29. onderstreept dat, hoewel momenteel een Europese onderwijs- en opleidingsruimte tot ontwikkeling komt, de doelstelling
om de belemmeringen voor mobiliteit uit weg te nemen nog niet is behaald en dat de mobiliteit van lerenden in het kader van
beroepsonderwijs en -opleiding beperkt blijft; benadrukt dat de aanzienl
ijke toename van de transnationale mobiliteit van deze lerenden en van onderwijzers alsook de erkenning van de kenni
...[+++]s, kwalificaties en vaardigheden die zij in het buitenland hebben verworven, in de toekomst belangrijke uitdagingen zullen vormen en dat ook doelgerichte informatie en adviezen nodig zijn om buitenlandse lerenden warm te maken voor onze stelsels van beroepsonderwijs en -opleiding;
29. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet, and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially, and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad, will be important challenges for the future, and that better and targeted provision of information and guidance is also needed to attract more foreign learners to our VET systems;