Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Door tariefverlaging verantwoorde toegang tot de markt
Tariefverlaging
Tariefverlaging op de hoofdlijnen
Tariefverlaging op de hoofdtrajecten
Tariefverlaging op erga omnes grondslag
Verlaging van de douanerechten
Verlaging van het douanetarief

Vertaling van "Tariefverlaging op de hoofdtrajecten " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
tariefverlaging op de hoofdlijnen | tariefverlaging op de hoofdtrajecten

reduction of tariffs on the most important traffic links


tariefverlaging [ verlaging van de douanerechten | verlaging van het douanetarief ]

tariff reduction [ reduction of customs duties | reduction of customs tariff ]


door tariefverlaging verantwoorde toegang tot de markt

tariff reduction justifying market entry


tariefverlaging op erga omnes grondslag

tariff reduction applied on an erga omnes basis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
acties die zorgen voor de tenuitvoerlegging van het uitgebreide netwerk, overeenkomstig hoofdstuk II van Verordening (EU) nr. 1315/2013, mits zij ertoe bijdragen ontbrekende schakels te realiseren, grensoverschrijdende verkeersstromen te vergemakkelijken of knelpunten weg te werken, en ertoe bijdragen het kernnetwerk of corridors van het kernnetwerk te ontwikkelen, of mits zij ertoe bijdragen het ERTMS te ontwikkelen op de hoofdtrajecten van de corridors voor goederenvervoer per spoor, in de zin van de bijlage bij Verordening (EU) nr. ...[+++]

actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation.


Voor de studie zijn twee theoretische handelsscenario's gebruikt, die worden aangeduid als “ambitieus” (nultarieven voor 98,5 % van alle producten, met inbegrip van industriële producten, en een gedeeltelijke tariefverlaging van 50 % voor de resterende producten) of “conservatief” (nultarieven voor slechts 97 % van alle producten en een gedeeltelijke tariefverlaging van 25 % voor de resterende producten).

For the purposes of the study, two theoretical trade scenarios were used, labelled as "ambitious" (zero tariffs for 98.5% of all products, including industrial products and a partial tariff cut of 50%for remaining products) or "conservative", (zero duties for only 97 % of all products and a partial tariff cut of 25% for remaining products).


De impact voor die verschillende producten verschilt naargelang wordt uitgegaan van de in de studie aan bod komende "ambitieuze" scenario's (volledige liberalisering van 98,5% van alle producten en een gedeeltelijke tariefverlaging met 50% voor de andere producten) of van de meer "conservatieve" scenario's (volledige liberalisering van 97% van de producten en een tariefverlaging met 25% voor de andere producten).

The extent of the impact for these different products varies depending on whether one looks at the more "ambitious" (full liberalisation of 98.5% of all products, and a partial tariff cut of 50% for the remaining products) or more "conservative" (full liberalisation of 97%, and 25% tariff cut for the others) scenarios of the study.


b)acties die zorgen voor de tenuitvoerlegging van het uitgebreide netwerk, overeenkomstig hoofdstuk II van Verordening (EU) nr. 1315/2013, mits zij ertoe bijdragen ontbrekende schakels te realiseren, grensoverschrijdende verkeersstromen te vergemakkelijken of knelpunten weg te werken, en ertoe bijdragen het kernnetwerk of corridors van het kernnetwerk te ontwikkelen, of mits zij ertoe bijdragen het ERTMS te ontwikkelen op de hoofdtrajecten van de corridors voor goederenvervoer per spoor, in de zin van de bijlage bij Verordening (EU) n ...[+++]

(b)actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. De in bijlage I vermelde lidstaten brengen uiterlijk op [drie jaar] na de inwerkingtreding van deze verordening de goederencorridors langs de in bijlage I vermelde hoofdtrajecten tot stand.

1. The Member States referred to in Annex I shall establish by [three years] after entry into force of this Regulation the freight corridors along the principal routes set out in that Annex.


2. In afwijking van lid 1 worden de goederencorridors langs de in de punten 3, 5 en 8 van bijlage I vermelde hoofdtrajecten uiterlijk op [vijf jaar na de inwerkingtreding van deze verordening] tot stand gebracht.

2. By derogation from paragraph 1 the freight corridors along the principal routes set out in points 3, 5 and 8 of Annex I shall be established by [five years after entry into force of this Regulation].


1. De in bijlage I vermelde lidstaten maken uiterlijk twee jaar na de inwerkingtreding van deze verordening de goederencorridors langs de in bijlage I vermelde hoofdtrajecten operationeel.

1. The Member States referred to in Annex I shall make operational at the latest two years after entry into force of this Regulation the freight corridors along the principal routes set out in that Annex.


bevordert goederenvervoer door het aanwijzen en ontwikkelen van hoofdtrajecten die voor goederen zijn gereserveerd of trajecten waarop goederentreinen voorrang hebben, alsmede terminals voor intermodaal vervoer en aansluitingen met de belangrijkste productiecentra,

facilitate freight transport by identifying and developing trunk routes dedicated to freight or routes on which freight trains have a priority and the terminals intended for intermodal transport, as well as links with major production centres,


bevordert goederenvervoer door het aanwijzen en ontwikkelen van hoofdtrajecten die voor goederen zijn gereserveerd of trajecten waarop goederentreinen voorrang hebben, alsmede terminals voor intermodaal vervoer en aansluitingen met de belangrijkste productiecentra,

facilitate freight transport by identifying and developing trunk routes dedicated to freight or routes on which freight trains have a priority and the terminals intended for intermodal transport, as well as links with major production centres,


De Commissie houdt toezicht op het gebruik van het ADR-systeem via het Tsjechische arbitragegerecht, dat voorziet in de bescherming van rechten van de registrant in alle talen van de EU. Na aanbevelingen in het kader van een audit heeft EURid een tariefverlaging doorgevoerd om de toegankelijkheid van het systeem te verbeteren voor particulieren en kleine en middelgrote ondernemingen die redenen hebben om aan te nemen dat hun.eu-naam onrechtmatig door derden is geregistreerd.

The Commission monitors the use of the ADR system provided by the CAC, which allows for the protection of registrants' rights in all EU languages. Following recommendations by auditors, EURid has reduced fees to improve access to the system for individuals and SMEs who have reasons to believe that their.eu names have been improperly registered by third parties.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Tariefverlaging op de hoofdtrajecten' ->

Date index: 2022-03-01
w