Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Contract met uitgestelde rente
Credit rating
Delayed rate settlement
Gross rating point
IBOR
Interbank offered rate
Interbankenrente
Kredietbeoordeling
Kredietrating
Kredietwaardigheidsbeoordeling
Rating
Respiratoire flow rate abnormaal
Respiratoire flow rate normaal
Verschil van twee rates

Vertaling van "Rating " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
credit rating | kredietbeoordeling | kredietrating | kredietwaardigheidsbeoordeling | rating

credit assessment | credit rating | rating




Implicit rate of return-methode Implicit rate of return-methode

implicit rate of return


beoordelen met 'European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate' voor volwassenen

Assessment using European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate for adults


respiratoire flow rate: abnormaal

Resp. flow rate abnormal






Contract met uitgestelde rente | Delayed rate settlement

Delayed rate settlement | DRS


IBOR | Interbankenrente | Interbank offered rate

IBOR | Interbank offered rate
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het geëxtrapoleerde deel van de relevante risicovrije rentetermijnstructuur dient gebaseerd te zijn op forward rates die vloeiend van een forward rate of een reeks forward rates voor de langste looptijden waartegen de relevante financiële instrumenten en obligaties in een diepe, liquide en transparante markt te vinden zijn, convergeren naar een „ultimate forward rate”.

The extrapolated part of the relevant risk-free interest rate term structure shall be based on forward rates converging smoothly from one or a set of forward rates in relation to the longest maturities for which the relevant financial instrument and the bonds can be observed in a deep, liquid and transparent market to an ultimate forward rate.


[23] NEER/REER op basis van de ULC, zonder de impact van wisselkoersschommelingen (NEER = nominal effective exchange rate = nominale effectieve wisselkoers; REER = real effective exchange rate = reële effectieve wisselkoers; ULC = unit labour costs = arbeidskosten per eenheid

[23] NEER/REER based on ULC, excluding the impact of currency fluctuations (NEER = nominal effective exchange rate; REER = real effective exchange rate; ULC = unit labour costs


De manipulatie van de London Interbank Offered Rate (LIBOR) en de Euro Interbank Offered Rate (EURIBOR) heeft geleid tot boetes van miljoenen euro voor verschillende banken in Europa en de VS, en momenteel worden ook beschuldigingen van manipulatie van benchmarks voor grondstoffen (zoals olie, gas en biobrandstof) en wisselkoersen onderzocht.

The manipulation of the London Interbank Offered Rate (LIBOR) and the Euro Interbank Offered Rate (EURIBOR) has resulted in multi-million euro fines on several banks in Europe and the US, and allegations of manipulation of commodity (e.g. oil, gas and biofuel) and exchange-rate benchmarks are also under investigation.


2) Bedrijfsuitoefening: de bestaande verordening vereist dat ratingbureaus belangenconflicten vermijden (zo mag een ratinganalist in dienst van een ratingbureau geen entiteit raten waarin deze een eigendomsbelang heeft) en voor de kwaliteit van de ratings (bijvoorbeeld door het vereisen van de doorlopende monitoring van ratings) en ratingmethoden (die onder meer rigoureus en systematisch moeten zijn) en een hoog niveau van transparantie (zo moeten de ratingbureaus jaarlijks een transparantieverslag publiceren) zorgen.

(2) conduct of business: the existing Regulation requires CRAs to avoid conflicts of interests (for example, a rating analyst employed by a CRA should not rate an entity in which he/she has an ownership interest), to ensure the quality of ratings (for example, requiring the ongoing monitoring of credit ratings) and rating methodologies (which must be, inter alia, rigorous and systematic) and a high level of transparency (for example, every year, CRAs should publish a Transparency Report).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zo zouden de ratingbureaus hun ratings aan de Europese Autoriteit voor effecten en markten (ESMA) moeten meedelen, die ervoor zorgt dat alle voor een schuldinstrument op de markt beschikbare ratings worden gepubliceerd onder een Europese ratingindex (EURIX), die vrij beschikbaar is voor de beleggers.

For example, CRAs would have to communicate their ratings to the European Securities and Markets Authority (ESMA), which would make sure that all available ratings on the market for a debt instrument are published under a European Rating Index (EURIX), freely available to investors.


