Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Derdelander
Dublin-verordening
Onderdaan van een derde land
Verwijdering van een onderdaan van een derde land
Vreemdeling

Vertaling van "Verwijdering van een onderdaan van een derde land " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
verwijdering van een onderdaan van een derde land

expulsion of third-country national


Dublin-verordening | Verordening (EG) nr. 343/2003 van de Raad van 18 februari 2003 tot vaststelling van de criteria en instrumenten om te bepalen welke lidstaat verantwoordelijk is voor de behandeling van een asielverzoek dat door een onderdaan van een derde land bij een van de lidstaten wordt ingediend | Verordening (EU) nr. 604/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 26 juni 2013 tot vaststelling van de criteria en instrumenten om te bepalen welke lidstaat verantwoordelijk is voor de ...[+++]

Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person


derdelander | onderdaan van een derde land | vreemdeling

alien | non-EU national | third-country national | TCN [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Volgens advocaat-generaal Bot mag een lidstaat, behalve in uitzonderlijke omstandigheden, een onderdaan van een derde land in afwachting van een verwijdering niet in een gevangenis in bewaring stellen met het argument dat er op een deel van zijn grondgebied geen speciale centra zijn, ook al heeft die onderdaan met de bewaring in ...[+++]

According to Advocate General Bot, a Member State may not, except in exceptional circumstances, rely on the lack of specialised centres in part of its territory in order to detain in prison a third-country national awaiting his removal, even with the consent of that third-country national


1. Elke lidstaat neemt onverwijld de vingerafdrukken van alle vingers van elke onderdaan van een derde land of staatloze van veertien jaar of ouder die, komende uit een derde land, door de bevoegde controleautoriteiten van een lidstaat is aangehouden in verband met het illegaal over land, over zee of door de lucht overschrijden van de grens van die lidstaat, en die niet is teruggezonden of die fysiek op het grondgebied van de lidstaten blijft en niet in afzondering of bewaring wordt gehouden gedurende de gehele periode tussen de aanhoud ...[+++]

1. Each Member State shall promptly take the fingerprints of all fingers of every third country national or stateless person of at least 14 years of age who is apprehended by the competent control authorities in connection with the irregular crossing by land, sea or air of the border of that Member State having come from a third country and who is not turned back or who remains physically on the territory of the Member States and who is not kept in custody, confinement or detention during the entirety of the period between apprehension and removal on the ...[+++]


1. Elke lidstaat neemt, met volledige inachtneming van de garanties die zijn vastgelegd in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie, het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden en het VN-verdrag inzake de rechten van het kind, onverwijld de vingerafdrukken van alle vingers van elke onderdaan van een derde land of staatloze van veertien jaar of ouder die, komende uit een derde land, door de b ...[+++]

1. Each Member State shall, whilst fully respecting the safeguards laid down in the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms and the United Nations Convention on the Rights of the Child, promptly take the fingerprints of all fingers of every third country national or stateless person of at least 14 years of age who is apprehended by the competent control authorities in connection with the irregular crossing by land, sea or air of the border of that Member State ...[+++]


In die omstandigheden wenst het Tribunal Superior de Justicia de Murcia, dat in hoger beroep uitspraak moet doen over de twee gedingen, te vernemen of de overeenkomst ter uitvoering van het Schengenakkoord (SUO) en de Schengengrenscode aldus moeten worden uitgelegd dat wanneer een onderdaan van een derde land niet of niet langer voldoet aan de in een lidstaat geldende voorwaarden inzake verblijfsduur, deze lidstaat gehouden is om zijn verwijdering ...[+++]

In those circumstances, the Tribunal Superior de Justicia de Murcia, seised of both cases on appeal, wishes to know whether the Convention implementing the Schengen Agreement (the CISA) and the Schengen Borders Code are to be interpreted as meaning that, where a third-country national does not fulfil, or no longer fulfils, the conditions governing duration of stay applicable in a Member State, that Member State is obliged to adopt a decision to expel that person.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(5) Om de tewerkstelling van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen te voorkomen, moeten werkgevers vóór de indienstneming van een onderdaan van een derde land, ook wanneer de onderdaan van het derde land in het kader van dienstverrichting wordt aan­geworven met het oog op detachering naar een andere lidstaat, controleren of de betrokkene beschikt over een geldige verblijfsvergunning ...[+++]

(5) To prevent the employment of illegally staying third-country nationals, employers should be required before recruiting a third-country national, including in cases where the third-country national is being recruited for the purpose of posting to another Member State in the context of the provision of services, to check that they have a valid residence permit or another authorisation for stay showing that the third-country national is legally staying on the territory of the Member State.


Krachtens deze richtlijn van de Raad kan een door een lidstaat getroffen besluit inzake verwijdering van een onderdaan van een derde land onder bepaalde voorwaarden in een andere lidstaat worden erkend en ten uitvoer worden gelegd.

According to this Directive, under certain conditions, a decision on the expulsion of a third-country national adopted by a Member State may be recognised and implemented in a different Member State.


3. Een signalering kan tevens worden opgenomen indien de in lid 1 bedoelde beslissing gegrond was op het feit dat ten aanzien van de onderdaan van een derde land een niet-opgeschorte of niet-ingetrokken maatregel tot verwijdering, weigering van toegang of uitzetting is genomen die een verbod op binnenkomst, of, voor zover van toepassing, een verbod op verblijf behelst of daarvan vergezeld g ...[+++]

3. An alert may also be entered when the decision referred to in paragraph 1 is based on the fact that the third-country national has been subject to a measure involving expulsion, refusal of entry or removal which has not been rescinded or suspended, that includes or is accompanied by a prohibition on entry or, where applicable, a prohibition on residence, based on a failure to comply with national regulations on the entry or residence of third-country nationals.


3. Een signalering kan tevens worden opgenomen indien de in lid 1 bedoelde beslissing gegrond was op het feit dat ten aanzien van de onderdaan van een derde land een niet-opgeschorte of niet-ingetrokken maatregel tot verwijdering, weigering van toegang of uitzetting is genomen die een verbod op binnenkomst, of, voor zover van toepassing, een verbod op verblijf behelst of daarvan vergezeld g ...[+++]

29. An alert may also be entered when the decision referred to in paragraph 1 was based on the fact that the third country national has been subject to measures involving expulsion, refusal of entry or removal which have not been rescinded or suspended, including or accompanied by a prohibition on entry or, where applicable, a prohibition on residence, based on a failure to comply with national regulations on the entry or residence of third country nationals.


3. Deze procedure wordt gevolgd indien de bevoegde autoriteit besloten heeft tot verwijdering van een onderdaan van een derde land als bedoeld in lid 1.

3. This will be the procedure when the competent authority has decided that any third-country national referred to in paragraph 1 is to be expelled from the territory.


In de tekst wordt een schijnhuwelijk omschreven als "het huwelijk van een onderdaan van een lidstaat of een onderdaan van een derde land die legaal in een lidstaat verblijft, met een onderdaan van een derde land met als enig doel de regels betreffende de binnenkomst en het verblijf van onderdanen van derde landen te misbruiken en voor de onderdaan van een derde land ...[+++]vergunning tot vestiging of tot verblijf in een lidstaat te verkrijgen".

A marriage of convenience is defined in the text as "a marriage concluded between a national of a Member State or a third-country national legally resident in a Member State and a third-country national, with the sole aim of circumventing the rules on entry and residence of third-country nationals and obtaining for the third-country national a residence permit or authority to reside in a Member State".




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Verwijdering van een onderdaan van een derde land' ->

Date index: 2022-06-22
w