Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Antacida
Anti-IXa
Anti-VIIIa
Anti-XIa
Anti-Xa
Antitrombine
Behoeften van ICT-gebruikers achterhalen
Behoeften van ICT-gebruikers identificeren
Bloeding tijdens langdurig gebruik van anticoagulantia
Gebruikersreferentiemodel
Grensvlak-referentiemodel
Habitueel gebruik van laxeermiddelen
Hyperheparinemie
Infrastructuur-referentiemodel
Kruiden of huismiddelen
Legitiem aanwenden van geweld
Misbruik van
Neventerm
Rechtvaardig gebruik van geweld
Referentiemodel van het gebruik
Referentiemodel voor gebruik
Signalering van gebruiker naar gebruiker
Steroïden of hormonen
Toename van
Vitaminen
Wensen van ICT-gebruikers identificeren
Wettelijk gebruik van geweld
Wettelijk toegestaan gebruik van dwangmiddelen

Vertaling van "Referentiemodel van het gebruik " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
gebruikersreferentiemodel | referentiemodel van het gebruik | referentiemodel voor gebruik

usage reference model | URM [Abbr.]


Signalering van gebruiker naar gebruiker

User-to-user signalling | UUS


behoeften van ICT-gebruikers achterhalen | wensen van ICT-gebruikers identificeren | behoeften van ICT-gebruikers identificeren | identificatiemethoden voor het identificeren van de behoeften van ICT-gebruikers

ICT user needs identification techniques | identify ICT user needs




infrastructuur-referentiemodel

infrastructure reference model


Omschrijving: Een grote verscheidenheid van geneesmiddelen en huismiddelen kan hier een rol spelen, maar met name belangrijk zijn de groepen: (a) psychotrope middelen die geen afhankelijkheid geven, zoals antidepressiva, (b) laxantia en (c) analgetica die zonder recept verkrijgbaar zijn, zoals aspirine en paracetamol. Aanhoudend gebruik van deze middelen brengt vaak nodeloze contacten met de gezondheidszorg mee en gaat soms gepaard met schadelijke lichamelijke-effecten. Pogingen om het gebruik van het middel te ontraden of te verbiede ...[+++]

Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or forbid the use of the substance are often met with resistance; for laxatives and analgesics this may be in spite of warnings ...[+++]


legitiem aanwenden van geweld | wettelijk toegestaan gebruik van dwangmiddelen | rechtvaardig gebruik van geweld | wettelijk gebruik van geweld

discourage criminal violations | using legal force | legal use-of-force | use of legal force


klanten adviseren over het gebruik van medische producten | klanten advies geven over het gebruik van medische producten | klanten raad geven over het gebruik van medische producten

commend customers on usage of medical products | help customers on usage of medical products | advise customers on usage of medical products | suggest customers on usage of medical products


hulpmiddelen voor gebruik in algemene ziekenhuis en hulpmiddelen voor persoonlijk gebruik verband houdend met ongewenste gebeurtenissen

General hospital and personal-use devices associated with adverse incidents


bloeding tijdens langdurig gebruik van anticoagulantia | hyperheparinemie | toename van | antitrombine | toename van | anti-VIIIa | toename van | anti-IXa | toename van | anti-Xa | toename van | anti-XIa

Haemorrhage during long-term use of anticoagulants Hyperheparinaemia Increase in:antithrombin | anti-VIIIa | anti-IXa | anti-Xa | anti-XIa
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Commissie adviseert een referentiemodel op te zetten voor een capaciteitsmechanisme voor gebruik op regionale basis.

The Commission advises that a reference model for a capacity mechanism for use on a regional basis be drawn up.


Om dit beheersprobleem aan te pakken, zijn op nationaal niveau publiek-private partnerschappen (PPP’s) ontstaan als referentiemodel.

To address this governance problem public-private partnerships (PPPs) have emerged at the national level as the reference model.


Net als bij de UIA-modelvorming werden de emissie-extrapolaties van het referentiemodel van Auto-Olie II gebruikt als basis voor luchtkwaliteitsvoorspellingen voor het jaar 2010.

As with the UIA modelling, the Auto-Oil II base case emissions projections were used as the basis for air quality predictions for the year 2010.


In figuur 1 wordt een samenvatting gegeven van de resultaten van het referentiemodel voor het wegvervoer en zijn de totale emissies in de EU opgenomen van elke verontreinigende stof (inclusief CO2) in verhouding tot de niveaus van 1995.

Figure 1 summarises the results from the road transport base case, showing total EU emissions of the each pollutant (including CO2) as a proportion of 1995 levels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Met deze blauwdruk als referentiemodel zal de e-TEG voorts komen met aanbevelingen over door de EU-instellingen en de lidstaten te nemen maatregelen met het oog op de uitrol van e-aanbestedingsplatforms die grensoverschrijdende toegang waarborgen en gebruik door alle ondernemingen, met name kmo's, vergemakkelijken. Tegelijkertijd blijft de autonomie van de lidstaten gevrijwaard om oplossingen te ontwerpen die het best met de nation ...[+++]

Using this blueprint as its reference model, the e-TEG will also present recommendations on actions to be taken by the EU institutions and Member States to ensure the roll-out of e-procurement platforms that guarantee cross-border access and facilitate use by all economic operators in particular SMEs, whilst nonetheless preserving Member State autonomy to design solutions that best fit national requirements and can be integrated with existing platforms.


het referentiemodel waarop de concessieverlener de aankondiging betreffende de concessieovereenkomst als bedoeld in bijlage VII B van Richtlijn 2004/18/EG van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten (14) heeft gebaseerd; dit referentiemodel bevat de in het kader van de concessie geraamde kosten als bepaald in artikel 7 ter, lid 1, het geraamde verkeersvolume per type voertuig, de geplande toltarieven en de geo ...[+++]

the base case on which the grantor has founded the notice of concession, as referred to in Annex VII B to Directive 2004/18/EC of the European Parliament and of the Council of 31 March 2004 on the coordination of procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts (14); this base case shall include the estimated costs as defined in Article 7b(1) envisaged under the concession, the forecast traffic, broken down by type of vehicle, the levels of toll envisaged and the geographic extent of the network covered by the concession contract.


het gebruikte referentiemodel van de aarde.

the earth reference model used,


het gebruikte referentiemodel van de aarde;

the earth reference model used,


het referentiemodel waarop de concessieverlener de aankondiging betreffende de concessieovereenkomst als bedoeld in bijlage VII B van Richtlijn 2004/18/EG heeft gebaseerd; dit referentiemodel bevat de in het kader van de concessie geraamde kosten als bepaald in artikel 7, lid 9, het geraamde verkeersvolume per type voertuig, de geplande toltarieven en de geografische omvang van het netwerk dat door de concessieovereenkomst wordt bestreken.

the base case on which the grantor has founded the notice of concession, as referred to in Annex VII B to Directive 2004/18/EC; this base case shall include the estimated costs as defined in Article 7(9) envisaged under the concession, the forecasted traffic divided into types of vehicle, the levels of tolls envisaged and the geographic extent of the network covered by the concession contract.


In figuur 1 wordt een samenvatting gegeven van de resultaten van het referentiemodel voor het wegvervoer en zijn de totale emissies in de EU opgenomen van elke verontreinigende stof (inclusief CO2) in verhouding tot de niveaus van 1995.

Figure 1 summarises the results from the road transport base case, showing total EU emissions of the each pollutant (including CO2) as a proportion of 1995 levels.


w