64. wijst erop dat de lidstaten van de GCC onderwijs tot nationale prioriteit hebben gemaakt, en dat er grote behoeften zij
n op het gebied van personeel (onvoldoende onderwijspersoneel), leerstof (niet aangepast aan de ontwikkeling van de arbeidsmarkt), de kwaliteit van de leerprogramma's (veroudering methoden en didactisch materiaal) en het gebruik van nieuwe technologieën; verzoekt de inspanningen van de autoriteiten actief te ondersteunen om hiervoor een oplossing te vinden en een verstrekkende samenwerking voor te st
ellen in het hoger, ...[+++]middelbaar en lager onderwijs om een grotere toegang tot het onderwijs voor zowel mannen als vrouwen te bevorderen;
64. Notes that the GCC member states have made education a national priority and have extensive requirements in terms of human resources (there are not enough teachers), course content (which has not kept pace with changing labour markets), syllabus quality (teaching methods and materials are out of date) and the use of new technologies; calls for the authorities' efforts to address these shortcomings to be actively supported and proposes cooperation on an ambitious scale in higher, secondary and primary education to promote greater access to education for both men and women;