Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CDCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Raad voor culturele samenwerking
Stuurgroep Cultureel erfgoed
Stuurgroep Cultuur
Stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek
Stuurgroep Onderwijs

Vertaling van "Stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Raad voor culturele samenwerking [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | stuurgroep Cultureel erfgoed | stuurgroep Cultuur | stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek | stuurgroep Onderwijs ]

Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]


Staatssecretaris van Hoger Onderwijs, Wetenschappelijk Onderzoek en Technologie

State Secretary for the Universities and for Scientific and Technological Research


Minister van Hoger Onderwijs, Wetenschappelijk Onderzoek en Technologie

Minister for the Universities and Scientific and Technological Research


Minister van Onderwijs, Hogere Opleidingen, Wetenschappelijk Onderzoek en Integratie op de Arbeidsmarkt

Minister for Education, Higher Education, Research and Vocational Integration
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. verlangt meer inspanningen om de koppeling tussen hoger onderwijs en onderzoek te verbeteren, onder andere door de bevordering van op onderzoek gebaseerd onderwijs, en merkt het programma Horizon 2020 aan als een essentieel financieringsmechanisme om onderzoek een impuls te geven; pleit voor een betere onderlinge afstemming van maatregelen die het Bologna-proces ondersteunen, zoals de programma's Horizon 2020 en Erasmus+;

37. Calls for efforts to strengthen the link between higher education and research and innovation, including through the promotion of research-based education, and highlights the Horizon 2020 Programme as a key funding mechanism for boosting research; calls for better synchronisation of actions supporting the Bologna Process such as the Horizon 2020 and Erasmus+ programmes;


46. benadrukt het belang van een gestructureerde samenwerking op het gebied van het hoger onderwijs en onderzoek om de onderlinge erkenning van diploma's en onderwijssystemen te bevorderen, zodat met name de mobiliteit van studenten, onderzoekers en hoogleraren kan worden verhoogd, in combinatie met maatregelen om kennisvlucht tegen te gaan; is in dit verband verheugd over de bijdrage van het Tempus-programma voor hoger onderwijs en de uitwisselingen in het kader van acti ...[+++]

46. Stresses the importance of structured cooperation in the field of higher education and research in order to foster mutual recognition of qualifications and education systems, with a view, in particular, to increasing mobility for students, researchers and teachers, backed up by measures to combat the ‘brain drain’; welcomes, in that connection, the assistance provided by the Tempus programme for higher education and the exchanges organised under ERASMUS Mundus Action 2, and the creation of the Euro-Mediterranean University (EMUNI), which is established as a Euro-Mediterranean network of universities on both shores;


46. benadrukt het belang van een gestructureerde samenwerking op het gebied van het hoger onderwijs en onderzoek om de onderlinge erkenning van diploma's en onderwijssystemen te bevorderen, zodat met name de mobiliteit van studenten, onderzoekers en hoogleraren kan worden verhoogd, in combinatie met maatregelen om kennisvlucht tegen te gaan; is in dit verband verheugd over de bijdrage van het Tempus-programma voor hoger onderwijs en de uitwisselingen in het kader van acti ...[+++]

46. Stresses the importance of structured cooperation in the field of higher education and research in order to foster mutual recognition of qualifications and education systems, with a view, in particular, to increasing mobility for students, researchers and teachers, backed up by measures to combat the ‘brain drain’; welcomes, in that connection, the assistance provided by the Tempus programme for higher education and the exchanges organised under ERASMUS Mundus Action 2, and the creation of the Euro-Mediterranean University (EMUNI), which is established as a Euro-Mediterranean network of universities on both shores;


45. benadrukt het belang van een gestructureerde samenwerking op het gebied van het hoger onderwijs en onderzoek om de onderlinge erkenning van diploma's en onderwijssystemen te bevorderen, zodat met name de mobiliteit van studenten, onderzoekers en hoogleraren kan worden verhoogd, in combinatie met maatregelen om kennisvlucht tegen te gaan; is in dit verband verheugd over de bijdrage van het Tempus-programma voor hoger onderwijs en de uitwisselingen in het kader van acti ...[+++]

