67. is van mening dat het GSK zich niet uitsluitend moet richten op door onderzoek aangestuurde of op technologie gebaseerde innovatie, maar tevens andere innovatiebronnen moet ondersteunen; wijst erop dat veel ondernemingen, met name kmo's, gebruik maken van andere bronnen v
an innovatie, zoals klanten, markten, gebruikers en niet in de laatste plaats werknemers, en dat deze v
ormen van innovatie vaak praktischer van aard zijn en gericht zijn op het oplo
ssen van specifieke problemen ...[+++] met betrekking tot processen, diensten of producten, aangezien de voorgestelde oplossingen vaak afkomstig zijn van de werknemers die het dichtst bij het productieproces, de markten en de klanten staan; is daarom van mening dat de EU praktijkgerichte innovatie door werknemers moet versterken; 67. Believes that the CSF should not be limited to focusing on research-driven or technology-based innovation alone, but that it should support different sources of innovatio
n; points out that many companies – especially SMEs – use other sources of innovation such as clients, markets, users and, not least, employees, and that this form of innovation is often of a more practical nature and is focused on solving specific problematic issues related to processes, services or products, since the proposed solutions are often found by the employees that are closest to the production process, markets and clients; believes, therefore, that the
...[+++]EU should strengthen practice-oriented, employee-driven innovation;