In het onderzoek worden 12 basisonlinediensten voor burgers geanalyseerd: inkomstenbelasting, werk zoeken, socialezekerheidsuitkeringen, persoonlijke documenten, bouwvergunningsaanvraag, aangifte bij de politie, openbare bibliotheken, geboorte- en huwelijksakten, inschrijving aan een instelling voor hoger onderwijs, adreswijzigingen, gezondheidszorg en 8 onlineoverheidsdiensten voor ondernemingen: sociale bijdragen voor werknemers, vennootschapsbelasting, btw, registratie van een nieuwe onderneming, indiening van statistische gegevens, douaneaangifte, milieuvergunningen, overheidsopdrachten.
The benchmark analyses 12 basic online services for citizens: Income Taxes, Job Search, Social Security Benefits, Personal Documents, Car Registration, Application for Building Permission, Declaration to the Police, Public Libraries, Birth and Marriage Certificates, Enrolment in Higher Education, Announcement of Moving, Health-related Service and 8 online public services for businesses: Social Contribution for Employees, Corporate Tax, VAT, Registration of a New Company, Submission of Data to the Statistical Office, Custom Declaration, Environment-related Permits, Public Procurement.