ACTIES De Commissie zal: in het kader van kernactie 10: digitale geletterdheid en di
gitale vaardigheden voorstellen als prioritaire doelstellingen in het kader van de verordening inzake het Europees Sociaal Fonds (2014-2020); in het kader van kernactie 11: tegen 2012 instrumenten voor de omschrijving en de erkenning van de vaardigheden van ICT-deskundigen en ICT-gebruikers ontwikkelen, die in verband staan met het Europees kader voor kwalificaties[49] en met EUROPASS[50], en zal een kader voor ICT-deskundigheid ontwikkelen om de vaardigheden en de mobiliteit van ICT-deskundigen binnen Europa te verbeteren in het kader van andere acties:
...[+++] digitale geletterdheid en digitale vaardigheden als prioritaire doelstellingen opnemen in het in 2010 te lanceren vlaggenschipinitiatief voor nieuwe vaardigheden en nieuwe banen[51], onder meer door op het gebied van ICT-vaardigheden en werkgelegenheid een sectorale raad van belanghebbende partijen op te zetten om de vraag- en aanbodaspecten in behandeling te nemen; de participatie van jonge vrouwen en herintredende vrouwen op de ICT-arbeidsmarkt bevorderen aan de hand van steun voor webgebaseerde opleidingsinstrumenten, spelenderwijs e-leren en sociaal netwerken; in 2011 een online opleidingsinstrument voor consumenten ontwikkelen met betrekking tot nieuwe mediatechnologieën (zoals consumentenrechten op het internet, e-handel, gegevensbescherming, mediageletterdheid, sociaal netwerken, enz.).ACTIONS The Commission will: Key Action 10: Propose digital literacy and competences as a priority for the European Social Fund regulation (2014-2020); Key Action 1
1: By 2012, develop tools to identify and recognise the competences of ICT practitioners and users, linked to the European Qualifications Framework[49] and to EUROPASS[50] and develop a European Framework for ICT Professionalism to increase the competences and the mobility of ICT practitioners across Europe; Other actions: Make digital literacy and skills a priority of the "New skills for new jobs" Flagship to be launched in 2010[51], including the launch of a multi-stakehol
...[+++]der sectoral council for ICT skills and employment to address demand and supply aspects; Promote a higher participation of young women and women returners in the ICT workforce through support for web-based training resources, game based eLearning and social networking; Develop in 2011 an online consumer education tool on new media technologies (e.g. consumer rights on the internet, eCommerce, data protection, media literacy, social networks etc.).