Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EU-vervoersbeleid
Europees vervoersbeleid
Gemeenschappelijk vervoersbeleid
Vervoersbeleid
Vervoersbeleid van de EU
Vervoersbeleid van de Europese Unie

Vertaling van "Vervoersbeleid " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


gemeenschappelijk vervoersbeleid [ Europees vervoersbeleid | EU-vervoersbeleid | vervoersbeleid van de EU | vervoersbeleid van de Europese Unie ]

common transport policy [ CTP | European transport policy | EU transport policy | transport policy of the EU | transport policy of the European Union ]


De toekomstige ontwikkeling van het gemeenschappelijk vervoersbeleid - Een brede aanpak voor de totstandbrenging van een communautair kader voor duurzame mobiliteit - Witboek

The future development of the common transport policy: a global approach to the construction of a Community framework for sustainable mobility - White Paper


Verklaring van Praag over een Paneuropees vervoersbeleid

Prague Declaration on an all-European transport policy
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Om ervoor te zorgen dat het TEN-V een effectieve basis vormt voor alle relevante doelstellingen van het vervoersbeleid en dat wordt benadrukt dat de toegevoegde waarde van het TEN-V een integrerend onderdeel is van het gemeenschappelijk vervoersbeleid, kunnen de hierboven vermelde “pijlers” worden gecombineerd tot een TEN-V-kernnetwerk.

To make TEN-T an effective basis for all relevant transport policy objectives and hence highlight its added value as an integral part of the common transport policy, the different "pillars" referred to above could be combined to form a TEN-T core network.


Witboek - Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010

White paper: European transport policy for 2010


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24007 - EN - Witboek - Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24007 - EN - White paper: European transport policy for 2010


Witboek van de Commissie van 12 september 2001: "Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010: tijd om te kiezen" [COM(2001) 370 def. - Niet verschenen in het Publicatieblad].

White Paper submitted by the Commission on 12 September 2001: "European transport policy for 2010: time to decide" [COM(2001) 370 final - Not published in the Official Journal].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0103 - EN - Richtlijn 2006/103/EG van de Raad van 20 november 2006 tot aanpassing van een aantal richtlijnen op het gebied van het vervoersbeleid, in verband met de toetreding van Bulgarije en Roemenië // RICHTLIJN 2006/103/EG VAN DE RAAD // VERVOERSBELEID

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0103 - EN - Council Directive 2006/103/EC of 20 November 2006 adapting certain Directives in the field of transport policy, by reason of the accession of Bulgaria and Romania // COUNCIL DIRECTIVE 2006/103/EC // TRANSPORT POLICY


1992 was niet alleen het jaar waarin de interne markt werd voltooid, maar ook dat waarin het vervoersbeleid op de rails werd gezet. Pakweg 15 jaar later wordt de geliberaliseerde interne vervoersmarkt en de Europese mobiliteit werkelijkheid. Het Europese vervoersbeleid is in deze periode versterkt en de Unie heeft haar positie als wereldleider in veel sectoren kunnen handhaven of versterken. De opeenvolgende uitbreidingen hebben deze positie mee versterkt en geconsolideerd.

1992 was the completion date of the Internal Market; for transport it was very much the starting date. Some 15 years on, the liberalised internal transport market and Europe-wide mobility is becoming a reality. Moreover, the transport industry has strengthened in this period and the Union has been able to maintain or develop its position as a world leader in many sectors.


Enerzijds moet die externe dimensie goed worden geïntegreerd in het algemene vervoersbeleid van de EU; anderzijds moet het vervoersbeleid deel uitmaken van een breder partnerschap met derde landen en organisaties.

On the one hand, the external dimension needs to be well integrated into the EU’s overall transport policy; on the other hand, transport policy needs to be part of the broader relationship with third countries and organisations.


De ervaring sinds 2001 alsmede verdere studies en prognoses wijzen erop dat de door de Commissie in 2001 aangekondigde maatregelen niet zullen volstaan om de fundamentele Europese beleidsdoelstellingen te blijven halen, in het bijzonder het inperken van de negatieve milieu-effecten en andere gevolgen van de toenemende mobiliteit, zonder de mobiliteit als ultieme doelstelling van het vervoersbeleid in het gedrang te brengen. Binnen de context van een geglobaliseerde en snel evoluerende wereld heeft de uitgebreide EU derhalve behoefte aan een uitgebreider en flexibelere set instrumenten voor het vervoersbeleid .

The experience since 2001 as well as further studies and projections suggest that the measures envisaged by the Commission in 2001 will not be sufficient on their own to continue achieving the fundamental objectives of EU policy, in particular to contain the negative environmental and other effects of transport growth whilst facilitating mobility as the quintessential purpose of transport policy.In the enlarged EU, situated in a globalised, rapidly changing world, a broader, more flexible, transport policy toolbox is needed.


Op 12 september 2001 heeft de Commissie een Witboek 'Vervoersbeleid' aangenomen waarin een verbetering van de vervoerssituatie als één van de belangrijkste prioriteiten van het vervoersbeleid wordt aangemerkt op basis van de volgende maatregelen:

On 12 September 2001, the Commission adopted a White Paper on transport which makes improving transport conditions one of the main subjects for reflection axes, based on the following points:


Op 12 september 2001 heeft de Commissie een Witboek 'Vervoersbeleid' aangenomen [9] waarin het terugdringen van de congestie, milieuvervuiling en verkeersongevallen als belangrijkste prioriteiten van het vervoersbeleid worden aangemerkt.

On 12 September 2001 the Commission adopted a White Paper on transport [9] which makes the reduction of congestion, environmental nuisances and accidents the main objectives of transport policy.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Vervoersbeleid' ->

Date index: 2024-11-27
w