Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Centrum voor uitkeringen van de sociale zekerheid
Regionaal Centrum voor Sociale Zekerheid
Regionaal centrum voor de sociale zekerheid

Traduction de «Regionaal centrum voor de sociale zekerheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regionaal centrum voor de sociale zekerheid | Regionaal Centrum voor Sociale Zekerheid

Regional centre of social security | Regional Social Security Centre


centrum voor uitkeringen van de sociale zekerheid

Centre for Social Security cash benefits


Centrum voor sociale zekerheid voor migrerende werknemers

Centre for Social Security for Migrant Workers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[22] Zo vergde het elektronische systeem voor sociale zekerheid in België een proces-herstructurering met 2000 instellingen voor sociale zekerheid op nationaal, regionaal en lokaal niveau ( [http ...]

[22] E.g. the electronic social security system in Belgium involved process re-engineering with 2,000 social security institutions at national, regional and local level ( [http ...]


15. beschouwt integratiemaatregelen op plaatselijk, regionaal en nationaal niveau als een belangrijk beginpunt; is bijgevolg van mening dat er behoefte is aan niet-discriminerende toegang tot sociale zekerheid en gezondheidsstelsels en steunmaatregelen in het onderwijs die gericht zijn op specifieke groepen; onderstreept dat de systemen voor klachten en advies die momenteel bestaan om discriminatie te bestrij ...[+++]

15. Regards integration measures at local, regional and national level as an important point of departure; considers that there is therefore a need for non-discriminatory access to social insurance and health systems and for support measures aimed at specific target groups in education; stresses that the complaints and advisory systems which exist to combat discrimination, with specific powers to impose penalties, should be fully developed and well equipped in all Member States;


In deze richtlijn moet worden erkend dat lidstaten hun eigen stelsels van gezondheidszorg en sociale zekerheid zodanig mogen inrichten dat het recht op behandeling op regionaal of lokaal niveau wordt bepaald.

This Directive should recognise that Member States are free to organise their healthcare and social security systems in such a way as to determine entitlement for treatment at a regional or local level.


52. verzoekt om een concreet stappenplan voor de uitvoering van strategieën voor actieve inclusie die zijn gebaseerd op de participatie van het maatschappelijk middenveld en andere belanghebbenden, met inbegrip van mensen die in armoede leven; is van mening dat dit stappenplan tijdschema's en realistische kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen moet bevatten die zijn gebaseerd op specifieke indicatoren en dienen te worden vastgesteld na een uitvoerige dialoog met de belanghebbenden; is tevens van mening dat daarin moet worden aangeven hoe actieve inclusie moet worden gerealiseerd en gemonitord via de open coördinatiemet ...[+++]

52. Calls for a concrete roadmap for the implementation of active inclusion strategies based on the participation of civil society and other stakeholders, including people experiencing poverty; considers that the roadmap should specify time lines and realistic qualitative and quantitative targets based on specific indicators and on detailed dialogue between the interested parties; considers also that the roadmap should set out how active inclusion is to be implemented and monitored through the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion, particularly at local, regional ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
52. verzoekt om een concreet stappenplan voor de uitvoering van strategieën voor actieve inclusie die zijn gebaseerd op de participatie van het maatschappelijk middenveld en andere belanghebbenden, met inbegrip van mensen die in armoede leven; is van mening dat dit stappenplan tijdschema’s en realistische kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen moet bevatten die zijn gebaseerd op specifieke indicatoren en dienen te worden vastgesteld na uitvoerige raadpleging van de belanghebbenden; is tevens van mening dat daarin moet worden aangeven hoe actieve inclusie moet worden gerealiseerd en gemonitord via de open coördinatiemet ...[+++]

52. Calls for a concrete roadmap for the implementation of active inclusion strategies based on the participation of civil society and other stakeholders, including people experiencing poverty; considers that the roadmap should specify time lines and realistic qualitative and quantitative targets based on specific indicators and on detailed dialogue between the interested parties; considers also that the roadmap should set out how active inclusion is to be implemented and monitored through the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion, particularly at local, regional ...[+++]


23. vraagt dat op de volgende G20-top een programma voor fatsoenlijk werk wordt goedgekeurd, dat de verbintenis omvat tot de universele eerbiediging van de mensenrechten op het werk, fundamentele arbeidsnormen, de uitroeiing van kinderarbeid, het scheppen van banen en toegang tot werk en inkomsten, onderwijs, opleiding en een actief arbeidsmarktbeleid, een gepast niveau van sociale zekerheid, en sociale dialoog als de manier om conflicten op te lossen en vooruitgang te stimuleren, en is van mening dat de met voorw ...[+++]

23. Calls on the next G20 summit to adopt a 'Decent work agenda', which should combine a commitment to universal respect for human rights at work, core labour standards and the elimination of child labour, to job creation and access to jobs and incomes, to education, training and active labour market policies, to adequate levels of social protection and to social dialogue as the means of resolving conflicts and stimulating progress, and believes that the conditions attached to WB and IMF assistance should be revised to take account of this agenda and to put sustainability, social justice and decent work at the heart of international coop ...[+++]


Ook ander Gemeenschapsbeleid speelt een belangrijke rol. Hierbij valt te denken aan regionaal en milieubeleid, onderzoek, geneesmiddelen- en levensmiddelenwetgeving, coördinatie van de stelsels van sociale zekerheid en heffingen op tabak.

Other policies, such as environment, research and regional policies, those regulating pharmaceuticals and foodstuffs, those coordinating social security systems and those governing tobacco taxation, play an essential role.


Ook ander Gemeenschapsbeleid speelt een belangrijke rol. Hierbij valt te denken aan regionaal en milieubeleid, heffingen op tabak, geneesmiddelen- en levensmiddelenwetgeving, diergezondheid, gezondheidsonderzoek en -innovatie, coördinatie van de stelsels van sociale zekerheid, ontwikkelingsbeleid, gezondheid en veiligheid op het werk, ICT en stralingsbescherming, maar ook aan de coördinatie van instanties en diensten die toezicht houden op de invoer.

Other Community policies play a key role, for example regional and environment policy, tobacco taxation, regulating pharmaceuticals and food products, animal health, health research and innovation, coordinating social security schemes, health in development policy, health and safety at work, ICT, and radiation protection, as well as coordination of agencies and services regulating imports.


- Centrum voor de sociale zekerheid van migrerende werknemers

Social Security Centre for Migrant Workers


Voor de toepassing van bijlage X bij Verordening (EG) nr. 4/2009, vastgesteld door de uitvoeringsverordening van de Commissie (artikel 2, lid 2, van Verordening (EG) nr. 4/2009), zijn de relevante Deense administratieve autoriteiten: het regionaal staatsbestuur (Statsforvaltningen) en het ministerie van Sociale Zaken, Kinderbeleid en Integratie (de nationale Raad van Beroep van de Sociale Zekerheid, afdeling ...[+++]

Thus, for the purposes of Annex X to Regulation (EC) No 4/2009 established by the Commission Implementing Regulation (Article 2(2) of Regulation (EC) No 4/2009), the relevant Danish administrative authorities are: The Regional State Administration (Statsforvaltningen) and the Ministry of Social Affairs, Children and Integration (the National Social Appeals Board, Division of Family Affairs) (Social-, Børne- og Integrationsministeriet (Ankestyrelsen, Familieretsafdelingen)).




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Regionaal centrum voor de sociale zekerheid' ->

Date index: 2021-03-28
w