Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten
Regels inzake overheidsopdrachten

Vertaling van "Regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten | regels inzake overheidsopdrachten

public procurement rules
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
13. benadrukt dat er een garantie moet zijn dat de bevoegde autoriteiten in de EU en de lidstaten de regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten en de bijhorende beroepsprocedures volledig ten uitvoer leggen;

13. Stresses the need to ensure that the rules on public procurement and the associated review procedures are implemented fully by the competent EU and Member State authorities;


181. wijst erop dat de fouten op dit beleidsterreinen net als in voorgaande jaren betrekking hadden op niet-subsidiabele uitgaven (93% betrof te veel in rekening gebrachte overheadkosten, te hoog opgegeven personeelskosten en verkeerd berekende kosten) en niet-naleving van de regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten (7%);

181. Notes that the errors in this policy area concerned, as in previous years, ineligible expenditure (93 % concerning overcharging of overhead costs, over-declaration of personnel costs, and costs calculated incorrectly) and failures to comply with public procurement rules (7 %);


· een duidelijke langetermijnsplanning voor de institutionele markt ontwikkelen en aan de bedrijfstak voorleggen; · de gevolgen van de tenuitvoerlegging van de EU-richtlijnen inzake het plaatsen van overheidsopdrachten en het plaatsen van opdrachten op defensiegebied voor de nationale en Europese ruimtevaartmarkten analyseren; · voor door de Commissie en ESA gezamenlijk gefinancierde programma's moet vroegtijdige coördinatie plaa ...[+++]

· Develop and provide to industry a long term and clear planning of the institutional market; · Analyse the impact of the implementation of the EU Directives on public procurement and defence procurement on the national and European space markets; · For programmes which involve joint funding by both the Commission and ESA, early coordination should take place to ensure a smooth transition between the development phase and the operational phase.


176. wijst erop dat de fouten op dit beleidsterreinen net als in voorgaande jaren betrekking hadden op niet-subsidiabele uitgaven (93% betrof te veel in rekening gebrachte overheadkosten, te hoog opgegeven personeelskosten en verkeerd berekende kosten) en niet-naleving van de regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten (7%);

176. Notes that the errors in this policy area concerned, as in previous years, ineligible expenditure (93 % concerning overcharging of overhead costs, over-declaration of personnel costs, and costs calculated incorrectly) and failures to comply with public procurement rules (7 %);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
163. wijst op het feit dat het bij het grootste deel (65 %) van de door de Rekenkamer vastgestelde meest waarschijnlijke foutenpercentages net als in 2011 ging om niet-oppervlaktegerelateerde fouten en onderstreept het feit dat de reden voor de meeste kwantificeerbare fouten was dat de begunstigden zich niet aan de subsidiabiliteitsvereisten hielden, vooral met betrekking tot de volgende voorwaarden: agromilieuverbintenissen, specifieke vereisten voor investeringsprojecten en regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten;

163. Points out that, as in 2011, the major component (65 %) of the most likely error rate reported by the Court of Auditors concerns non-area-related measures, and stresses that the reason for most quantifiable errors was that the beneficiaries did not respect the eligibility requirements, in particular those concerning agri-environment commitments, special requirements for investment projects and public procurement rules;


Richtlijn 89/665/EEG van de Raad van 21 december 1989 houdende de coördinatie van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen betreffende de toepassing van de beroepsprocedures inzake het plaatsen van overheidsopdrachten voor leveringen en voor de uitvoering van werken (PB L 395 van 30.12.1989, blz. 33-35)

Council Directive 89/665/EEC of 21 December 1989 on the coordination of the laws, regulations and administrative provisions relating to the application of review procedures to the award of public supply and public works contracts (OJ L 395, 30.12.1989, pp. 33-35)


Richtlijn 89/665/EEG van de Raad over de toepassing van beroepsprocedures inzake het plaatsen van overheidsopdrachten voor leveringen en voor de uitvoering van werken

Council Directive 89/665/EEC on the application of review procedures to the award of public supply and public works contracts


5. De in titel V van deel 1 genoemde regels voor het plaatsen van overheidsopdrachten zijn niet van toepassing op de activiteiten van het GCO voor rekening van derden.

5. The rules on procurement in Title V of Part One shall not apply to the activities of the JRC on behalf of third parties.


5. De in titel V van deel 1 genoemde regels voor het plaatsen van overheidsopdrachten zijn niet van toepassing op de activiteiten van het GCO voor rekening van derden.

5. The rules on procurement in Title V of Part One shall not apply to the activities of the JRC on behalf of third parties.


N. overwegende dat illegale onderhandse gunningen het gevolg zijn van een aantal factoren, zoals misverstanden over regels inzake overheidsopdrachten zoals die in de richtlijnen inzake het plaatsen van overheidsopdrachten, de Verdragsbeginselen en de toepasselijke jurisprudentie van het Europese Hof van Justitie zijn neergelegd, fouten in complexe aanbestedingen, onwettige uitbreiding of verlenging van raamovereenkomsten, vermeende corruptie, ergernis over het tijdverlies dat aankondiging op EU-niveau met zich me ...[+++]

N. whereas illegal direct awards occur as a result of a number of factors including misunderstanding of the public procurement rules as set out in the public procurement Directives, Treaty principles and relevant rulings from the European Court of Justice; errors made in complex procurements; extensions of frameworks beyond their original scope or duration; alleged corrupt practices; the circumvention of lengthy timescales associated with EU advertising; and unnecessarily elaborate national tendering requirements, such as complex electronic purchasing arrangements;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Regels inzake het plaatsen van overheidsopdrachten' ->

Date index: 2021-05-11
w