Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Actieve fondsen
Beheerde fondsen onderzoeken
Bestemming van gelden
Coördinatie van financieringen
Coördinatie van fondsen
Druk verhandelde fondsen
EG-fondsen
ESI-fondsen
ESIF
EU-fonds
Europese structuur- en investeringsfondsen
Financiële instrumenten van de ESIF
Fondsen EG
Fondsen werven
Makelaar in beleggingsfondsen
Sponsors vinden
Sponsors zoeken en benaderen
Sponsorschappen verkrijgen
Toewijzing
Toewijzing van fondsen
Toewijzing van kredieten
Trusts onderzoeken
Verdeling van kredieten
Verkoopster beleggingsfondsen
Verkoopster van fondsen
Verkoper van fondsen

Traduction de «Toewijzing van fondsen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
toewijzing van fondsen

allocation of funds | earmarking


bestemming van gelden | toewijzing van fondsen | toewijzing van kredieten | verdeling van kredieten

allocation of appropriations | apportionment of appropriations


EU-fonds [ EG-fondsen | fondsen EG ]

fund (EU) [ EC fund ]


verkoopster van fondsen | verkoper van fondsen | makelaar in beleggingsfondsen | verkoopster beleggingsfondsen

mutual fund dealer | mutual fund salesman | mutual fund broker | mutual fund sales agent


actieve fondsen | druk verhandelde fondsen

active securities | bills of exchange | etc.which are in great demand | stocks actively dealt in shares




Europese structuur- en investeringsfondsen [ ESIF | ESI-fondsen | financiële instrumenten van de ESIF ]

European Structural and Investment Funds [ ESIF | ESIF financial instruments | ESI Funds ]


beheerde fondsen onderzoeken | trusts onderzoeken

examine trust agreements | examine trust funds | examine trust | examine trusts


fondsen werven | sponsors vinden | sponsors zoeken en benaderen | sponsorschappen verkrijgen

apply for funds | obtain a sponsorship | obtain sponsors | obtain sponsorship


coördinatie van financieringen [ coördinatie van fondsen ]

coordination of financing [ coordination of funds ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. In de IMP's worden tevens de prioriteitsgebieden die voor financiering door de Unie in aanmerking komen beschreven en worden tevens globaal de indicatieve toewijzing van fondsen afgebakend, zowel per prioriteitsgebied en per partnerland of per groep partnerlanden voor de desbetreffende periode, met inbegrip van de deelneming aan mondiale initiatieven.

3. MIPs shall also set out the priority areas selected for financing by the Union and shall outline the indicative allocation of funds, in overall terms, per priority area and per partner country or group of partner countries, for the period concerned, including the participation in global initiatives.


Programmering en indicatieve toewijzing van fondsen

Programming and indicative allocation of funds


Hoewel dit artikel betrekking heeft op de "indicatieve" toewijzing van fondsen, waarover in de loop van de begrotingsprocedure moet worden beslist, acht de rapporteur het noodzakelijk dat het Parlement zich explicieter kan uitspreken over de inhoud van de nog niet toegewezen fondsen.

Although this Article concerns "indicative" financial allocations, which are to be decided in the budgetary process, your Rapporteur finds it necessary for the Parliament to have a more explicit position on content of the funds that remain unallocated.


Programmering en indicatieve toewijzing van fondsen

Programming and Indicative allocation of funds


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. is ervan overtuigd dat een geïntegreerde territoriale aanpak van het ESF en de andere EU-fondsen cruciaal is voor de toepassing van het subsidiariteitsbeginsel door middel van multilevel governance; onderstreept dat er moet worden gezorgd voor voldoende capaciteitsopbouw, betrokkenheid van sociale partners en partners uit het maatschappelijk middenveld en zeggenschap op lokaal, regionaal en microregionaal niveau, zowel in stedelijke als plattelandsgebieden, onder andere via trainingen over procedures op het gebied van planning, de toewijzing van fondsen en de uitvoering van maatregelen in het kader van het cohesiebeleid, alsmede via ...[+++]

5. Believes that an integrated territorial approach for the ESF and the other EU funds is vital for implementation of the subsidiarity principle through multilevel governance; underlines the importance of ensuring adequate capacity-building, involvement of social and civil society partners and ownership at local, regional and microregional levels, both in urban and rural settings, inter alia through training relating to the procedures for planning, allocation of funds and implementation of actions in the context of cohesion policy, a ...[+++]


