Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Inhoudsregels
KAROLUS
Regelgeving inzake dierentransport
Regelgeving inzake dierenvervoer
Regelgeving inzake inhoud
Regelgeving inzake overwegen
Regelgeving inzake spoorwegovergangen
Regelgeving inzake veetransport
Wetgeving inzake overwegen
Wetgeving inzake spoorwegovergangen

Vertaling van "Regelgeving inzake overwegen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
regelgeving inzake overwegen | wetgeving inzake overwegen | regelgeving inzake spoorwegovergangen | wetgeving inzake spoorwegovergangen

railway crossing regulations | train crossing regulations | legal procedures for operation of level crossings | level crossing regulations


regelgeving inzake dierentransport | regelgeving inzake dierenvervoer | regelgeving inzake veetransport

animal welfare during transportation | animal welfare, transport | animal transport regulations | regulation for safe animal transportation


naleving van de regelgeving inzake pijplijninfrastructuur garanderen | naleving van de regelgeving inzake pijplijninfrastructuur verzekeren | zorgen voor de naleving van de regelgeving inzake pijplijninfrastructuur

ensure compliance with pipeline infrastructure regulations | ensure pipeline infrastructure legal compliance | confirm pipeline compliance with regulations | ensure regulatory compliance in pipeline infrastructures


actieprogramma voor de uitwisseling tussen ambtelijke diensten van de lidstaten, van nationale ambtenaren die belast zijn met de tenuitvoerlegging van communautaire wet- en regelgeving inzake de interne markt | actieprogramma voor de uitwisseling, tussen ambtelijke diensten van de lidstaten, van nationale ambtenaren die belast zijn met de tenuitvoerlegging van communautaire wet- en regelgeving inzake de interne markt | KAROLUS [Abbr.]

Action Plan for the exchange between Member State administrations of national officials who are engaged in the implementation of Community legislation required to achieve the internal market | KAROLUS [Abbr.]


inhoudsregels | regelgeving inzake inhoud

content regulation


actieprogramma voor de uitwisseling, tussen ambtelijke diensten van de lidstaten, van nationale ambtenaren die belast zijn met de tenuitvoerlegging van communautaire wet- en regelgeving inzake de interne markt | KAROLUS [Abbr.]

Action plan for the exchange between Member State administrations of national officials who are engaged in the implementation of Community legislation required to achieve the internal market | Karolus [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. spoort de Commissie aan een evaluatie uit te voeren van de werking van de regelingen voor wederzijdse erkenning van de toelating van gewasbeschermingsmiddelen, als vastgelegd in artikel 40 van Verordening (EG) nr. 1107/2009, om de uitvoering daarvan te stroomlijnen en onnodige bureaucratische rompslomp op te heffen, en om een mondiale harmonisatie van de regelgeving inzake gewasbescherming en een beperking van de non-tarifaire belemmeringen voor de export te overwegen als langetermijndoelstellingen;

21. Urges the Commission to review the operation of the arrangements for mutual recognition of PPP authorisations laid down in Article 40 of Regulation (EC) No 1107/2009, with a view to streamlining their implementation and removing any unnecessary red tape, and consider the long-term goal of global harmonisation for regulating PPPs and reducing non-tariff trade barriers to export trade;


20 onderstreept dat de grote afstand tussen de ultraperifere gebieden en de consumentenmarkten bedrijven ertoe noopt goederen op meer dan één plek op te slaan, gezien de manier waarop de moderne logistieke sector georganiseerd is; spoort de Europese Commissie derhalve ertoe aan om in het kader van de regelgeving inzake investeringen in deze gebieden te overwegen om eveneens subsidies te verlenen voor deze opslaginfrastructuur buiten het grondgebied van de ultraperifere gebieden;

20 Emphasises that the considerable distance between the outermost regions and consumer markets creates the need for double storage, in line with modern logistical organisation; therefore urges the Commission to consider these storage facilities located outside the territory of the outermost regions as eligible within the framework of regulations concerning investment in these regions;


Aangezien vervoer zeer vaak grensoverschrijdend is, is het echter belangrijk om de regelgeving inzake het vervoer van radioactief materiaal over land ook op communautair niveau te overwegen.

However, as transport is one of the practices with very frequent cross-border nature, it is important to consider the regulation of transport of radioactive materials by land also at the Community level.


20 onderstreept dat de grote afstand tussen de ultraperifere gebieden en de consumentenmarkten bedrijven ertoe noopt goederen op meer dan één plek op te slaan, gezien de manier waarop de moderne logistieke sector georganiseerd is; spoort de Europese Commissie derhalve ertoe aan om in het kader van de regelgeving inzake investeringen in deze gebieden te overwegen om eveneens subsidies te verlenen voor deze opslaginfrastructuur buiten het grondgebied van de ultraperifere gebieden;

20 Emphasises that the considerable distance between the outermost regions and consumer markets creates the need for double storage, in line with modern logistical organisation; therefore urges the Commission to consider these storage facilities located outside the territory of the outermost regions as eligible within the framework of regulations concerning investment in these regions;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zodra de nri’s de aanbevolen kostenmethodologie hebben voltooid, dienen zij te overwegen deze te blijven hanteren, overeenkomstig artikel 8, lid 5, onder a), van Richtlijn 2002/21/EG, teneinde de voorspelbaarheid van de regelgeving te bevorderen door te zorgen voor stabiele toegangsprijzen tijdens minstens twee toepasselijke reguleringsperioden, op voorwaarde dat zij gedurende deze hele periode een verplichting inzake prijscontrole handh ...[+++]

Once NRAs have finalised the recommended costing methodology, they should consider maintaining it, in application of Article 8(5)(a) of Directive 2002/21/EC in order to promote regulatory predictability by ensuring stable access prices over at least two appropriate review periods, provided they maintain a price control obligation throughout this period.


