G. overwegende dat de communautaire automobielindustrie in 2006 ongeveer 70% van haar productie heeft geëxporteerd en dat de export van motorvoertuigen en onderdelen en toebehoren voor motorvoertuigen in 2004 respectievelijk 8,7% en 2,8% bedroeg van de industriële export van de EU, waarmee wordt aangegeven hoe buitengewoon ontvankelijk de automobielindustrie is voor exportvoorwaarden, en overwegende dat het externe EU-handelsoverschot
met betrekking tot transportmaterieel in 2004 op 60,2 miljard euro werd geraamd; voorts overwegende dat de vooraanstaande positie van de Europese Unie in de wereld hoofdzakelijk te danken is aan het feit d
...[+++]at het de grootste autoproducent van de wereld is en de op een na grootste producent van vrachtwagens, alsook aan de omvang en stabiliteit van de interne markt, de toenemende internationalisatie van de motorvoertuigensector, de reputatie van Europese merken en de kwaliteit van Europese diensten, de sterke exportpositie die Europese fabrikanten hebben weten op te bouwen en hun opmerkelijke presentie op markten met een hoog groeipotentieel; G. whereas in 2006 the automotive industry in the European Union exported about 70% of its output and in 2004 exports of motor vehicles and of parts and accessories for motor vehicles accounted for 8,7% and 2,8% respectively of the EU's industrial exports, an indication of how particularly sensitive to export conditions the automotive industry is, and whereas in 2004 the extra-EU trade su
rplus in respect of transport equipment was valued at EUR 60,2 billion; whereas the European Union's global pre-eminence is due, in particular, to the fact that it is the world’s largest producer of cars and the second largest producer of lorries, and a
...[+++]lso to the size and degree of consolidation of the internal market, the growing internationalisation of the motor vehicle sector, the reputation of European brands and the quality of European services, the strong export position which European manufacturers have managed to achieve and their substantial presence on markets with high growth potential;