Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afbraak van de bemiddelingsfunctie
Desintermediatie
Vermindering van de kredietverlening door de banken

Traduction de «Vermindering van de kredietverlening door de banken » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
afbraak van de bemiddelingsfunctie | desintermediatie | vermindering van de kredietverlening door de banken

disintermediation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(C) overwegende dat de Nederlandse autoriteiten aanvoeren dat de ontslagen een gevolg zijn van de negatieve trends in de bouwsector die verband houden met de bezuinigingen op overheidsbestedingen, de daling van de huizenprijzen en de aanzienlijke vermindering van de hypotheek- en kredietverlening door de banken, welke tot de drastische inkrimping van de bouwsector in deze twee regio's hebben geleid;

(C) Whereas the Dutch authorities argue that the events giving rise to the redundancies were the negative trends in the construction sector due to the cutting of public spending, fall in the housing prices and the significant reduction in the provision of credits and mortgages by the banks, which lead to the dramatic shrinking of the construction sector in these two regions;


53. wijst erop dat de handel in overheidspapier nog steeds een van de voornaamste winstbronnen is voor de banken in de eurozone, terwijl de kredietverlening aan de niet-financiële particuliere sector maar niet van de grond komt; is van mening dat meer vaart moet worden gezet achter de technische en wetgevende werkzaamheden met betrekking tot de met staatsschuld verband houdende risico's; verzoekt de ECB een waarschuwing uit te spreken aan het adres van banken die hun portefeuilles met staats ...[+++]

53. Points out that activity on government securities continues to be a major source of profit for banks of the euro area, even though credit to the non-financial private sector remains sluggish; considers that technical and legislative work on risks linked to sovereign debt should be accelerated; calls on the ECB to warn those banks that keep increasing their holdings of government bonds while decreasing credit to the private sector;


53. wijst erop dat de handel in overheidspapier nog steeds een van de voornaamste winstbronnen is voor de banken in de eurozone, terwijl de kredietverlening aan de niet-financiële particuliere sector maar niet van de grond komt; is van mening dat meer vaart moet worden gezet achter de technische en wetgevende werkzaamheden met betrekking tot de met staatsschuld verband houdende risico's; verzoekt de ECB een waarschuwing uit te spreken aan het adres van banken die hun portefeuilles met staats ...[+++]

53. Points out that activity on government securities continues to be a major source of profit for banks of the euro area, even though credit to the non-financial private sector remains sluggish; considers that technical and legislative work on risks linked to sovereign debt should be accelerated; calls on the ECB to warn those banks that keep increasing their holdings of government bonds while decreasing credit to the private sector;


Zij zal directe kredietverlening vermijden, tenzij wanneer de concessionele hulpprogramma's reeds goedgekeurd zijn of ingeval de kredietverlening: i) samenhangt met de levering van producten die niet door commerciële banken of niet-bancaire financiële instellingen worden aangeboden; ii) afhankelijk is van hooggespecialiseerde kennis die commerciële banken ...[+++]

It will avoid direct lending, except where concessional programmes are already approved, or in instances where the lending is: (i) associated with the delivery of products not offered by the commercial banks or non-bank financial institutions; (ii) dependent on highly specialized knowledge that commercial banks or non-bank financial institutions do not possess; or (iii) of too small a volume or too risky to be of interest to commercial banks or non-bank financial institutions.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De groei van de kredietverlening nam na vier jaar inkrimping weer toe, maar het hoge niveau van probleemleningen blijft wegen op de kapitalisatie van de banken en bijgevolg op de kredietverlening.

Credit growth turned positive after four years of contraction, but the high levels of non-performing loans still weigh on bank capitalisation and hence, on credit supply.


In uitzonderlijke omstandigheden kan ook goedkeuring worden gegeven voor garanties ten behoeve van uitzettingen van de Europese Investeringsbank op banken, met het oog op het herstel van de kredietverlening aan de reële economie in landen waar de voorwaarden op de kredietmarkt bijzonder krap zijn ten opzichte van het Uniegemiddelde.

In exceptional cases guarantees may also be approved covering exposures of the European Investment Bank towards banks for the purpose of restoring lending to the real economy in countries with severely distressed borrowing conditions compared to the Union average.


16. benadrukt dat voor herstel van het beleggersvertrouwen een versterking van de kapitaalbasis van de banken en maatregelen om hun toegang tot financiering te vergemakkelijken nodig zijn, waarbij zoveel mogelijk paal en perk wordt gesteld aan kortetermijnbeloningsstelsels en ontoereikende bedrijfsmodellen; stelt dat een nadere hervorming van de regulering van en het toezicht op de financiële sector nodig is om in te spelen op de verhoogde risico's op de markten voor publieke en private schulden, hetgeen onder meer inhoudt dat de kapitaalbasis van systee ...[+++]

16. Underlines the fact that restoring investor confidence will require a strengthening of the banks' capital positions and measures to support their access to funding, as far as possible curtailing short-term remuneration systems and inadequate business models; believes that further reform of the regulation and supervision of the financial sector will be necessary in order to reflect heightened risks in the sovereign and private debt markets, which includes a strengthening of the capital positions of systemic banks, although this must not undermine the competitive position of non-systemic financial institutions; stresses that, after h ...[+++]


16. benadrukt dat voor herstel van het beleggersvertrouwen een versterking van de kapitaalbasis van de banken en maatregelen om hun toegang tot financiering te vergemakkelijken nodig zijn, waarbij zoveel mogelijk paal en perk wordt gesteld aan kortetermijnbeloningsstelsels en ontoereikende bedrijfsmodellen; stelt dat een nadere hervorming van de regulering van en het toezicht op de financiële sector nodig is om in te spelen op de verhoogde risico's op de markten voor publieke en private schulden, hetgeen onder meer inhoudt dat de kapitaalbasis van systee ...[+++]

16. Underlines the fact that restoring investor confidence will require a strengthening of the banks’ capital positions and measures to support their access to funding, as far as possible curtailing short-term remuneration systems and inadequate business models; believes that further reform of the regulation and supervision of the financial sector will be necessary in order to reflect heightened risks in the sovereign and private debt markets, which includes a strengthening of the capital positions of systemic banks, although this must not undermine the competitive position of non-systemic financial institutions; stresses that, after h ...[+++]


De Commissie heeft met instemming gereageerd op het actieplan van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBWO), de EIB en de Wereldbank om de positie van banken te versterken en de kredietverlening te bevorderen in een aantal Midden- en Oost-Europese landen.

The Commission has welcomed the action plan developed by the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), the EIB and the World Bank, to deploy assistance to strengthen banks and support lending in some Central and Eastern European economies.


Overwegende dat er geen aanleiding is om de uitoefening van de functie van "fiscal agent" door de centrale banken te belemmeren; dat, ook al kan het incasseren door de centrale banken van door derden uitgegeven cheques ten behoeve van de overheidssector incidenteel een krediet tot gevolg hebben, er geen aanleiding is om te oordelen dat artikel 104 van het Verdrag dit verbiedt, zolang zulks over het geheel genomen geen kredietverlening aan de overheidssec ...[+++]

Whereas the function of fiscal agent exercised by the central banks should not be impeded; whereas, even if clearing by the central banks of cheques issued by third parties for the public sector's account may occasionally involve a credit, Article 104 of the Treaty should not be regarded as prohibiting such operations, provided that they do not result overall in a credit for the public sector;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Vermindering van de kredietverlening door de banken' ->

Date index: 2021-08-06
w