Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bureau voor toenadering tussen ondernemingen
Communicatie in de hele organisatie verbeteren
Computernetwerken
Gedistribueerde verwerkingsprocessen
Institutioneel overleg
Institutionele samenwerking
Intercommunale samenwerking
Netwerk van ondernemingen
Samenwerking tussen Instellingen
Samenwerking tussen computers
Samenwerking tussen gemeenten
Samenwerking tussen ondernemingen
Toenadering tussen ondernemingen
Vereniging van lagere overheden

Vertaling van "Samenwerking tussen Instellingen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
institutionele samenwerking [ institutioneel overleg | samenwerking tussen Instellingen ]

institutional cooperation [ institutional conciliation | interinstitutional cooperation ]


Programma ter ondersteuning van de samenwerking tussen media-instellingen, -organisaties en -ondernemingen in de Gemeenschap en in de Mediterrane Derde Landen

Programme to support cooperation between media institutions, organisations and companies in the Community and in Mediterranean non-member countries | MED-MEDIA [Abbr.]


samenwerking tussen de instellingen in het kader van de begrotingsprocedure

inter-institutional collaboration in the context of the budgetary procedure


Programma ter ondersteuning van de samenwerking tussen media-instellingen,-organisaties en-ondernemingen in de Gemeenschap en in de Mediterrane Derde Landen(MDL)

MED-MEDIA | Programme to support cooperation between media institutions,organizations and companies in the Community and in the Mediterranean non-member countries(MNCs)


samenwerking tussen ondernemingen [ Bureau voor toenadering tussen ondernemingen | netwerk van ondernemingen | toenadering tussen ondernemingen ]

inter-company cooperation [ business cooperation | Business Cooperation Centre | business network | cooperation between undertakings | European Cooperation Grouping ]


vereniging van lagere overheden [ intercommunale samenwerking | samenwerking tussen gemeenten ]

association of local authorities [ cooperation between communes | cooperation between local authorities | inter-communal cooperation | Inter-municipal cooperation(STW) ]


de communicatie tussen verschillende afdelingen optimaliseren | ervoor zorgen dat verschillende afdelingen goed met elkaar samenwerken | communicatie in de hele organisatie verbeteren | samenwerking tussen de verschillende afdelingen waarborgen

communicate effectively across teams | ensure cross-departmental cooperation | ensure cooperation cross-department | ensure cross-department cooperation


samenwerking tussen computers | softwareproces waarbij computers over een netwerk samenwerken | computernetwerken | gedistribueerde verwerkingsprocessen

distributed computing


samenwerking tussen productie, kostuumafdeling en make-upafdeling garanderen

coordinate cooperation among production, costume department and make-up department | ensure cooperation between production, costume department and make-up department | ensure cooperation among production, costume department and make-up department | manage cooperation among production, costume department and make-up department
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Veel instellingen voor hoger onderwijs in Europa hebben gewerkt aan hun “kwaliteitscultuur” en interne kwaliteitsborgingssystemen, met name door samenwerking tussen instellingen, wederzijdse hulp en benchmarking[5].

Many HEIs in Europe have been building up their “quality culture” and internal quality assurance systems, mainly through inter-institutional cooperation, mutual assistance and benchmarking[5].


versterking van de internationale dimensie van onderwijs en opleiding, met name door samenwerking tussen instellingen in de Unie en in partnerlanden op het gebied van beroepsonderwijs en beroepsopleiding en in het hoger onderwijs, door de aantrekkelijkheid van de Europese instellingen voor hoger onderwijs te vergroten en door ondersteuning van de externe actie van de Unie, inclusief haar ontwikkelingsdoelstellingen, door de mobiliteit en de samenwerking tussen de instellingen voor hoger onderwijs in de Unie en in partnerlanden te bevorderen en door doelgerichte opbouw van capaciteit in partnerlanden.

to enhance the international dimension of education and training, in particular through cooperation between Union and partner-country institutions in the field of VET and in higher education, by increasing the attractiveness of European higher education institutions and supporting the Union's external action, including its development objectives, through the promotion of mobility and cooperation between the Union and partner-country higher education institutions and targeted capacity-building in partner countries.


