Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gebrek aan scholing
Schoolplicht
Verplicht onderwijs
Verplicht schoolbezoek

Vertaling van "Schoolplicht " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
schoolplicht [ gebrek aan scholing | verplicht onderwijs | verplicht schoolbezoek ]

compulsory education [ compulsory school attendance | compulsory schooling ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Eurovoc-term: beroepsopleiding schoolbezoek toegang tot het onderwijs onderwijshervorming aantal schoolgaanden opleiding voortijdige schoolverlating sociaal effect schoolplicht

EUROVOC descriptor: vocational training school attendance access to education educational reform schooling education dropout social impact compulsory education


De plaatselijke autoriteiten moeten bereid zijn de schoolplicht te handhaven en het verzet van de meerderheidsbevolking tegen gemeenschappelijk onderwijs te bestrijden, onder meer door uitkeringen te koppelen aan schoolbezoek.

Local authorities must be willing to enforce attendance and address resistance from majority populations to joint education, including by linking welfare payments to school attendance.


In Duitsland gaat de juridische status van „buitenlander” vaak gepaard met vrijstelling van de schoolplicht.

In Germany, the legal status of ‘foreign citizen’ frequently leads to exemption from the universal obligation to attend school regularly.


18. benadrukt dat de schoolplicht en het beroepsopleidingssysteem de basisopleiding en de kernbekwaamheden moeten bezorgen; benadrukt voorts dat opleiding en adequate kernbekwaamheden ertoe bijdragen fundamentele sociale en civieke waarden te verwerven, de sociale samenhang te versterken en de kwalificatie van personen en hierdoor hun werkkansen te verbeteren;

18. Emphasises that compulsory attendance at school, as well as the training system, should provide basic education and key skills; stresses further that education and appropriate key skills contribute to the achievement of fundamental social and civic values, strengthen social cohesion and help to improve individual levels of qualification and employability;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. benadrukt dat schoolplicht en beroepsopleidingssysteem de basisopleiding en de kernbekwaamheden moeten bezorgen; benadrukt voorts dat opleiding en adequate kernbekwaamheden ertoe bijdragen fundamentele sociale en burgerlijke waarden te verwerven, de sociale samenhang te versterken en de kwalificatie van personen en hierdoor hun werkkansen te verbeteren;

18. Stresses that compulsory attendance at school and the training system should provide basic education and key skills; stresses further that education and appropriate key skills contribute to the achievement of fundamental social and civic values strengthen social cohesion and help to improve individual levels of qualification and employability;


20. betoogt dat niet mag worden getolereerd, noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien.

20. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules.


In bijlage I, deel L, „Landbouwarbeidskrachten” wordt in de afdeling „Landbouwarbeidskrachten op het bedrijf” aan de tabel onder „Leeftijd waarop in de lidstaten de leer- dan wel schoolplicht ten einde loopt” het volgende toegevoegd:

In Annex I, part L ‘Farm labour force’, in the section entitled ‘Farm labour force of the holding’, the following is added to the table under ‘Age at which compulsory education ends in the Member States’:


20. betoogt dat niet mag worden getolereerd, noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien;

20. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules;


18. betoogt dat niet mag worden getolereerd noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien;

18. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules;


35. is van oordeel dat bevordering van gendergevoelig onderwijs en van de schoolplicht voor vrouwelijke leerlingen/studentes wier familie voornamelijk in afgelegen gebieden woont, hun sociale standaard zal verhogen en de samenleving gevoeliger zal maken voor gendervraagstukken, en steunt derhalve het meer gendergevoelig maken van het onderwijs, door bijvoorbeeld de leerstof in de zin van artikel 5 van het CEDAW te herzien, en roept de regering op ervoor te zorgen dat jongens en meisjes over vrouwenrechten en gendergelijkheid worden onderwezen;

35. Is of the opinion that promoting gender-sensitive education and compulsory participation of female pupils/students whose families live principally in decentralised regions would help to improve their standing in society and open up society to gender issues; encourages, therefore, the process of making education more gender-sensitive, for instance by reviewing educational materials in line with Article 5 of CEDAW, and calls on the government to ensure that girls and boys are taught about issues of women's rights and gender equality;




Anderen hebben gezocht naar : gebrek aan scholing     schoolplicht     verplicht onderwijs     verplicht schoolbezoek     Schoolplicht     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Schoolplicht' ->

Date index: 2022-09-16
w