Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen
Gevolgen van stedelijke verontreiniging
Gevolgen van stedelijke vervuiling
Regio's van Bulgarije
Regio's van Slovakije
Regio's van Slowakije
Stadsgebied
Stadsplanning
Stadsuitbreiding
Stadsuitleg
Stedelijk gebied
Stedelijk uitbreiding
Stedelijke expansie
Stedelijke planning
Stedelijke regio
Stedelijke uitzaaiing
Stedelijke wildgroei
Urbaan gebied
Verstedelijkt gebied
Wet bestuur in stedelijke regio's

Traduction de «Stedelijke regio » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
stedelijk gebied | stedelijke regio | urbaan gebied

urban region


Wet bestuur in stedelijke regio's

Metropolitan Regions (Government) Act


regio's van Slowakije [ regio's van Slovakije ]

regions of Slovakia




stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]

urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]


aantastiging van het landschap door verspreide bebouwing | stadsuitbreiding | stadsuitleg | stedelijk uitbreiding | stedelijke expansie | stedelijke wildgroei

urban sprawl


ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer

assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics


gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling

nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications




stadsplanning | stedelijke planning

urban plan | urban plans | land use planning | urban planning
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De steun van het regionaal beleid voor breedbandvoorzieningen in 2000-2006 en 2007-2013 heeft geholpen om de gebruikskloof tussen schaars en dicht bevolkte regio's van 67% in 2004 tot 24% in 2008 en de kloof in breedbanddekking tussen plattelands- en stedelijke regio's van 33% in 2004 tot 28% in 2007 te verminderen Maar met name in plattelandsgebieden blijven nog kloven bestaan: 94% van de Europeanen heeft toegang tot breedbandnetwerken maar slechts 80% van de plattelandsbevolking.

Regional Policy support for broadband in 2000-2006 and 2007-2013 has helped to reduce the gap in take-up between sparsely and densely populated regions from 67% in 2004 to 24% in 2008 and the gap in broadband coverage between rural and urban regions from 33% in 2004 to 28% in 2007. But gaps still remain particularly in rural areas: 94% of Europeans are covered by broadband networks but only 80% of the rural population.


Een dergelijk netwerk voorziet over het algemeen een zeer specifiek onderdeel van de arbeidsmarkt in het land van bestemming van werknemers en zorgt voor de aanwerving van landgenoten uit bepaalde dorpen of stedelijke regio's in het land van oorsprong.

Such a network often serves a very specific part of the labour market in a receiving country and recruits countrymen and women from a limited number of villages or urban regions in the country of origin.


21. wijst erop dat de structuren en uitdagingen van steden en stedelijke gebieden sterk verschillen; is daarom van mening dat er niet mag worden gekozen voor een uniforme aanpak ("one-size-fits-all"); verzoekt de Commissie nieuwe manieren te vinden om de uitwisseling van informatie en goede praktijken te bevorderen en rekening te houden met de specifieke behoeften van stedelijke regio's bij het ontwerpen van wetgeving, aangezien steden en grotere stedelijke gebieden belangrijke centra voor economische activiteit zijn en door hun cultuur, omvang, infrastructuur en economische structuur specifieke sociale problemen hebben en toegesneden ...[+++]

21. Points out that towns, cities and urban regions are structurally very different and face a wide range of challenges; concludes therefore that a one-size-fits-all approach should be rejected; calls on the Commission to find new ways to enhance the exchange of information and best practices and to take into account the specific needs of urban regions when drafting legislation, as towns and larger urban areas are important centres of economic activity and have, owing to their culture, size, infrastructure and economic structure, specific social problems and are in need of tailored solutions;


Overeenkomstig artikel 4, leden 1 en 7, van Verordening nr. 1260/1999 houdende algemene bepalingen inzake de Structuurfondsen, kan de Commissie op voorstel van een lidstaat in moeilijkheden verkerende stedelijke zones, met name zones waar het misdaadcijfer hoog is, opnemen in de lijst van regio's die in aanmerking komen voor doelstelling nr. 2. Daarenboven kunnen acties die betrekking hebben op stedelijke gebieden die in moeilijkheden verkeren, worden geïntegreerd in ruimere programma's die zowel in regio's van doelstelling 1 als van ...[+++]

Under Article 4(1) and (7) of Regulation No 1260/1999 laying down general provisions concerning the Structural Funds the Commission, on a proposal from the Member State, may include urban areas in difficulty, in particular those with a high crime and delinquency rate, in the list of areas eligible for Objective 2. Measures relating to urban areas in difficulty could be incorporated in broader programmes implemented in Objective 1 and 2 regions, using multi-sectoral territorial policies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. is ervan overtuigd dat de demografische verandering, in het bijzonder in stedelijke gebieden, aanleiding zal geven tot veiligheids- en capaciteitsproblemen voor het vervoer en de mobiliteit, en dat het fundamentele recht op mobiliteit, dat ondermeer verzekerd wordt door een betere toegankelijkheid en de aanleg van ontbrekende infrastructuurverbindingen, alsook de praktische uitvoerbaarheid van dit recht, in dit verband van het allergrootste belang zijn; benadrukt dat goedgeïntegreerde multimodale vervoersketens, die vervoer te voet, per fiets en per openbaar vervoer omvatten, in dit verband voor de stedelijke gebieden de beste oplossing voor de toekomst vormen; merkt in dit verband op dat het in stedelijke gebieden met name de bestaand ...[+++]

