Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Als sponsor optredende instelling
Als sponsor optredende kredietinstelling
Beschermheerschap
Communautair beschermheerschap
Contacten leggen met sponsors van evenementen
Contacten onderhouden met sponsors van evenementen
EG-deelname aan een culturele manifestatie
EG-deelname aan een sportieve manifestatie
EU-sponsoring
Financiële steun
Fondsen werven
Sponserschap
Sponsor
Sponsoring
Sponsoring door de Europese Unie
Sponsors vinden
Sponsors zoeken en benaderen
Sponsorschap
Sponsorschappen verkrijgen

Traduction de «Sponsor » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
als sponsor optredende instelling | als sponsor optredende kredietinstelling | sponsor

sponsor | sponsor credit institution | sponsor institution


EU-sponsoring [ communautair beschermheerschap | EG-deelname aan een culturele manifestatie | EG-deelname aan een sportieve manifestatie | sponsoring door de Europese Unie ]

EU sponsorship [ Community sponsorship | EC participation in a cultural event | EC participation in a sporting event | European Union sponsorship ]






contacten leggen met sponsors van evenementen | contacten onderhouden met sponsors van evenementen

communicate with event benefactors | liaise with sponsors of events | liaise with event sponsors | meet with event promoters


fondsen werven | sponsors vinden | sponsors zoeken en benaderen | sponsorschappen verkrijgen

apply for funds | obtain a sponsorship | obtain sponsors | obtain sponsorship


beschermheerschap [ sponsoring ]

sponsorship [ sponsor ]


financiële steun | sponserschap | sponsoring | sponsorschap

sponsorship
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Ingeval de MMF-sponsor belegt in de aandelen of rechten van deelneming van het MMF, is laatstgenoemde verplicht zijn overige beleggers te informeren over het totale door die sponsor in hem geïnvesteerde bedrag alsook, navolgend, van wijzigingen in het totale aantal aandelen of rechten van deelneming in het bezit van de sponsor.

4. In the event that a MMF sponsor invests in the shares or units of the MMF, the fund shall disclose to the other investors in the MMF the total amount the sponsor has invested in the MMF, and shall subsequently notify the other investors of any change to the total shares or units held.


4. Ingeval de MMF-sponsor belegt in de aandelen of rechten van deelneming van het MMF, is laatstgenoemde verplicht zijn overige beleggers te informeren over het totale door die sponsor in hem geïnvesteerde bedrag alsook, navolgend, van wijzigingen in het totale aantal aandelen of rechten van deelneming in het bezit van de sponsor.

4. In the event that a MMF sponsor invests in the shares or units of the MMF, the fund shall disclose to the other investors in the MMF the total amount the sponsor has invested in the MMF, and shall subsequently notify the other investors of any change to the total shares or units held.


Onder sponsoring wordt verstaan een commerciële overeenkomst waarbij een sponsor zich tot wederzijds voordeel van de sponsor en de gesponsorde contractueel verplicht tot het verlenen van financiële of andere steun om een associatie tot stand te brengen tussen het imago, het merk, de goederen of de diensten van de sponsor en een sponsoringobject in ruil voor rechten om deze associatie te promoten, en/of in ruil voor bepaalde overeengekomen directe of indirecte voordelen[56].

Sponsorship means any commercial agreement by which a sponsor, for the mutual benefit of the sponsor and sponsored party, contractually provides financing or other support in order to establish an association between the sponsor's image, brands, goods or services and a sponsorship property in return for rights to promote this association and/or for the granting of certain agreed direct or indirect benefits[56].


Omdat Richtlijn 2003/33/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 mei 2003 betreffende de onderlinge aanpassing van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de lidstaten inzake de reclame en sponsoring voor tabaksproducten (26), die reclame en sponsoring voor sigaretten en andere tabaksproducten in gedrukte media, diensten van de informatiemaatschappij en radio-uitzendingen verbiedt, Richtlijn 89/552/EEG onverlet laat, dient verder de relatie tussen Richtlijn 2003/33/EG en Richtlijn 89/552/EEG, gelet op de bijzondere eigenschappen van audiovisuele mediadiensten, na de datum van inwerkingtreding van de onderhavige richtlijn ...[+++]

