Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Berlijn
Berlijn
Berlijn-groep
Berlijns blauw
Berlijns-blauw
Groep van Berlijn
Pruisisch blauw
Pruisisch-blauw
Status van Berlijn
Status van de verkozen persoon
Status van patency van luchtstroom
Status van schepen beoordelen
Status van vaartuigen beoordelen
Voedingsstatus meten met behulp van gepaste middelen
Wet inzake stimuleringsmaatregelen voor Berlijn

Vertaling van "Status van Berlijn " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


Berlijns blauw | berlijns-blauw | pruisisch blauw | pruisisch-blauw

Berlin blue | Prussian blue


Berlijn-groep | groep van Berlijn | internationale werkgroep inzake gegevensbescherming bij telecommunicatie

Berlin group | International Working Group on Data Protection in Telecommunications | IWGDPT [Abbr.]




Wet inzake stimuleringsmaatregelen voor Berlijn

Berlin Promotional Law | BPL [Abbr.]


status van schepen beoordelen | status van vaartuigen beoordelen

analyse the condition of a vessel | assess ship status | assess the status of vessels | assess vessel status


status van de verkozen persoon

status of the person elected


informatie over de medische status van gebruikers van gezondheidszorg verkrijgen

gather health care users' medical status information | obtain health care user's medical status information | gather healthcare user's medical information | obtain healthcare user's medical status information


nutritionele status meten met behulp van gepaste middelen | voedingsstatus meten met behulp van gepaste middelen

measure patient's nutritional health status using appropriate tools | use appropriate tools to measure nutritional health status | assess patient's nutritional status | measure nutritional health status using appropriate tools


status van patency van luchtstroom

Airway patency status
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
55. wijst erop dat 21 van de 28 NAVO-leden EU-lidstaten zijn en dat nauwe samenwerking tussen EU en NAVO op gebied van militaire capaciteiten daarom van vitaal belang is om overlapping te voorkomen wanneer de twee organisaties in hetzelfde gebied actief zijn, een en ander onverminderd het beginsel van autonome besluitvorming en onder eerbiediging van de neutrale status van een aantal EU-lidstaten; wijst nogmaals op de noodzaak dat onderliggende politieke problemen worden opgelost die de samenwerking tussen EU en NAVO belemmeren, en dringt aan op volledige en doelmatiger uitvoering van de „Berlijn ...[+++]

55. Points out that, since 21 out of 28 NATO members are EU Member States, close cooperation between the EU and NATO is of vital importance to avoid duplication of effort in the deployment of military capabilities when the two organisations operate in the same theatre, this without prejudice to the principle of decision-making autonomy and with due respect for the neutral status of some EU Member States; reiterates the urgent need to resolve the underlying political problems hampering EU-NATO cooperation and calls for the complete and more effective implementation of the ‘Berlin Plus’ arrangements in order to enable the two organisation ...[+++]


55. wijst erop dat 21 van de 28 NAVO-leden EU-lidstaten zijn en dat nauwe samenwerking tussen EU en NAVO op gebied van militaire capaciteiten daarom van vitaal belang is om overlapping te voorkomen wanneer de twee organisaties in hetzelfde gebied actief zijn, een en ander onverminderd het beginsel van autonome besluitvorming en onder eerbiediging van de neutrale status van een aantal EU-lidstaten; wijst nogmaals op de noodzaak dat onderliggende politieke problemen worden opgelost die de samenwerking tussen EU en NAVO belemmeren, en dringt aan op volledige en doelmatiger uitvoering van de „Berlijn ...[+++]

55. Points out that, since 21 out of 28 NATO members are EU Member States, close cooperation between the EU and NATO is of vital importance to avoid duplication of effort in the deployment of military capabilities when the two organisations operate in the same theatre, this without prejudice to the principle of decision-making autonomy and with due respect for the neutral status of some EU Member States; reiterates the urgent need to resolve the underlying political problems hampering EU-NATO cooperation and calls for the complete and more effective implementation of the ‘Berlin Plus’ arrangements in order to enable the two organisation ...[+++]


