6. dringt erop aan dat de middelen die in het VOB ter beschikking worden gesteld van het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid, het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart, het Europees Spoorwegbureau en de Toezichthoudende Autoriteit Galileo, aangepast zijn aan de bestaande en reeds bij wetgevende akte uitgebreide statutaire taken en verantwoordelijkheden van deze agentschappen en dat deze middelen niet onnodig zijn beperkt met als gevolg dat de overeengekomen bevoegdheidsoverdrachten naar deze agentschappen
worden vertraagd; merkt op dat deze bevoegdheidsoverdrachten schaalvoordelen en sto
pzetting v ...[+++]an dubbel werk als gevolg hebben, met als resultaat een algemene besparing voor de overheidsbeurs, inclusief de beurs van de lidstaten; dringt er niettemin op aan dat als agentschappen op hun respectieve terreinen werk op het gebied van technische normen delegeren aan belanghebbenden, dit niet mag leiden tot het ontstaan of de instandhouding van een oligopolistisch of monopolistisch voordeel voor welke commerciële belanghebbende ook; 6. Insists that the resources in the Preliminary Draft Budget available to the European Maritime Safety Agency, the European Aviation Safety Agency, the European Railway Agency and the Galileo Supervisory Authority are aligned to their existing and already by legislative act extended statutory duties and responsibilities and that these resources are not unnecessarily restricted
with the effect of delaying any agreed transfer of competences to those agencies; notes the economies of scale and elimination of duplication, with consequent overall savings for the public purse including those of the Member States, which the transfer of such co
...[+++]mpetences entails; nevertheless, insists that any delegation of work on technical standards from agencies to stakeholders in their respective domains must not lead to the creation or maintenance of an oligopolistic or monopolistic advantage for any commercial stakeholder;