Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Emissieloos voertuig
Massa van het voertuig zonder lading
Voertuig zonder eigen beweegkracht
Voertuig zonder emissie

Traduction de «Voertuig zonder emissie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emissieloos voertuig | voertuig zonder emissie

zero-emission vehicle | ZEV [Abbr.]


massa van het voertuig zonder lading

unladen mass of vehicle


voertuig zonder eigen beweegkracht

non-motorised vehicle


persoon gewond bij overige gespecificeerde vervoersongevallen (met botsing)(zonder botsing), waarbij niet-gemotoriseerd voertuig betrokken is, niet-verkeersongeval

Person injured in other specified (collision)(noncollision) transport accidents involving nonmotor vehicle, nontraffic


persoon gewond bij overige gespecificeerde vervoersongevallen (met botsing)(zonder botsing), waarbij niet-gemotoriseerd voertuig betrokken is (verkeersongeval)

Person injured in other specified (collision)(noncollision) transport accidents involving nonmotor vehicle (traffic)


berijder of inzittende gewond door vallen of gegooid worden van dier of door dier-getrokken voertuig bij ongeval zonder botsing

Rider or occupant injured by fall from or being thrown from animal or animal-drawn vehicle in noncollision accident
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Om de markt voor schone energie-efficiënte voertuigen te stimuleren moet de Commissie nagaan of het mogelijk is een definitie en een methodologie van energieverbruik en CO-emissies te ontwikkelen die geldt voor het hele voertuig en niet alleen voor de motor, zonder vooruit te lopen op het gebruik van virtuele en reële tests.

In order to promote the market for clean and energy efficient vehicles, the Commission should study the feasibility and the development of a definition and a methodology of energy consumption and CO emissions for whole vehicles and not only for engines, without prejudice to the use of virtual and actual testing.


14. spoort de Commissie aan de nieuwe emissietestcyclus in reële rijomstandigheden zonder uitstel goed te keuren en te implementeren, en omwille van regelgevingsdoeleinden in werking te laten treden; verwelkomt het verslag over de beperking van verontreinigende emissies van wegvoertuigen (A8-0270/2015 ) dat op 23 september werd goedgekeurd door de Commissie milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid van het Parlement, en in het bijzonder de eis dat de Commissie "een emissietest in reële rijomstandigheden [invoert] voor alle v ...[+++]

14. Urges the Commission to adopt and implement the new Real Driving Emissions test cycle without any further delay, and to bring it into force for regulatory purposes; welcomes the report on the reduction of pollutant emissions from road vehicles (the Deß report, A8‑0270/2015 ) adopted by Parliament’s Committee on the Environment, Public Health and Food Safety on 23 September 2015, and in particular the requirement that the Commission ‘introduce a real driving emissions test for all vehicles type-approved or registered from 2015 to ensure the effectiveness of emission control systems and enable the vehicle to comply with this Regulatio ...[+++]


8. spoort de Commissie aan de nieuwe emissietestcyclus in reële rijomstandigheden zonder uitstel goed te keuren en te implementeren, en omwille van regelgevingsdoeleinden in werking te laten treden; verwelkomt het verslag over de beperking van verontreinigende emissies van wegvoertuigen (A8-0270/2015) dat op 23 september werd goedgekeurd door de Commissie milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid van het Parlement, en in het bijzonder de eis dat de Commissie "een emissietest in reële rijomstandigheden [invoert] voor alle voe ...[+++]

8. Urges the Commission to adopt and implement the new Real Driving Emissions test cycle without any further delay, and to bring it into force for regulatory purposes; welcomes the report on the reduction of pollutant emissions from road vehicles (the Deß report, A8‑0270/2015) adopted by Parliament’s Committee on the Environment, Public Health and Food Safety on 23 September 2015, and in particular the requirement that the Commission ‘introduce a real driving emissions test for all vehicles type-approved or registered from 2015 to ensure the effectiveness of emission control systems and enable the vehicle to comply with this Regulation ...[+++]


14. spoort de Commissie aan de nieuwe emissietestcyclus in reële rijomstandigheden zonder uitstel goed te keuren en te implementeren, en omwille van regelgevingsdoeleinden in werking te laten treden; verwelkomt het verslag over de beperking van verontreinigende emissies van wegvoertuigen (A8-0270/2015) dat op 23 september werd goedgekeurd door de Commissie milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid van het Parlement, en in het bijzonder de eis dat de Commissie "een emissietest in reële rijomstandigheden [invoert] voor alle vo ...[+++]

