1. wijst erop dat regionale kwaliteitsmerken met n
ame belangrijk zijn voor lokale gebieden en plattelandseconomieën, daar zij de aandacht vestigen op het verband tussen een specifiek en waardevol gebied en de oorsprong van producten en diensten, en bevorderl
ijk zijn voor een productieve regionale economische ontwikkeling; is van mening dat regionale kwaliteitsmerken in een tijd van geglobaliseerde economieën de territoriale, regionale en lokale identi
...[+++]teit – waarover zij essentiële informatie dienen te verstrekken – duidelijk op de voorgrond plaatsen en kunnen bijdragen tot het in stand houden, overbrengen en bevorderen van plaatselijke en regionale tradities, geschiedenis en specifieke kenmerken van het gebied, hetgeen het concurrentievermogen en de aantrekkelijkheid van plattelandsgebieden helpt bevorderen; 1
. Points out that regional quality branding is particularly important for local territories and rural economies, as it highlights the connection to a specific and valuable territory in terms of the origin of products and services, and fosters productive regional economic development; is of the opinion that at a time of globalised economies, regional
quality brands can serve as significant promoters of territorial, local and regional identity, on which they should provide essential information, and can contribute to the preservation,
...[+++] transmission and promotion of local and regional traditions, history and territory-specific characteristics, which will help improve the competitiveness and attractiveness of rural territories;