Zodra de nri’s de aanbevolen kostenmethodologie hebben voltooid, dienen zij te overwegen deze te blijven hanteren, overeenkomstig artikel 8, lid 5, onder a), van Richtlijn 2002/21/EG, teneinde de voorspelbaarheid van de regelgeving te bevorderen door te zorgen voor stabiele toegangsprijzen tijdens minstens twee toepasselijke reguleringsperioden, op voorwaarde dat zij gedurende deze hele periode een verplichting inzake prijscontrole handh ...[+++]

Once NRAs have finalised the recommended costing methodology, they should consider maintaining it, in application of Article 8(5)(a) of Directive 2002/21/EC in order to promote regulatory predictability by ensuring stable access prices over at least two appropriate review periods, provided they maintain a price control obligation throughout this period.


BENADRUKT dat het van belang is dat de Europese wetgever realistische termijnen voor omzetting en uitvoering vaststelt, mede rekening houdend met maatregelen van niveau 2 en MEMOREERT in dit verband zijn vorenvermelde conclusies van 5 mei 2006 over het Witboek van de Commissie, waarin hij het erover eens was dat "de lidstaten hun rol moeten spelen bij het omzetten en uitvoeren van de goedgekeurde teksten in het kader van het Actieplan financiële diensten, en dat zij dit tijdig en consequent moeten doen, zonder onnodige regelgeving"; VERZOEKT, zonder afbreuk te doen aan het medebeslissingsproces, de Commissie te ...[+++]

STRESSES the importance for the European legislator to set realistic transposition and implementation deadlines taking also into account the Level 2 measures, and RECALLS in this respect its aforementioned conclusions of 5 May 2006 on the Commission White Paper, whereby it agreed that "Member States must play their role by transposing and implementing the agreed FSAP texts on time, accurately, consistently and avoiding unnecessary regulatory additions"; Without prejudice to the co-decision process, INVITES the Commission to consider mapping Level 1 and Level 2 possible outcomes concurrently, and WELCOMES the current Commission practice ...[+++]


In dit verband komen de ministers overeen: op verzoek en verhoudingsgewijs de noodzakelijke gegevens voor het evalueren van de administratieve lasten van EU-regelgeving te verstrekken; zij komen tevens overeen dat de door de Commissie voorgestelde methode een gemeenschappelijke basis voor de verzameling en uitwisseling van gegevens vormt; de Raad neemt er nota van dat de meting van de administratieve lasten op EU-niveau een aanvulling is op en een versterking vormt van de nationale initiatieven van een aantal lidstaten, die een vrijwillig karakter behouden; hij verzoekt de Commissie om na te gaan hoe de meting van administratieve last ...[+++]

In this context Ministers agree : to provide, on request and in a proportionate manner, the information needed to carry out assessments of EU administrative burdens and ; that the methodology proposed by the Commission provides a common basis for the collection and exchange of data; notes that the measurement of administrative burdens at the EU level complements and reinforces the domestic initiatives of a number of Member States, which remain voluntary in nature; invites the Commission to explore how best to integrate the measurement of administrative burdens into its simplification work programme and to provide information to the Council on how this is being achieved during the first half of 2006; reiterates its October 2004 invitati ...[+++]


9. is van mening dat de modernisering van de regelgeving inzake het auteursrecht in de EU niet voltooid is zonder herziening van Richtlijn 2000/31/EG inzake elektronische handel, en stelt de Europese Commissie voor maatregelen op dit gebied te overwegen;

9. Believes that the modernisation of copyright rules in the EU would be incomplete without an update of Directive 2000/31/EC on electronic commerce and suggests that the European Commission should consider actions in this direction;


16) VERKLAART VOORNEMENS TE ZIJN om, indien nodig, een nieuwe impuls te geven; IS VAN PLAN de stand van de uitvoering van het actieplan voortdurend, en voor het eerst tijdens de zitting van de Raad (Concurrentievermogen) op 14 en 15 november 2002, te beoordelen en te evalueren en VERZOEKT het Comité van permanente vertegenwoordigers daartoe om, met inachtneming van de lopende besprekingen over een interinstitutioneel akkoord op dit gebied, de instelling van een horizontale werkgroep inzake betere regelgeving ernstig te overwegen en verslag uit te brengen aan de Raad (Concurrentievermogen) tijdens diens zitting op 14 en 15 november 2002.

STATES ITS INTENTION to provide fresh impetus, whenever necessary; INTENDS to continuously assess and evaluate the state of implementation of the Action Plan, beginning at the meeting of the Council (Competitiveness) on 14 and 15 November 2002; to this end, it REQUESTS the Permanent Representatives Committee to give due consideration to the setting up of a horizontal working party on better regulation, taking into account the ongoing discussions on an inter-institutional agreement in this area, and to report to the Council (Competitiveness) at its meeting on 14 and 15 November 2002;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Regelgeving inzake overwegen' ->

Date index: 2021-05-21
w