Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Vissen met drijvende lijnen
Visvangst met drijvende lijn

Vertaling van "Visvangst met drijvende lijn " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
vissen met drijvende lijnen | visvangst met drijvende lijn

fishing with driftlines
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dit heeft tevens betrekking op het verminderen van de effecten van de visvangst, in lijn met andere communautaire beleidstrajecten, in het bijzonder met milieubeleid, sociaal beleid, regionaal beleid, ontwikkelingsbeleid, gezondheidsbeleid en het beleid inzake consumentenbescherming [43].

This includes limiting the environmental impact of fishing in consistence with other Community policies, in particular with environmental, social, regional, development, health, and consumer protection policies. [43]


Waar met de ringzegen, de hengel en de lijn zelden haaien worden gevangen, daar bedraagt het vangstpercentage voor deze soorten in de visserij met de drijvende beug maar liefst ca. 68 %, in vergelijking met 30 % zwaardvis en tonijn (de opgegeven doelsoorten). Jaarlijks wordt hier ca. 31 000 ton haaien gevangen, veelal blauwe haai (Prionace glauca - 75 % van alle gevangen haaien) en kortvinmakreelhaai (Isurus oxyrinchus).

Whilst purse seines and pole and line gears rarely catch sharks, the surface longliners have a high catch rate at around 68 percent, compared to the 30 percent of the stated target catch of swordfish and tunas. This shark catch is around 31,000 t per annum, mostly consisting of blue shark ( Prionace glauca ) and shortfin mako ( Isurus oxyrinchus ), with blue shark alone representing 75% of all shark catches.


De ene helft van alle voorgeschreven reddingsboeien moet zijn voorzien van een drijvende lijn die ten minste 30 m lang is en een doorsnede van 8 tot 11 mm heeft.

Half of all the prescribed lifebuoys shall be fitted with a buoyant cord at least 30 m long with a diameter of 8 to 11 mm.


In de periode 2007-2009 was het percentage beschikbare vergunningen dat werd verleend 45% voor de mogelijkheden met vriestrawlers voor de visvangst en de vangst van koppotigen, 36% voor garnalen, 76% voor tonijnvisserij met de hengel en 83% voor tonijnvisserij met de zegen (er werden geen vergunningen voor vaartuigen voor visserij met de drijvende beug verleend), terwijl met name de visserijmogelijkheden voor demersale vissen slecht werden benut.

During the period 2007-2009, the rate of available licences drawn was 45% for the freezer finfish and cephalopod opportunities, 36% for shrimp, 76% for tuna pole and line and 83% for tuna purse seiners (no surface longline licences were drawn), with the demersal fishing opportunities in particular being poorly utilised.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(d) tonijnvangst met de lijn en met drijvende beug: Spanje 21 schepen, Frankrijk 5, Portugal 4.

(d) surface longliners and pole-and-line vessels: Spain - 21 vessels; France - 5 vessels; Portugal - 4 vessels.


In het voorstel wordt ook de rol van de Regionale Adviesraad gespecificeerd, een orgaan dat expliciet in het leven is geroepen om de vissers te betrekken bij en een stem te geven in de politieke besluitvorming, opdat de communautaire wetgeving meer en meer in lijn komt met de realiteit en de problematiek binnen de visserijsector. Wij zijn zeer gelukkig met de rol die de verordening voor de visvangst in de Middellandse Zee speelt bij het invoeren van gemeenschappelijke regels, maar juist daarom ...[+++]

The proposal also specifies the role of the Regional Advisory Council, a body expressly created to promote the direct involvement of fishermen, and the vehicle for bringing first-hand experiences to the decision-making process, in order that Community legislation is increasingly in line with reality and the problems of the fisheries sector. We greatly welcome the role of the regulation for the Mediterranean in introducing common rules, but for this very reason all the non-European countries bordering the Mediterranean need to adapt their legislation to the stock conservation policy.


De referentiehoeveelheid is van 5500 op 6500 ton tonijn per jaar gebracht (het protocol 1996-99 heeft een referentiehoeveelheid van 7500 ton/jaar). Het nieuwe protocol verschaft vangstmogelijkheden voor 41 tonijnvaartuigen met de zegen en 49 met drijvende beug, tegenover resp. 43 en 40 vaartuigen in het afgelopen protocol. De financiële vergoeding bedraagt € 487.500 per jaar, tegen € 412.500 per jaar in het vorige protocol. Een bed ...[+++]

A sum of € 195 000 (40% of the total financial compensation) will be earmarked for targeted actions aimed at developing the Mauritius fishing industry (development of scientific and technical programmes, setting-up of a surveillance and monitoring system - VMS - for vessels fishing in the waters of Mauritius, study grants and training courses). Despite a reduction in the percentage of compensation set aside for targeted actions (40% instead of the 50% provided for in the previous protocol), the sum transferred remains virtually unchanged


43 schepen voor tonijnvangst met zegen, lijnvangst (x vergunningen voor in totaal 100 BRT per maand) (onbeperkt) , schepen voor tonijnvangst met de lijn en drijvende beug

43 tuna seiners, fishing by line (x licences for a total of 100 GRT per month) (unlimited) line-fishing tuna vessels and surface longliners


Dit heeft tevens betrekking op het verminderen van de effecten van de visvangst, in lijn met andere communautaire beleidstrajecten, in het bijzonder met milieubeleid, sociaal beleid, regionaal beleid, ontwikkelingsbeleid, gezondheidsbeleid en het beleid inzake consumentenbescherming [43];

This includes limiting the environmental impact of fishing in consistence with other Community policies, in particular with environmental, social, regional, development, health, and consumer protection policies. [43]


Krachtens dat Protocol worden de vangstmogelijkheden voor de communautaire vloot in de Senegalese wateren als volgt vastgesteld : - trawlers voor de demersale visserij op vis en koppotigen in de kustwateren die hun vangsten niet in Senegal aan wal brengen : 1.000 brt/jaar, waarvan eventueel 500 brt/jaar vriestrawlers ; - trawlers voor de demersale visvangst in volle zee die hun vangsten niet in Senegal aan wal brengen en die gedurende vier maanden vissen : 4.000 brt voor elke periode van vier maanden, waarvan eventueel 1.000 brt vrie ...[+++]

Under the Protocol, the fishing possibilities allocated to the Community fleet in Senegalese waters are as follows: - trawlers (inshore demersal fishing for fish and cephalopods) not landing their catch in Senegal: 1 000 GRT/year, with the option of fishing with freezing facilities for 500 GRT; - ocean-going fish trawlers (deep-water demersal species) not landing their catch in Senegal and fishing for a period of four months; 4 000 GRT in each four-month period, with the option of fishing with freezing facilities for 1 000 GRT; - freezer trawlers (inshore demersal fishing for fish and cephalopods) landing and selling part of their cat ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : vissen met drijvende lijnen     visvangst met drijvende lijn     Visvangst met drijvende lijn     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Visvangst met drijvende lijn' ->

Date index: 2023-08-06
w