Verder b
estaat er een groot aantal flexibele en op de vloten en
de visgronden af te stemmen maatregelen voor het beheer en de instandhouding van de visbestanden zoals maatregelen met betrekking tot de visserijinspanning op zee, visserijbeperkingen via biologische rust, technische maatregelen voor een meer se
lectieve visvangst, totaal toelaatbare vangsten, enz. Zodoende zou de Commissie in het kader van het GVB - samen met de genoem
...[+++]de mechanismen die betrekking hebben op de vloot - over instrumenten kunnen beschikken om een uit ecologisch en sociaal oogpunt duurzaam visserijbeleid te voeren, zonder dat het nodig is alle programmeringsinspanningen van de lidstaten en de successen van sommige lidstaten die zich hebben ingespannen om de nagestreefde inkrimping van de vloot te verwezenlijken, om het zo maar eens te zeggen over boord te gooien en nieuwe radicale en onomkeerbare maatregelen inzake de sloop van vissersvaartuigen te nemen die economisch en sociaal gezien veel duurder zijn.Likewise, a whole range of management and resource conservation measures are available th
at are flexible and adaptable to fleets and fishing grounds, such as measures linked to fishing effort, the limitation of fishing via biological recovery periods, technical measures to promote more
selective fishing, total allowable catches, etc. In conjunction with all the fleet management mechanisms described above, these measures provide the CFP and the Commission with the instruments to pursue a fisheries policy that is both environmentally an
...[+++]d socially sustainable, without throwing overboard Member States’ efforts with regard to planning and the achievements of some states which have endeavoured to meet their fleet reduction targets, and without having to resort to new, radical and irreversible emergency policies for the destruction of the fleet which would prove far more costly in both economic and social terms.