dringt er bij vervoersondernemingen op aan om, samen met vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, dienstverleners
en organisaties die personen met een handicap of beperkte mobiliteit vertegenwoordigen, begrijpelijke en uniforme kennisgevingsprocedures te ontwerpen en, indien mogelijk, gecoördineerde kennisgevingssystemen op te zetten, om het reizen, en met name het
intermodale reizen, voor personen met een handicap en personen met beperkte mobiliteit te vergemakkelijken en obstak
els hiervoor weg te ...[+++]nemen, en hen de mogelijkheid te bieden hun hulpbehoeften van te voren op eenvoudige wijze en kosteloos door te geven, zodat de vervoersondernemingen op deze specifieke vereisten in kunnen springen en aldus hun verplichting om bijstand te verlenen kunnen vervullen; Calls on carriers, together with representatives of industry, service providers and representati
ve organisations of persons with disabilities, to devise comprehensible standard notification procedures and, if possible, set up coordinated notification systems, so as to make travel, and in particular intermodal travel, easier and barrier-free for people with disabilities or reduced mobility and enable them to easily communicate their assistance needs in advance at no additional cost, so that carriers can adapt to specific re
quirements and thus meet their obl ...[+++]igation to assist;