55. wijst erop dat 21 van de 28 NAVO-leden EU-lidstaten zijn en dat nauwe samenwerking tussen EU en NAVO op gebied van militaire capaciteiten daarom van vitaal belang is om overlapping te voorkomen wanneer de twee organisaties in hetzelfde gebied actief zijn, een en ander onverminderd het beginsel van autonome besluitvorming en onder eerbiediging van de neutrale status van een aantal EU-lidstaten; wijst nogmaals op de noodzaak dat onderliggende politieke problemen worden opgelost die de samenwerking tussen EU en NAVO belemmeren, en dringt aan op volledige en doelmatiger uitvoering van de "Berlijn ...[+++]

55. Points out that, since 21 out of 28 NATO members are EU Member States, close cooperation between the EU and NATO is of vital importance to avoid duplication of effort in the deployment of military capabilities when the two organisations operate in the same theatre, this without prejudice to the principle of decision-making autonomy and with due respect for the neutral status of some EU Member States; reiterates the urgent need to resolve the underlying political problems hampering EU-NATO cooperation and calls for the complete and more effective implementation of the 'Berlin ...[+++]


Bij de toepassing van de in de punten 6, onder a), en 6, onder b), beschreven overgangsregeling geldt voor de regio's die in de periode 2000-2006 niet in aanmerking kwamen voor de status van doelstelling 1 of die daarvoor pas in aanmerking zijn gekomen in 2004, als uitgangspunt 90 % van hun theoretische steunintensiteit per inwoner voor 2006, berekend op basis van de toewijzingsmethode van Berlijn van 1999, waarbij hun regionaal BBP-niveau per inwoner wordt gelijkgesteld met 75 % van het gemiddelde van de EU-15.

As far as the transitional arrangements under paragraphs 6(a) and (b) are concerned, the starting point in 2007 for those regions which were not eligible for Objective 1 status in the 2000 to 2006 period, or whose eligibility started in 2004, will be 90 % of their theoretical 2006 per capita aid intensity level calculated on the basis of the 1999 Berlin allocation method with their regional GDP per capita level being assimilated to 75 % of the EU 15 average.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bij de toepassing van de in de punten 6, onder a), en 6, onder b), beschreven overgangsregeling geldt voor de regio's die in de periode 2000-2006 niet in aanmerking kwamen voor de status van doelstelling 1 of die daarvoor pas in aanmerking zijn gekomen in 2004, als uitgangspunt 90 % van hun theoretische steunintensiteit per inwoner voor 2006, berekend op basis van de toewijzingsmethode van Berlijn van 1999, waarbij hun regionaal BBP-niveau per inwoner wordt gelijkgesteld met 75 % van het gemiddelde van de EU-15.

As far as the transitional arrangements under paragraphs 6(a) and (b) are concerned, the starting point in 2007 for those regions which were not eligible for Objective 1 status in the 2000 to 2006 period, or whose eligibility started in 2004, will be 90 % of their theoretical 2006 per capita aid intensity level calculated on the basis of the 1999 Berlin allocation method with their regional GDP per capita level being assimilated to 75 % of the EU 15 average.


De plannen voor het traject naar Berlijn zijn nog niet voldoende ver gevorderd. BIJLAGE II LIJST VAN ENERGIEPROJECTEN WAARAAN DE EUROPESE RAAD EEN PRIORITAIRE STATUS HEEFT VERLEEND Frankrijk - Italië : koppeling van het elektriciteitsnet Italië - Griekenland : koppeling van het elektriciteitsnet (zeekabel) Denemarken : koppeling van het Oost- en het Westdeense elektriciteitsnet (zeekabel) (komt niet in aanmerking voor financiering door de structuurfondsen) Portugal : aardgasnet Griekenland : aardgasnet Spanje - Portugal : koppeling van het gasnet (3) Spanje - Portugal : koppeling van het elektriciteitsnet Algerije - Marokko - Europese Un ...[+++]

ANNEX II LIST OF ENERGY PROJECTS WHICH THE EUROPEAN COUNCIL HAS GIVEN PRIORITY STATUS France - Italy: electricity interconnection Italy - Greece: electricity interconnection (cable) Denmark: East-West electricity connection (cable) (not eligible for Structural Funds) Portugal: natural gas network Greece: natural gas network Spain - Portugal: natural gas interconnections (3) Spain - Portugal: electricity interconnections Algeria - Morocco - European Union gas pipeline o o Russia - Belarus - Poland - European Union: gas pipeline (4) (3) Including the introduction of natural gas in the Extremadura and Galicia regions of Spain (4) This project should also be shortlisted and studied although it has not yet reached the same ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Status van Berlijn' ->

Date index: 2022-07-14
w