2. Is convinced that demographic change, in particular in urban areas, will give rise to safety and capacity challenges for transport and mobility, and that the basic right to mobility, ensured by, among other things, improved accessibility and the construction of missing infrastructure links, and the applicability of this right, are crucial in this regard; stresses that, in this context, well-integrated multimodal transport chains including walking and cycling and public transport are the way ahead for urban areas; points out in that connection that in urban areas the existing structure in particular will determine which mode is most appropriate; considers that good public transport links in rural areas will cut down on private car use; ...[+++]


2. is ervan overtuigd dat de demografische verandering, in het bijzonder in stedelijke gebieden, aanleiding zal geven tot veiligheids- en capaciteitsproblemen voor het vervoer en de mobiliteit, en dat het fundamentele recht op mobiliteit, dat ondermeer verzekerd wordt door een betere toegankelijkheid en de aanleg van ontbrekende infrastructuurverbindingen, alsook de praktische uitvoerbaarheid van dit recht, in dit verband van het allergrootste belang zijn; benadrukt dat goedgeïntegreerde multimodale vervoersketens, die vervoer te voet, per fiets en per openbaar vervoer omvatten, in dit verband voor de stedelijke gebieden de beste oplossing voor de toekomst vormen; merkt in dit verband op dat het in stedelijke gebieden met name de bestaand ...[+++]

2. Is convinced that demographic change, in particular in urban areas, will give rise to safety and capacity challenges for transport and mobility, and that the basic right to mobility, ensured by, among other things, improved accessibility and the construction of missing infrastructure links, and the applicability of this right, are crucial in this regard; stresses that, in this context, well-integrated multimodal transport chains including walking and cycling and public transport are the way ahead for urban areas; points out in that connection that in urban areas the existing structure in particular will determine which mode is most appropriate; considers that good public transport links in rural areas will cut down on private car use; ...[+++]


15. is van mening dat een effectief stedelijk mobiliteitsbeleid rekening moet houden met zowel personen- als vrachtvervoer en derhalve gebaseerd moet zijn op een zo goed mogelijk geïntegreerde benadering, waarbij voor elk probleem de beste oplossingen worden samengebracht; gelooft sterk dat stedelijke regio's economisch een sterk potentieel hebben om beleid te vormen dat tot het kiezen van andere vervoerswijzen moet leiden ten faveure van het openbaar vervoer, wandelen en fietsen, en om een nieuwe benadering van stedelijke logistiek te ontwikkelen; vindt het daarom noodzakelijk zich te concentreren op technologische innovatie (breder g ...[+++]

15. Is of the opinion that an effective urban mobility policy should take into account the transport of persons as well as of freight and must therefore be based on as fully integrated an approach as possible, bringing together the solutions best suited to each individual problem; firmly believes that urban areas have economically sound potential to offer for further modal shift policies in favour of public transport, walking, and cycling and for a new approach to urban logistics; considers it essential in this connection to focus on technological innovation (wider use of ITSs), better exploitation of existing infrastructure, especiall ...[+++]


15. is van mening dat een effectief stedelijk mobiliteitsbeleid rekening moet houden met zowel personen- als vrachtvervoer en derhalve gebaseerd moet zijn op een zo goed mogelijk geïntegreerde benadering, waarbij voor elk probleem de beste oplossingen worden samengebracht; gelooft sterk dat stedelijke regio's economisch een sterk potentieel hebben om beleid te vormen dat tot het kiezen van andere vervoerswijzen moet leiden ten faveure van het openbaar vervoer, wandelen en fietsen, en om een nieuwe benadering van stedelijke logistiek te ontwikkelen; vindt het daarom noodzakelijk zich te concentreren op technologische innovatie (breder g ...[+++]

15. Is of the opinion that an effective urban mobility policy should take into account the transport of persons as well as of freight and must therefore be based on as fully integrated an approach as possible, bringing together the solutions best suited to each individual problem; firmly believes that urban areas have economically sound potential to offer for further modal shift policies in favour of public transport, walking, and cycling and for a new approach to urban logistics; considers it essential in this connection to focus on technological innovation (wider use of ITSs), better exploitation of existing infrastructure, especiall ...[+++]


De acties ten gunste van stedelijke regio's zullen volledig worden opgenomen in de regionale programma's, zodat meer steden steun zullen kunnen genieten dan tot op heden het geval was via het communautaire initiatief URBAN II. Binnen het kader van de toekomstige doelstelling "Convergentie" zal de Commissie een specifiek programma opstellen voor elke van de zeven ultraperifere regio's (Guadeloupe, Martinique, Guyana, Réunion, de Canarische Eilanden, de Azoren, Madeira).

Measures for urban areas will be fully incorporated into the regional programmes so that more towns and cities can receive support than did under the URBAN II Community Initiative. Under the future "Convergence" Objective, the Commission will set up a specific programme for the seven outermost regions (Guadeloupe, Martinique, French Guiana, Réunion, the Canary Islands, the Azores and Madeira).


De bijdrage van de Gemeenschap aan de financiering bedraagt 75 % van de totale subsidiabele kosten in de stedelijke regio's van doelstelling 1 en 50 % in de andere gebieden.

Community financing can fund up to 75 % of the total eligible cost in urban areas covered by Objective 1 and 50 % elsewhere.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Stedelijke regio' ->

Date index: 2024-02-09
w