74. erkent dat de meeste instellingen, waaronder het Europees Parlement, inspanningen hebben gedaan om de stijging van hun administratieve budgetten te beperken tot minder dan de verwachte inflatie, met uitzondering van de kosten voor de uitbreiding met Kroatië; benadrukt in deze context de behoefte aan rationalisatie op lange termijn van administratieve middelen en houdt vast aan de behoefte om de samenwerking tussen instellingen te versterken op gebieden als personeel, vertaling, vertolking, gebouwen en informatietechnologie;

74. Acknowledges that most institutions, including the European Parliament, have made an effort to restrict their administrative budgets to an increase below the expected inflation rate, excluding the cost of enlargement to Croatia; in this context, underlines the need for the long-term rationalisation of administrative resources, and insists on the need to strengthen interinstitutional cooperation in areas such as human resources, translation and interpretation, buildings, and information technology;


50. wijst erop dat de omvang en intensiteit van de samenwerking tussen instellingen voor hoger onderwijs en hun partners in het bedrijfsleven en de maatschappij sterk kunnen variëren tussen lidstaten, instellingen en academische disciplines;

50. Points out that the extent and intensity of collaboration between higher education institutions and their partners in business and society vary strongly across Member States, institutions and academic disciplines;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. erkent dat instellingen voor hoger onderwijs en opleidinginstellingen mensen kunnen voorbereiden op de arbeidsmarkt: KMO's zonder OO-faciliteiten kunnen bijvoorbeeld profiteren van onderzoekshulpbronnen en deskundigheid van universiteiten, en KMO's kunnen studenten aan stages en leercontracten van goede kwaliteit helpen, die bijdragen tot optimale onderwijservaring en hun kansen op werk aanzienlijk kunnen vergroten; dringt derhalve aan op nauwere samenwerking tussen instellingen voor hoger onderwijs, opleidingsinstanties en KMO's waardoor aan studenten de mogelijkheid wordt geboden om ondernemersvaardigheden op te doen en te ontwikk ...[+++]

22. Acknowledges that higher education institutions and training bodies have the potential to prepare people for the world of work: for instance, SMEs with no RD facilities can benefit from university research resources and expertise, and SMEs can offer students high-quality internships and apprenticeships, which enable them to build on their education and significantly increase their employment opportunities; calls, therefore, for the strengthening of cooperation between higher education institutions, training bodies and SMEs, giving students the opportunity to acquire and develop entrepreneurial skills; notes the role played by cultu ...[+++]


Op het gebied van de volwasseneneducatie werden als de belangrijkste resultaten gemeld: een hechtere, duurzamere samenwerking tussen instellingen (93% van de deelnemende instellingen), betere kansen voor mobiliteit en een meer Europees getinte visie bij afzonderlijke mensen en instellingen (90%).

The strongest kinds of impact reported on adult learning were closer, sustained cooperation between institutions (93% of participating organisations), greater opportunities for mobility and a more European outlook on the part of individuals and institutions (90%).


c) de ontwikkeling van meer structurele vormen van samenwerking tussen instellingen in de Europese Unie en instellingen in derde landen ondersteunen en een grotere uitgaande mobiliteit uit de Europese Unie in het kader van de Europese studieprogramma's bewerkstelligen.

(c) to develop more structured cooperation between European Union and third-country institutions and greater European Union outgoing mobility as part of European study programmes.


(c) de ontwikkeling van meer structurele vormen van samenwerking tussen instellingen van hoger onderwijs in de Europese Unie enerzijds en tussen de Europese Unie en instellingen in derde landen anderzijds ondersteunen alsmede een grotere uitgaande mobiliteit uit de Europese Unie in het kader van de Europese studieprogramma's bewerkstelligen;

(c) to strengthen a more structured co‑operation between higher-education establishments in the European Union, on the one hand, and European Union and third country institutions on the other, as well as a greater EU outgoing mobility as part of European study programmes.


14. is van mening dat samenwerking tussen wetenschappelijk onderzoek met instanties aan de basis bijzonder vruchtbaar is voor het ontwikkelen van innovatieve modellen; verzoekt derhalve de Commissie om in het kader van de innovatieve maatregelen voor de werkgelegenheid met name steun te verlenen aan samenwerking tussen instellingen voor hoger onderwijs, onderzoekscentra en de desbetreffende gedecentraliseerde basisinstanties (ondernemingen, sociale partners, overheidsdiensten, niet-gouvernementele organisaties);

14. Takes the view that cooperation between scientific research and organisations on the ground is particularly appropriate with a view to drawing up innovative models; calls on the Commission, therefore, in the context of innovative measures for employment, to provide particular support for cooperation between institutes of higher education, research centres and the relevant decentralised bodies on the ground (undertakings, the social partners, public services and non-governmental organisations);


(3) Functioneert het multilaterale model van samenwerking tussen instellingen uit de EG en instellingen uit de begunstigde landen zo dat de doelstellingen van het programma gerealiseerd worden en wat voor toegevoegde waarde levert dit model in vergelijking met structurele investeringen in onderwijshervormingen op?

(3) Is the multilateral model involving EC and eligible countries' institutions a valid one to achieve the objectives of the programme and in particular, what is the value added in relation to structural investment in educational reform?


w