Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvullend onderwijs
Buitengewoon onderwijs
Onderwijs voor buitengewoon begaafden
School voor doofstommen
School voor gehandicapte kinderen
School voor lichamelijk gehandicapte kinderen
School voor meervoudig gehandicapte kinderen
School voor slechthorende kinderen

Traduction de «School voor lichamelijk gehandicapte kinderen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
school voor lichamelijk gehandicapte kinderen

school for physically handicapped children


school voor meervoudig gehandicapte kinderen

school for children with multiple handicaps


buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]

special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
47. moedigt de lidstaten aan te investeren in bijscholing van docenten en goed opgeleid personeel voor zowel voorschools als verplicht onderwijs, en onderwijssystemen en programma's voor de permanente ontwikkeling van vaardigheden van docenten regelmatig te herzien en te actualiseren; benadrukt hoe belangrijk het is dat kinderen al op jonge leeftijd in aanraking komen met een schoolse omgeving en stelt voor onderwijsassistenten aan te stellen op scholen, die werken met leerlingen die niet goe ...[+++]

47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers' skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxiliary staff to help disabled pupils in their schooling in stand ...[+++]


Duidelijk misbruik van het vertrouwen van kinderen, misbruik van een gezagspositie jegens kinderen of het beïnvloeden van kinderen, ook binnen het gezin, en misbruik van de levenssituatie van kinderen, met name geestelijke of lichamelijke gehandicapte kinderen, dienen eveneens strafbaar te worden gesteld.

Obvious exploitation of children’s trust, using a position of authority against them or influence on them, including within families, and abuse violating a child's situation, especially a psychological or physical disability, should also be made criminal offences.


Opstelling door de deskundigengroep van aanbevelingen ter bevordering van lichamelijke opvoeding op school, met inbegrip van motorische vaardigheden bij jonge kinderen, en het creëren van waardevolle interacties met de sportsector, lokale overheden en de particuliere sector (eerste helft 2015)

Preparation of Expert Group recommendations to encourage physical education in schools, including motor skills in early childhood, and to create valuable interactions with the sport sector, local authorities and the private sector (1st half 2015)


De deskundigengroep HEPA heeft in juni 2015 conform haar mandaat een reeks aanbevelingen voorgesteld ter stimulering van lichamelijke opvoeding op school, waaronder motorische ontwikkeling bij jonge kinderen.

In line with its mandate, the Expert Group on Health-Enhancing Physical Activity (HEPA XG) proposed a set of recommendations in June 2015 for encouraging physical education in schools, including motor skills in early childhood.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het op 21 mei 2014 aangenomen tweede werkplan van de Europese Unie voor sport (2014-2017) , waarin het beoefenen van gezondheidsbevorderende lichaamsbeweging en sportonderwijs en -opleiding als prioritaire thema's van de EU-samenwerking op het vlak van sport zijn aangemerkt, en waarbij de deskundigengroep HEPA is ingesteld, die aanbevelingen moet formuleren ter bevordering van lichamelijke opvoeding op school, onder meer motorische vaardigheden bij jonge kinderen, en die w ...[+++]

The second European Union Work Plan for Sport (2014-2017) , adopted on 21 May 2014, which identified the practice of enhancing physical activity for health as well as education and training in sport as priority themes of the EU cooperation in the field of sport and which set up the expert group on HEPA to propose recommendations to encourage physical education in schools, including motor skills in early childhood, and to create valuable interactions with the sport sector, local authorities and the private sector.


De Commissie is zich ervan bewust dat de instellingen voor verstandelijk of lichamelijk gehandicapte kinderen en volwassenen in een aantal EU-lidstaten buitensporig gebruik maken van farmacologische dan wel fysieke methoden om personen in bedwang te houden, en de Commissie vindt dit onaanvaardbaar.

The Commission is aware of the fact that in some EU Member States the facilities that care for mentally or physically disabled children and adults make excessive use of methods of restraint, whether pharmacological or physical, and the Commission regards this as unacceptable.


Kinderen die bijvoorbeeld opgroeien in armoede en sociale uitsluiting[23], dikwijls in combinatie met drugsverslaving, zullen wellicht minder goed presteren op school en een minder goede lichamelijke en geestelijke gezondheid hebben[24].

For example, children growing up in poverty and social exclusion[23], often accompanied with drug abuse, are less likely to do well in school and enjoy good physical and mental health[24].


8. verzoekt Bulgarije een duidelijke strategie te ontwikkelen voor integratie van Bulgaars en moedertaalonderwijs of tweetalig werk met heel jonge kinderen zodat er gelijke kansen komen voor etnischeminderheidskinderen; de realiteit is echter nog steeds dat op de 100 Roma-eersteklassers er slechts vijf (drie meisjes en twee jongens) een minieme kans hebben om de middelbare school te voltooien en dat veel lichamelijk ...[+++]

8. Calls on Bulgaria to develop a clear strategy for integrating Bulgarian and mother-tongue teaching or for bi-lingual work with very young children, in order to create equal conditions for ethnic minority children; the reality remains, however, that out of 100 Roma students in first grade, only five (three girls and two boys) have a slim chance of completing secondary schooling, and that many physically and mentally healthy Roma children are channelled into so-called “relief schools” for mentally and physically disabled children;


welke de beste manier is om kinderen op school regelmatig lichamelijke beweging te bieden.

good practice regarding the provision of regular physical activity in schools.


kinderen (met name in Bulgarije en Roemenië) door met name de Haagse conventie ter bescherming van kinderen te ratificeren en om te zetten, en de leefomstandigheden, en de verzorgings- en opvoedingssituatie in tehuizen voor kinderen, vooral geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen, op een hoger peil te brengen;

children (especially in Bulgaria and Romania), by ratifying and implementing the Hague Convention on the Protection of Children and, as a matter of the utmost necessity, improving living conditions and the provision of care and education in homes for children, particularly those who are mentally and physically disabled;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'School voor lichamelijk gehandicapte kinderen' ->

Date index: 2021-06-13
w