45. Stresses the importance of structured cooperation in the field of higher education and research in order to foster mutual recognition of qualifications and education systems, with a view, in particular, to increasing mobility for students, researchers and teachers, backed up by measures to combat the ‘brain drain’; welcomes, in that connection, the assistance provided by the Tempus programme for higher education and the exchanges organised under ERASMUS Mundus Action 2, and the creation of the Euro-Mediterranean University (EMUNI), which should include a Euro-Mediterranean network of universities on both shores;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
41. brengt in dit verband de conclusies van de Raad van mei 2007 in herinnering betreffende de indicatoren die zijn ontwikkeld voor de follow-up van het Actieprogramma van Peking op het gebied van onderwijs en opleiding van vrouwen, en in het bijzonder van hoger onderwijs en onderzoek; betreurt echter dat deze indicatoren niet geheel zijn verwerkt in de controle van de uitvoering van het werkprogramma Onderwijs en opleiding 2010; moedigt in dit opzicht aan om deze indicatoren te gebruiken als instrument om de vooruitgang te controle ...[+++]

41. Recalls in this context the Council Conclusions of May 2007 on the indicators developed for the follow-up of the Beijing Platform for Action in the areas of education and training of women, in particular higher education and research; regrets, however, that these indicators are not entirely taken into account in the monitoring of the implementation of the Education and Training 2010 work programme; encourages in this respect their use as a tool for monitoring progress towards gender equality in education and training;


[22] Hierbij gaat het o.a. om de volgende programma's: hoger onderwijs (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) voor studenten, promovendi en personeel; hoger onderwijs en onderzoek (Marie Curie, mobiliteit binnen expertisenetwerken en technologieplatforms); de overgang van hoger onderwijs naar bedrijfsleven (stages binnen Erasmus en Marie Curie); beroepsonderwijs en stagiairs (Leonardo); voortgezet onderwijs (Comenius); volwasseneneducatie en senior vrijwilligersprogra ...[+++]

[22] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Youth in Action); volunteering (European Voluntary Service within the Youth in Action Programme); the ci ...[+++]


4. Met de activiteiten wordt geprobeerd een koppeling tot stand te brengen tussen hoger onderwijs en onderzoek en tussen hoger onderwijs en de particuliere sector in Europese landen en derde landen, en in voorkomend geval gebruik te maken van potentiële synergieën.

4. Activities shall seek to establish links between higher education and research and higher education and the private sector in European and third countries, and exploit potential synergies whenever possible.


1. De raad van bestuur bestaat uit een aantal benoemde leden, met een evenwichtige verdeling tussen degenen met ervaring in bedrijfsleven, hoger onderwijs en onderzoek (hierna „benoemde leden” genoemd), alsook uit leden die gekozen worden door en uit het personeel dat werkzaam is op het gebied van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie, het technisch en administratief personeel, en de studenten en promovendi van het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT) en de kennis- en innovatiegemeenschappen (KIG) (hierna „vertegen ...[+++]

1. The Governing Board shall consist both of appointed members providing a balance between those with experience in business, higher education and research (hereinafter referred to as appointed members) and members elected by and from among the higher education, research and innovation, technical and administrative staff, students and doctoral candidates of the European Institute of Innovation and Technology (EIT) and the Knowledge and Innovation Communities (KICs) (hereinafter referred to as representative members).


[12] De volgende elementen vallen hieronder: hoger onderwijs (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) voor studenten, promovendi en personeel; hoger onderwijs en onderzoek (Marie Curie, mobiliteit binnen topnetwerken en technologieplatforms); van hoger onderwijs naar het bedrijfsleven (stages binnen Erasmus en Marie Curie); beroepsopleiding en leerlingenstelsels (Leonardo); middelbaar onderwijs (Comenius) volwassenenonderwijs en vrijwilligerswerk voor ouderen (Grundtvig) ...[+++]

[12] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Youth in Action); volunteering (European Voluntary Service within the Youth in Action Programme); the ci ...[+++]


Er wordt een lijst gepresenteerd waarop onder meer het hoofd van de raad voor het hoger onderwijs, het hoofd van de Letse conferentie van rectoren, verschillende rectoren, het hoofd van het departement hoger onderwijs en onderzoek van het ministerie van Onderwijs en verschillende hoge ambtenaren van het ministerie zijn vermeld.

A list is provided that includes the head of the higher education council, the head of the Latvian Rectors' Conference, several rectors, the head of department of higher education and research in the Ministry of Education and several other senior Ministry officials.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek' ->

Date index: 2021-08-04
w