4. onderstreept dat het ter verwezenlijking van deze doelstellingen nodig is geïntegreerde trajecten tussen onderwijs, opleiding en werk tot stand te brengen, gericht op het verwerven van beroeps- en opleidingskwalificaties, en wijst op de noodzaak van initiatieven op het gebied van volwasse
nenonderwijs en het opfrissen van basisvaardigheden; roept de lidstaten op landelijke beroepsadviesdiensten te ontwikkelen die relevante informatie over opleidings- en onderwijsmogelijkheden kunnen bieden, alsmede individuele evaluaties van vaardigheden, ten einde de groep burgers die het meest kwetsbaar zijn omdat zij het laagst opgeleid zijn, bij d
...[+++]e arbeidsmarkt te betrekken;
4. Emphasises the importance, in order to achieve these objectives, of integrated pathways between education, training and work with a view to the gaining of professional and educational qualifications, and the need for initiatives in the area of adult education and the refreshing of basic skills; calls on the Member States, with a view to involving those groups that are in the weakest position because they are the least well educated and qualified, to develop nationwide careers advice services that can provide relevant information about training and educational opportunities, along with individual skills assessments;