Tot slot moet er met het voorstel zoveel mogelijk voor worden gezorgd dat kredietinstellingen minder op externe ratings gaan vertrouwen. Daartoe wordt de eis ingevoerd dat alle banken hun beleggingsbeslissingen niet alleen moeten baseren op ratings, maar ook op hun eigen interne kredietoordeel en dat banken met een fors aantal vorderingen in een bepaalde portefeuille interne ratings voor die portefeuille moeten opstellen, in plaats van af te gaan op externe ratings voor de berekening van hun vereiste kapitaal.

Finally, the proposal will seek to reduce to the extent possible reliance by credit institutions on external credit ratings by: a) requiring that all banks' investment decisions are based not only on ratings but also on their own internal credit opinion, and b) that banks with a material number of exposures in a given portfolio develop internal ratings for that portfolio instead of relying on external ratings for the calculation of their capital requirements.


3 bis. Met inachtneming van de aard, de omvang en de complexiteit van de activiteiten van de abi’s, houden de bevoegde autoriteiten toezicht op de toereikendheid van kredietbeoordelingsprocessen van abi’s, beoordelen zij het gebruik van verwijzingen naar ratings als bedoeld in lid 2, eerste alinea, in het beleggingsbeleid van de abi’s, en moedigen zij, indien passend, de beperking van de impact van dergelijke verwijzingen aan, met als doel het verminderen van het uitsluitend en mechanisch vertrouwen op dergelijke ratings.

3a. Taking into account the nature, scale and complexity of the AIFs’ activities, the competent authorities shall monitor the adequacy of the credit assessment processes of AIFMs, assess the use of references to credit ratings, as referred to in the first subparagraph of paragraph 2, in the AIFs’ investment policies and, where appropriate, encourage mitigation of the impact of such references, with a view to reducing sole and mechanistic reliance on such credit ratings.


ratingbureaus mogen geen adviesdiensten verlenen; ze mogen geen ratings aan financiële instrumenten toekennen als ze niet over informatie van voldoende kwaliteit beschikken waarop ze hun ratings kunnen baseren; ze moeten bekendmaken op welke modellen, methoden en belangrijke aannamen ze hun ratings baseren; ze zullen verplicht zijn een jaarlijks transparantieverslag te publiceren; ze zullen een interne functie in het leven moeten roepen om de kwaliteit van hun ratings te toetsen; ze moeten ten minste drie onafhankelijke bestuursleden hebben en de beloning van deze bestuursleden mag niet afhankelijk zijn van de bedrijfsresultaten van het ratingkantoor.

Credit rating agencies may not provide advisory services. They will not be allowed to rate financial instruments if they do not have sufficient quality information to base their ratings on They must disclose the models, methodologies and key assumptions on which they base their ratings They will be obliged to publish an annual transparency report They will have to create an internal function to review the quality of their ratings They should have at least three independent directors on their boards whose remuneration cannot depend on the business performance of the rating agency.


Indien een „first” of „second-asset-to-default”-derivaat een externe rating heeft en voldoet aan de voorwaarden van een gekwalificeerd schuldinstrument, kan de protectiegever volstaan met de berekening van één specifieke risicobelasting die in overeenstemming is met de rating van het derivaat.

If a first or second-asset to default derivative is externally rated and meets the conditions for a qualifying debt item, then the protection seller need only calculate one specific risk charge reflecting the rating of the derivative.


1 bis. Met inachtneming van de aard, de omvang en de complexiteit van de activiteiten van de onder toezicht vallende instellingen, zien de lidstaten erop toe dat de bevoegde autoriteiten toezicht houden op de toereikendheid van de kredietbeoordelingsprocessen van deze instellingen, dat zij het gebruik van verwijzingen naar ratings, uitgegeven door ratingbureaus als gedefinieerd in artikel 3, lid 1, punt b), van Verordening (EG) nr. 1060/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 16 september 2009 inzake ratingbureaus , in het beleggingsbeleid van die instellingen beoordelen en dat zij, indien passend, de beperking van de impact van d ...[+++]

1a. Taking into account the nature, scale and complexity of the activities of the institutions supervised, Member States shall ensure that the competent authorities monitor the adequacy of the institutions’ credit assessment processes, assess the use of references to credit ratings issued by credit rating agencies as defined in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1060/2009 of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 on credit rating agencies , in their investment policies and, where appropriate, encourage mitigation of the impact of such references, with a view to reducing sole and mechanistic reliance on such cr ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Rating' ->

Date index: 2024-02-07
w