Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Overheidsschuld als percentage van het BBP
Verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP

Vertaling van "Verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP

deficit to GDP ratio


overheidsschuld als percentage van het BBP | verhouding tussen de overheidsschuld en het bruto binnenlands product

ratio of government debt to gross domestic product
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De verhouding tussen het begrotingstekort en het bbp zal dit jaar verder dalen, zij het minder snel dan in 2013, van 4,5 % in 2011 tot respectievelijk 3 % in de EU en 2,6 % in de eurozone.

The deficit-to-GDP ratios are set to decrease further this year, albeit more slowly than in 2013, from 4.5% in 2011 to respectively 3.0% for the EU and 2.6% for the euro area.


F. overwegende dat de Europese structuur- en investeringsfondsen eveneens uitgaven zijn die zijn gericht op de ondersteuning van intelligente, inclusieve en duurzame groei en concurrentievermogen en zo een positief effect hebben op de noemer van de verhouding tussen het begrotingstekort en het bbp;

F. whereas the European Structural and Investment Funds are equally expenditures earmarked for supporting smart, inclusive and sustainable growth and competitiveness and thus positively impact on the denominator of the deficit-to-GDP ratio;


F. overwegende dat de Europese structuur- en investeringsfondsen eveneens uitgaven zijn die zijn gericht op de ondersteuning van intelligente, inclusieve en duurzame groei en concurrentievermogen en zo een positief effect hebben op de noemer van de verhouding tussen het begrotingstekort en het bbp;

F. whereas the European Structural and Investment Funds are equally expenditures earmarked for supporting smart, inclusive and sustainable growth and competitiveness and thus positively impact on the denominator of the deficit-to-GDP ratio;


156. onderstreept dat bij het concipiëren van maatregelen en beleid ter voorkoming van belastingontwijking op nationaal, EU- en internationaal niveau speciale aandacht moet worden besteed aan de situatie van de ontwikkelingslanden, en met name van de minst ontwikkelde landen, die doorgaans het hardst worden getroffen door ontwijking van vennootschapsbelasting en over zeer smalle belastinggrondslagen en een lage verhouding tussen de belastingopbrengsten en het bbp beschikken; onderstreept dat deze maatregelen en d ...[+++]

156. Highlights the fact that specific attention should be paid at national, EU and international level to the situation of developing countries and, in particular, least developed countries, which usually are the most affected by corporate tax avoidance and have very narrow tax bases and low tax-to-GDP ratios, when devising actions and policies to tackle tax avoidance; stresses that those actions and policies should contribute to ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
154. onderstreept dat bij het concipiëren van maatregelen en beleid ter voorkoming van belastingontwijking op nationaal, EU- en internationaal niveau speciale aandacht moet worden besteed aan de situatie van de ontwikkelingslanden, en met name van de minst ontwikkelde landen, die doorgaans het hardst worden getroffen door ontwijking van vennootschapsbelasting en over zeer smalle belastinggrondslagen en een lage verhouding tussen de belastingopbrengsten en het bbp beschikken; onderstreept dat deze maatregelen en d ...[+++]

154. Highlights the fact that specific attention should be paid at national, EU and international level to the situation of developing countries and, in particular, least developed countries, which usually are the most affected by corporate tax avoidance and have very narrow tax bases and low tax-to-GDP ratios, when devising actions and policies to tackle tax avoidance; stresses that those actions and policies should contribute to ...[+++]


1. is verheugd over de hernieuwde EU-verbintenis om vóór 2015 een verhouding tussen officiële ontwikkelingshulp (ODA) en BBP van 0,7 % te bereiken en ook over de nieuwe collectieve EU-doelstelling van een ODA/BBP-verhouding van 0,56 % vóór 2010; merkt hierbij op dat het noodzakelijk is de kwaliteit en doeltreffendheid van de officiële ontwikkelingshulp te verbeteren en onderstreept in dit verband de cruciale rol van de ontwikkelingslanden zelf op het gebied van goed bestuur en corruptiebestrijding om hun eigen ontwikkeling te bevorderen;

1. Welcomes the renewed EU commitment to attain the internationally agreed ODA target of an ODA/GNI ratio of 0.7% by 2015, as well as the new collective EU target of an ODA/GNI ratio of 0.56% by 2010; in parallel, stresses the need to improve the quality and effectiveness of ODA, and in this context underlines the crucial role that the developing countries themselves will have to play in terms of good governance and the fight against corruption, in order to promote their own development;


"De cijfers betreffende het begrotingstekort en de overheidsschuld van Griekenland voor de periode sinds 1997, zoals die zijn opgenomen in het definitieve verslag van Eurostat, bevestigen dat op basis van de ESR 95-methode de begrotingstekorten sinds 1997 steeds boven de referentiewaarde hebben gelegen en dat de verhouding tussen het overheidstekort en het BBP niet is afgenomen en niet de referentiewaarde benad ...[+++]

"The figures on the budget deficit and public debt of Greece for the period since 1997, as set out in the final report by Eurostat, confirm that, on the basis of ESA95, the budget deficits have been consistently above the reference value since 1997 and that the debt to GDP ratio has not diminished and approached the reference value as required by Article 104 of the Treaty.


Volgens kwantitatieve indicatoren die de Commissie op basis van het huidige beleid heeft berekend, blijft de verhouding tussen de overheidsschuld en het BBP in de komende twintig jaar als gevolg van de demografische ontwikkeling min of meer constant boven 60% van het BBP en loopt deze daarna sterk op.

According to Commission quantitative indicators on the basis of current policies, demographic change would result in the debt-to-GDP ratio remaining broadly constant above 60% of GDP over the next 20 years and increasing substantially thereafter.


De Raad erkent dat de prognoses voor de overheidsfinanciën van het geactualiseerde programma tussen 2000 en 2003 een afname van de totale uitgaven van de centrale overheid in verhouding tot het BBP te zien geven van bijna twee procentpunten. Dankzij deze ontwikkeling zou de verhouding tussen de ontvangsten en het BBP in dezelfde periode kunnen worden gereduceerd; de Raad moedigt de Luxemburgse regering aan deze doelstellingen op het gebied van de uitgaven na te streven.

The Council acknowledges, that the public finance projections of the updated programme show a decline in total expenditure to GDP ratio by almost 2 percentage points at central government level, between 2000 and 2003, a development which would allow the reduction in the revenue to GDP ratio in the same period; it encourages the Luxembourg government to pursue these expenditure targets.


Het Duitse tekort bereikte in 1995 3,5% van het BBP en de verhouding tussen de overheidsschuld en het BBP bedroeg 58.1%. * in de tweede wordt de Raad voorgesteld het besluit in te trekken, waarin het bestaan van een buitensporig tekort in Denemarken werd vastgesteld.

The German deficit as a proportion of GDP was 3.5% in 1995 and the debt to GDP ratio was 58.1%; * the second proposes that the Council should abrogate its decision on the existence of an excessive deficit in Denmark.




Anderen hebben gezocht naar : Verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP' ->

Date index: 2022-02-21
w