Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gesloten reductie van luxatie van neusseptum
Reductie
Reductie naar zeeniveau 2)reductie naar de projectie
Reductie van Reinkes oedeem
Reductie van erts
Reductie van neusschelp
Scheikundige herleiding
Toekenning van een academische graad
Toekenning van een korting
Toekenning van een reductie
Toekenning van een wetenschappelijke graad
Toekenning van een wettelijke graad
Verlening van een korting
Verlening van een reductie
Verwerking van erts

Traduction de «Toekenning van een reductie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
toekenning van een korting | toekenning van een reductie | verlening van een korting | verlening van een reductie

granting of a reduction


toekenning van een academische graad | toekenning van een wetenschappelijke graad | toekenning van een wettelijke graad

granting of university degrees


reductie naar zeeniveau 2)reductie naar de projectie

reduction to grid length | reduction to sea level




verwerking van erts [ reductie van erts ]

ore processing [ ore-reducing process | Minerals processing(ECLAS) ]


reductie van Reinkes oedeem

Reduction of Reinke's edema


gesloten reductie van luxatie van neusseptum

Closed reduction of dislocation of nasal septum


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De risicobeheerstrategieën moeten worden beschreven in termen van de reductie van het gevaar of de blootstelling of beide, en moeten evenredig zijn met de beoogde reductie van het risico, de omvang en de omstandigheden van de introductie en de in de milieurisicobeoordeling geïdentificeerde onzekerheidsniveaus.

The risk management strategies shall be described in terms of reducing the hazard or the exposure, or both, and shall be proportionate to the intended reduction of the risk, the scale and conditions of the release and the levels of uncertainty identified in the e.r.a.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 20010301_1 - EN - EU-strategie voor de reductie van CO2-emissies in de scheepvaart

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 20010301_1 - EN - EU strategy to reduce CO2 emissions from shipping


4. Bij schepen met slechts één voortstuwingsmotor mag deze slechts zijn uitgerust met een inrichting voor automatische reductie van het toerental indien een automatische reductie van het toerental in het stuurhuis optisch en akoestisch wordt aangegeven en de inrichting voor reductie van het toerental vanaf de stuurstand kan worden uitgeschakeld.

4. Where vessels have only one main engine, that engine may be equipped with an automatic device for the reduction of the engine speed only if an automatic reduction of the engine speed is indicated both optically and acoustically in the wheelhouse and the device for the reduction of the engine speed can be switched off from the helmsman's position.


De bestaande en de geplande bronmaatregelen van de EU zullen een belangrijke bijdrage leveren aan de verwezenlijking van de vereiste reducties, die variëren van 57 % van de vereiste reducties voor vluchtige organische stoffen tot 72 % voor NOx.

Existing and planned EU source measures will continue to make a substantial contribution to achieving the required reductions, ranging from 57% of the required reduction for VOCs to 72% for NOx.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bij de tenuitvoerlegging van de PM2,5-reducties wordt bijzondere nadruk gelegd op de reductie van zwarte koolstof, een andere belangrijke klimaatvervuiler met korte levensduur.

In implementing the PM2.5 reductions, particular emphasis will be placed on reduction of black carbon (BC), the other major short-lived climate pollutant.


Deze maatregelen zorgen ervoor dat het totale gebruik van toegestane kredieten niet meer bedraagt dan 50 % van de Gemeenschapswijde reducties beneden de niveaus van 2005 van de bestaande bedrijfstakken krachtens de Gemeenschapsregeling gedurende de periode van 2008 tot en met 2020, en 50 % van de Gemeenschapswijde reducties beneden de niveaus van 2005 van nieuwe bedrijfstakken en de luchtvaart ...[+++]

Those measures shall ensure that the overall use of credits allowed does not exceed 50 % of the Community-wide reductions below the 2005 levels of the existing sectors under the Community scheme over the period from 2008 to 2020 and 50 % of the Community-wide reductions below the 2005 levels of new sectors and aviation over the period from the date of their inclusion in the Community scheme to 2020.


Bijlage B bij het Protocol van Kyoto bevat de gekwantificeerde verplichtingen inzake emissiebeperking of -reductie voor de vaststelling van de emissieniveaus die zijn toegewezen aan de lidstaten die na 25 april 2002 tot de Gemeenschap zijn toegetreden, met uitzondering van Cyprus en Malta, die nog geen gekwantificeerde verplichtingen inzake emissiebeperking of -reductie krachtens het Protocol van Kyoto hebben.

Annex B to the Kyoto Protocol sets quantified emission limitation or reduction commitments for the purpose of determining the emission levels allocated to the Member States that acceded to the Community after 25 April 2002, except Cyprus and Malta which do not yet have quantified emission limitation or reduction commitments under the Kyoto Protocol.


De gekwantificeerde verplichtingen inzake emissiebeperking en -reductie die door de Europese Gemeenschap en haar lidstaten zijn overeengekomen voor de bepaling van de respectieve emissieniveaus die voor hen gelden in de eerste periode waarin een gekwantificeerde verplichting inzake emissiebeperking en -reductie van toepassing is, van 2008 tot en met 2012, zijn vermeld in bijlage II.

The quantified emission limitation and reduction commitments agreed by the European Community and its Member States for the purpose of determining the respective emission levels allocated to each of them for the first quantified emission limitation and reduction commitment period, from 2008 to 2012, are set out in Annex II.


Er werd aandacht besteed aan vier benzinescenario's gericht op VOC-reducties samen met vijf dieselscenario's gericht op PM-reducties.

Four petrol scenarios aiming at VOC reductions were considered along with five diesel scenarios aiming at PM reductions.


Tenslotte staat tegenover de verwachte reducties van verontreinigende emissies van het wegvervoer geen overeenkomstige reductie van de CO2-emissie.

Finally, the expected reductions in polluting emissions from road transport are not matched by a similar reduction in CO2 emissions.


w