14. Urges the Commission to adopt and implement the new Real Driving Emissions test cycle without any further delay, and to bring it into force for regulatory purposes; welcomes the report on the reduction of pollutant emissions from road vehicles (the Deß report, A8‑0270/2015) adopted by Parliament’s Committee on the Environment, Public Health and Food Safety on 23 September 2015, and in particular the requirement that the Commission ‘introduce a real driving emissions test for all vehicles type-approved or registered from 2015 to ensure the effectiveness of emission control systems and enable the vehicle to comply with this Regulation ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Voor elk voertuig met specifieke CO-emissies van minder dan 50 g CO/km: het aantal voertuigen dat is geregistreerd zonder de in artikel 5 van Verordening (EG) nr. 443/2009 vastgestelde vermenigvuldigingsfactoren toe te passen.

for each vehicle with specific emissions of CO of less than 50 g CO/km, the number of vehicles registered without applying the multiplication factors laid down in Article 5 of Regulation (EC) No 443/2009.


Voor elk voertuig dat ontworpen is om op brandstof met ethanol (E85) te rijden: de specifieke CO-emissies zonder rekening te houden met de 5 % CO-emissievermindering die overeenkomstig artikel 6 van Verordening (EG) nr. 443/2009 aan dergelijke voertuigen wordt toegekend.

for each vehicle designed to be capable of running on ethanol (E85) fuel, the specific emissions of CO without applying the 5 % CO emissions reduction granted to such vehicles in accordance with Article 6 of Regulation (EC) No 443/2009.


Voor elk voertuig dat met innoverende technologie is uitgerust: de specifieke CO-emissies zonder rekening te houden met de overeenkomstig artikel 12 van Verordening (EG) nr. 443/2009 toegekende CO-emissievermindering.

for each vehicle equipped with innovative technologies, the specific emissions of CO without taking into account the CO emissions reduction through innovative technologies granted in accordance with Article 12 of Regulation (EC) No 443/2009.


voor elk voertuig met specifieke CO-emissies van minder dan 50 g CO/km: het aantal voertuigen dat is geregistreerd zonder de in artikel 5 van Verordening (EG) nr. 443/2009 vastgestelde vermenigvuldigingsfactoren toe te passen.

for each vehicle with specific emissions of CO of less than 50 g CO/km, the number of vehicles registered without applying the multiplication factors laid down in Article 5 of Regulation (EC) No 443/2009.


voor elk voertuig met specifieke CO2-emissies van minder dan 50 g CO2/km: het aantal voertuigen dat is geregistreerd zonder de in artikel 5 van Verordening (EG) nr. 443/2009 vastgestelde vermenigvuldigingsfactoren toe te passen;

for each vehicle with specific emissions of CO2 of less than 50 g CO2/km, the number of vehicles registered without applying the multiplication factors laid down in Article 5 of Regulation (EC) No 443/2009;


(14) Overwegende dat nieuwe bepalingen inzake diagnostische boordsystemen ("on-board diagnostics" - OBD-systemen) dienen te worden ingevoerd om het mogelijk te maken dat een storing van een vervuilingbeperkende voorziening in een voertuig onmiddellijk wordt waargenomen, hetgeen een aanzienlijke verbetering mogelijk maakt van de instandhouding van oorspronkelijke emissiekenmerken van voertuigen in gebruik door middel van periodieke of langs de weg uitgevoerde controles; dat OBD-systemen evenwel minder ver ontwikkeld zijn voor voertuigen met dieselmotor en niet voor 2005 op dergelijke voertuigen kunnen worden gemonteerd; dat het inbouwen ...[+++]

(14) Whereas new provisions for on-board diagnostics (OBD) should be introduced with a view to permitting an immediate detection of failure of anti-pollution vehicle equipment and thus allowing a significant upgrading of the maintenance of initial emissions performance on in-service vehicles through periodic or kerbside control; whereas, however, OBD are at a less developed stage for diesel vehicles and cannot be fitted on all such vehicles before 2005; whereas installing an on-board measurement system (OBM) or other systems to detect any faults by measuring individual pollutants emitted shall be permissible provided that the OBD syste ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Voertuig zonder emissie' ->

Date index: 2021-03-18
w