Moreover, as Directive 2003/33/EC of the European Parliament and of the Council of 26 May 2003 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products (26), which prohibits advertising and sponsorship for cigarettes and other tobacco products in printed media, information society services and radio broadcasting, is without prejudice to Directive 89/552/EEC, in view of the special characteristics of audiovisual media services, the relation between Directive 2003/33/EC and Directive 89/552/EEC should remain the same after the entry into ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dit systeem dient bepalingen te omvatten die personen of organisaties die volgens de nationale wetgeving een rechtmatig belang hebben bij het verwijderen van reclame, sponsoring of andere zaken die met deze richtlijn onverenigbaar zijn, de mogelijkheid bieden tegen dergelijke reclame of sponsoring in rechte op te treden, dan wel dergelijke reclame of sponsoring onder de aandacht van een bestuursrechtelijke instantie te brengen die bevoegd is zelf over de klacht uitspraak te doen of een passende gerechtelijke procedure in te stellen.

Those rules shall include provisions ensuring that persons or organisations which, under national legislation, can justify a legitimate interest in the suppression of advertising, sponsorship or other matters incompatible with this Directive, may take legal action against such advertising or sponsorship or bring such advertising or sponsorship to the attention of an administrative body competent either to pronounce on complaints or to institute the appropriate legal proceedings.


Teneinde aan deze verstoringen een einde te maken, is het noodzakelijk deze sponsoring uitsluitend voor activiteiten of evenementen met grensoverschrijdende effecten te verbieden, zonder louter nationale sponsoring te reglementeren, welke anders een manier zou kunnen zijn om de beperkingen op directe vormen van reclame te omzeilen.

In order to eliminate these distortions, it is necessary to prohibit such sponsorship only for those activities or events with cross-border effects, without regulating sponsorship on a purely national level, which otherwise may be a means of circumventing the restrictions placed on direct forms of advertising.


Teneinde aan daardoor veroorzaakte aanzienlijke verstoringen van de mededinging een einde te maken, is het noodzakelijk deze sponsoring uitsluitend voor activiteiten of evenementen met aanmerkelijke grensoverschrijdende effecten te verbieden, zonder louter nationale sponsoring te reglementeren.

In order to eliminate substantial distortions of competition caused thereby, it is necessary to prohibit such sponsorship only for those activities or events with substantial cross-border effects, without regulating sponsorship on a purely national level.


In de preambule wordt verwezen naar het grensoverschrijdend maken van reclame voor en sponsoring van tabaksproducten en naar reclame en sponsoring in verband met op internationaal niveau georganiseerde evenementen, waarop artikel 49 van het Verdrag betrekking heeft.

The preamble refers to transfrontier advertising and sponsorship and events organised on an international level to which Article 49 of the Treaty applies.


Ook al is sponsoring als zodanig geen nieuwe techniek, deze problematiek is diepgaand bestudeerd, aangezien de heden ten dage toegepaste technieken aanzienlijk verschillen van de klassieke tv-sponsoring, waarvan ten tijde van de opstelling van de regels inzake sponsoring sprake was.

Even if sponsorship is not a new technique as such, it has been considered in depth since the techniques that are used today differ substantially from the classic TV-sponsorship which existed at the time of the drafting of the rules on sponsorship.


(9) Overwegende dat alle vormen van onrechtstreekse reclame en sponsoring voor, alsook het gratis uitreiken van tabaksproducten, dezelfde gevolgen hebben als rechtstreekse reclame en derhalve, onverminderd het fundamentele beginsel van vrijheid van meningsuiting, dienen te worden gereglementeerd, met inbegrip van onrechtstreekse vormen van reclame en sponsoring waarbij, hoewel het tabaksproduct er niet rechtstreeks in wordt genoemd, een naam, merk, symbool of enig ander voor tabaksproducten gebruikt onderscheidend teken wordt gebruikt; dat de toepassing van deze bepalingen door de lidstaten evenwel kan worden uitgesteld om de aanpassing ...[+++]

(9) Whereas all forms of indirect advertising and sponsorship, and likewise free distribution, have the same effects as direct advertising, and whereas they should, without prejudice to the fundamental principle of freedom of expression, be regulated, including indirect forms of advertising which, while not mentioning the tobacco product directly, use brand names, trade marks, emblems or other distinctive features associated with tobacco products; whereas, however, Member States may defer application of these provisions to allow time for commercial practices to be adjusted and sponsorship of tobacco products to be replaced by other suit ...[+++]


w