Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs
Coördinator bijzonder onderwijs
Coördinator speciaal onderwijs
Coördinatrice buitengewoon onderwijs
Coördinatrice speciaal onderwijs
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directrice buitengewoon onderwijs
Gespecialiseerd onderwijzer
Klassenassistent buitengewoon onderwijs
Klassenassistent speciaal onderwijs
Klassenassistente speciaal onderwijs
Onderwijsassistent speciaal onderwijs
Opvoeder voor speciaal onderwijs
School voor speciaal onderwijs
Schoolleidster speciaal onderwijs
Verhouding onderwijs-beroepsleven
Verhouding onderwijs-industrie
Verhouding school-beroepsleven
Verhouding school-industrie
Verhouding universiteit-beroepsleven
Verhouding universiteit-industrie

Vertaling van "School voor speciaal onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs

inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant


coördinatrice buitengewoon onderwijs | coördinatrice speciaal onderwijs | coördinator bijzonder onderwijs | coördinator speciaal onderwijs

SEN officer | special education coordinator | SEN coordinator | special educational needs coordinator


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


Interimwet op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs

Special Education Interim Act


aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs

Provision of special day school


verhouding school-industrie [ verhouding onderwijs-industrie | verhouding universiteit-industrie ]

school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]


verhouding school-beroepsleven [ verhouding onderwijs-beroepsleven | verhouding universiteit-beroepsleven ]

school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]


gespecialiseerd onderwijzer | opvoeder voor speciaal onderwijs

specialist instructor
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het Europees Agentschap Ontwikkeling van onderwijs voor leerlingen met specifieke behoeften voert op dit moment in 23 lidstaten een vergelijkende analyse uit van de situatie van migrantenleerlingen binnen het speciaal onderwijs.

The European Agency for Special Needs Education is currently carrying out a comparative analysis of the situation of migrant pupils in special education in 23 Member States.


De externe evaluatie wijst trouwens terecht op de aanwezigheid van vrij veel actoren op het gebied van het speciaal onderwijs, die afkomstig zijn uit plattelandsgebieden en werken met specifieke doelgroepen (vrouwen, jongeren met moeilijkheden).

In addition, the external evaluation stresses quite rightly the considerable presence of players in the area of special education in the rural areas and working with specific groups (women, young people in difficulty).


Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.

The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.


10. herinnert de lidstaten eraan dat het voor de bescherming van minderjarigen en het voorkomen van kindermisbruik en kinderhandel essentieel is dat kinderen naar school gaan en onderwijs genieten en dat daarvoor vastomlijnde normen voor opvang, integratie en taalkundige ondersteuning nodig zijn, zoals bepaald in Richtlijn 2013/33/EU;

10. Reminds the Member States that the protection of children and prevention of abuse and trafficking is contingent upon their inclusion in schools and educational programmes, and that provision should be made for well-defined standards for reception, inclusion and linguistic support, as laid down in Directive 2013/33/EU;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Een school voor speciaal onderwijs met 47 leerlingen zamelde geld in voor een goed doel.

A special school of 47 children was having a fundraiser; as a parent, I attended.


het waarborgen van kwalitatief hoogstaande onderwijs- en opleidingsstelsels die rechtvaardig én doelmatig zijn , voorschoolse voorzieningen vergt die beter en toegankelijker zijn, alsmede ambitieuze scholen die alle leerlingen eerlijke kansen bieden zonder onderscheid naar afkomst en die een goed evenwicht tussen regulier en speciaal onderwijs handhaven ...[+++]

ensuring high-quality education and training systems which are both equitable and efficient requires better and more accessible pre-school provision, ambitious schools that offer equitable opportunities for all pupils, regardless of their backgrounds, as well as the right balance of mainstream and specialist provision for children with special needs.


In Duitsland ging slechts de helft van de Roma-kinderen naar school en tachtig procentdaarvan ging naar speciaal onderwijs.

In Germany, only half of Roma children went to school, and 80% of those went to special institutions.


De klacht betreft het feit dat de Europese Scholen niet voorzagen in de speciale onderwijsbehoeften van de dochter van de klaagster en dat de Commissie niet de volledige kosten van het speciaal onderwijs van haar dochter wilde dekken in het enige geselecteerde alternatieve onderwijssysteem dat voor haar beschikbaar was, de "International School of Brussels".

The complaint concerns the fact that the European Schools did not provide for the special educational needs of the complainant's daughter and that the Commission was not willing to cover the full cost of her daughter's special education in the chosen alternative education system available to her, the 'International School' of Brussels.


de openbare of uit de openbare kas bekostigde scholen voor speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs, dan wel instellingen voor speciaal en voortgezet onderwijs in de zin van de Wet op de expertisecentra

public or publicly funded schools for special education, secondary special education or institutions for special and secondary education within the meaning of the Wet op de expertisecentra (Law on Resource Centres)


Uit de arbeidskrachtenenquête (LFS) van 2002/2003 blijkt dat ongeveer 19% van alle 18-24-jarigen slechts lager onderwijs hebben gevolgd (d.w.z. minder dan de bovenbouw van de middelbare school) en geen onderwijs of scholing hadden gevolgd in de vier weken voorafgaand aan de enquête.

2002/2003 LFS data show that around 19% of all 18-24 years old had only lower education (i.e., less than upper secondary qualification) and had not attended education or training in the four weeks preceding the survey.


w