengthening the private sector; calls on the Commission and the Council to redouble their efforts to encourage the sustainable and equitable economic development of the Arab countries, seeking to reduce inequalities through structural and social policies which limit the harmful social effects of economic reforms; supports the economic integration of the Arab countries, particularly in essential markets such as energy and telecommunications, with a view to generating a dynamic development process which will favour ...[+++]


16. stelt vast dat de vooruitgang in de liberalisering van het interarabisch handelsverkeer en de uitbouw van de privé sector gering is; vraagt de Europese Commissie en de Raad om de duurzame en rechtvaardige ontwikkeling van de Arabische landen met veel ruimere inspanningen aan te moedigen om de ongelijkheden te verminderen door steun te geven voor structurele en sociale vormen van beleidsvoering die de sociaal schadelijke uitwerk ...[+++]

16. Notes the limited progress made in liberalising inter-Arab trade and in strengthening the private sector; calls on the Commission and the Council to redouble their efforts to encourage the sustainable and equitable economic development of the Arab countries, seeking to reduce inequalities through structural and social policies which limit the harmful social effects of economic reforms; supports the economic integration of the Arab countries, particularly in essential markets such as energy and telecommunications, with a view to generating a dynamic development process which will favour ...[+++]


Deze richtsnoeren zijn van toepassing op de meest gangbare soorten horizontale samenwerkingsovereenkomsten, ongeacht het niveau van integratie dat daarmee wordt bereikt, met uitzondering van transacties die een concentratie vormen in de zin van artikel 3 van Verordening (EG) nr. 139/2004 van de Raad van 20 januari 2004 betreffende de controle op concentraties van ondernemingen (2) („de concentratieverordening”), zoals bijvoorbeeld het geval zou zijn voor gemeenschappelijke ondernemingen die duurzaam alle functies van een zel ...[+++]

These guidelines apply to the most common types of horizontal co-operation agreements irrespective of the level of integration they entail with the exception of operations constituting a concentration within the meaning of Article 3 of Council Regulation (EC) No 139/2004 of 20 January 2004 on the control of concentrations between undertakings (2) (‘the Merger Regulation’) as would be the case, for example, with joint ventures performing on a lasting basis all the functions of an autonomous economic entity (‘full-function joint ventures’) (3).


(9) De Raad stelt zich evenwel achter de conclusie van de Commissie volgens welke eveneens rekening gehouden dient te worden met de verkoopprijzen die worden gehanteerd door de binnenlandse verkoopmaatschappijen van deze firma, in zoverre de firma NSK en haar verkoopmaatschappijen - die zoals in Verordening (EEG) nr. 2516/86 is vermeld, volledig ondergeschikt zijn aan NSK en taken vervullen die in wezen overeenkomen met die van een verkoopkantoor of van een verkoopdienst - een en dezelfde economische ...[+++]

(9) However, the Council confirms the conclusion drawn by the Commission, namely that the prices charged by the company's domestic sales subsidiaries should likewise be taken into account as NSK and its sales subsidiaries - which, as was stated in Regulation (EEC) No 2516/86, are wholly owned by NSK and perform functions which correspond essentially to those of a sales subsidiary or sales department - form a single economic unit.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Raad voor Arabische economische eenheid' ->

Date index: 2022-10-22
w