63. steunt een „meer voor meer”-benadering gebaseerd op prestaties in overeenstemming met de nieuwe visie over het ENB; dringt erop aan dat differentiatie moet zijn gebaseerd op duidelijk afgebakende criteria en regelmatig gecontroleerde benchmarks, en stelt voor dat de in de mededelingen opgenomen ijkpunten als doelstellingen worden beschouwd die moeten worden aangevuld met meer specifieke, meetbare, haalbare en tijdsgebonden benchmarks; roept de EDEO en de Commissie op om een duidelijke en adequate methodologie te bieden om de prestaties van de landen in het Europees Nabuurschapsbeleid te beoordelen wat betreft het naleven en bevorderen van democratie en mensenrechten, om regelmatig verslagen in te dienen die de basis moeten vorme ...[+++]

63. Supports a performance-based ‘more for more’ approach in line with the new vision of the ENP; insists that differentiation should be based on clearly defined criteria and regularly monitored benchmarks and proposes that the benchmarks laid down in the Communications be considered as objectives, to be complemented by more specific, measurable, achievable, time-bound benchmarks; calls on the EEAS and the Commission to provide a clear and adequate methodology to assess the record of the ENP countries concerning respect for and promotion of democracy and human rights, to deliver regular reports to form the basis for the allocation of funds under the ‘more for ...[+++]


61. steunt een "meer voor meer"-benadering gebaseerd op prestaties in overeenstemming met de nieuwe visie over het ENB; dringt erop aan dat differentiatie moet zijn gebaseerd op duidelijk afgebakende criteria en regelmatig gecontroleerde benchmarks, en stelt voor dat de in de mededelingen opgenomen ijkpunten als doelstellingen worden beschouwd die moeten worden aangevuld met meer specifieke, meetbare, haalbare en tijdsgebonden benchmarks; roept de EDEO en de Commissie op om een duidelijke en adequate methodologie te bieden om de prestaties van de landen in het Europees Nabuurschapsbeleid te beoordelen wat betreft het naleven en bevorderen van democratie en mensenrechten, om regelmatig verslagen in te dienen die de basis moeten vorme ...[+++]

61. Supports a performance-based ‘more for more’ approach in line with the new vision of the ENP; insists that differentiation should be based on clearly defined criteria and regularly monitored benchmarks and proposes that the benchmarks laid down in the Communications be considered as objectives, to be complemented by more specific, measurable, achievable, time-bound benchmarks; calls on the EEAS and the Commission to provide a clear and adequate methodology to assess the record of the ENP countries concerning respect for and promotion of democracy and human rights, to deliver regular reports to form the basis for the allocation of funds under the ‘more for ...[+++]


5. In afwijking van lid 1 kan, indien de totale toewijzing uit de fondsen aan een lidstaat in het kader van de doelstelling "Investeren in groei en werkgelegenheid", niet meer dan 1 000 000 000 EUR bedraagt, de toewijzing voor technische bijstand worden verhoogd tot ofwel 6 % van die totale toewijzing ofwel 50 000 000 EUR, indien dit laatste bedrag lager is.

5. By way of derogation from paragraph 1, where the total amount of the Funds allocated to a Member State under the Investment for growth and jobs goal does not exceed EUR 1 000 000 000 the amount allocated to technical assistance may increase up to 6 % of that total amount or EUR 50 000 000 , whichever is the lower.


2. De uitvoeringsvoorschriften omvatten onder meer criteria en procedures voor de toewijzing van fondsen, de mate van medefinanciering, het opstellen van gemeenschappelijke programma's, de aanwijzing en de functies van de gemeenschappelijke autoriteiten, het stuurcomité/comité van toezicht en het gemeenschappelijk secretariaat, de selectie van in aanmerking komende uitgaven, de selectie van gemeenschappelijke projecten, technisch en financieel beheer van de bijstand van de Gemeenschap, financiële controle en audit, toezicht en evaluatie, zichtbaarheid en voorlichting aan potentiële begunstigden.

2. Matters covered by the implementing rules shall include issues such as the rate of cofinancing, preparation of joint operational programmes, the designation and functions of the joint authorities, the role and function of the monitoring and selection committees and of the joint secretariat, eligibility of expenditure, joint project selection, the preparatory phase, technical and financial management of Community assistance, financial control and audit, monitoring and evaluation, visibility and information activities for potential beneficiaries.


Programmering en toewijzing van fondsen

Programming and allocation of funds


w