Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Voorschrift inzake de territoriale bevoegdheid

Traduction de «Voorschrift inzake de territoriale bevoegdheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
voorschrift inzake de territoriale bevoegdheid

rule of territorial jurisdiction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Voorschrift 7 van hoofdstuk I van de bijlage bij het verdrag valt onder de exclusieve bevoegdheid van de Unie wat betreft de regels van de Unie inzake de erkenning van beroepskwalificaties van bepaalde bemanningscategorieën aan boord van vissersvaartuigen en is van invloed op de verdragsbepalingen en het secundaire recht van de Unie, met name Richtlijn 2005/36/EG van het Europees Parlement en de Raad (2), voor zover het burgers van de Unie betreft die beschikken over desbe ...[+++]

Chapter I, Regulation 7 of the Annex to the Convention falls within the exclusive competence of the Union as regards the rules of the Union on the recognition of professional qualifications held by certain categories of fishing vessel personnel and affects the Treaty provisions and secondary Union law, in particular Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council (2), in so far as Union citizens who possess relevant certificates issued by a Member State or by a third country are concerned.


13. geeft in overweging in de kaderrichtlijn de beginselen op te sommen die gelden in geval van een gerechtelijke procedure, met name inzake de territoriale bevoegdheid en het toepasbaar recht wanneer de van oneerlijke handelspraktijken betichte onderneming haar hoofdkantoor heeft in een andere lidstaat dan die waar de vermeende benadeelde consument gevestigd is;

13. Suggests that the framework directive should lay down the principles applicable in the event of a legal action being brought, in particular as regards territorial jurisdiction and the law applicable if the undertaking accused of unfair trading practices has its headquarters in a Member State other than that in which the consumer who has allegedly been wronged is resident;


14. geeft in overweging in de kaderrichtlijn de beginselen op te sommen die gelden in geval van een gerechtelijke procedure, met name inzake de territoriale bevoegdheid en het toepasbaar recht wanneer de van oneerlijke handelspraktijken betichte onderneming haar hoofdkantoor heeft in een andere lidstaat dan die waar de vermeende benadeelde consument gevestigd is;

14. Suggests that the framework directive should lay down the principles applicable in the event of a legal action being brought, in particular as regards territorial jurisdiction and the law applicable if the undertaking accused of unfair trading practices has its headquarters in a Member State other than that in which the consumer who has allegedly been wronged is resident;


1. Indien er op grond van geconstateerde onregelmatigheden of van beschikbare informatie het vermoeden bestaat dat een schip in een haven of bij een off-shore-terminal van een lidstaat in een van de in artikel 3, lid 1, bedoelde zeegebieden illegaal verontreinigende stoffen heeft geloosd, zorgt de lidstaat ervoor dat er overeenkomstig duidelijke regels inzake de territoriale en functionele bevoegdheid en overeenkomstig het aldaar geldend nationaal recht een passend onderzoek wordt ingesteld.

1. If irregularities or information give rise to suspicion that a ship which is within a port or at an off-shore terminal of a Member State has engaged in an illegal discharge of polluting substances in any of the sea areas referred to in Article 3(1) , the Member State shall ensure that, in accordance with clear rules as to territorial and functional competence, an appropriate examination is undertaken in accordance with its national law.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. herinnert eraan dat voor netwerkindustrieën die diensten van algemeen economisch belang verrichten, waarvoor de wetgever heeft besloten een interne markt in te stellen, specifieke sectorrichtlijnen nodig zijn; wijst erop dat de lidstaten volgens hun tradities nationale verplichtingen tot openbare dienstverlening, met name inzake universele dienstverlening, veiligheid en beveiliging desgewenst kunnen vaststellen; wijst erop dat specifieke verplichtingen tot openbare dienstverlening met het oog op interconnectiviteit, voorzieningszekerheid en de sociale en territoriale cohesie v ...[+++]

49. Points out that in the case of network industries providing services of general economic interest, where the legislator has decided to establish a single market, specific sectoral directives are necessary; whereas Member States, in accordance with their traditions, can, if they so wish, lay down public-service obligations, in particular for universal service, safety and security; points out that specific public-service obligations for interconnection and security of supply, and the task of ensuring social and territorial cohesion also fall within the competence of Member States;


In iedere nationale grondwet worden op dit vlak belangrijke vernieuwingen aangebracht: zo kan bijvoorbeeld Titel VIII van de Spaanse grondwet worden geciteerd, waarbij een gedifferentieerde territoriale autonomie wordt ingevoerd; hoofdstuk IV, dat centraal staat in de Belgische grondwet; Titel V van de Italiaanse grondwet, die recentelijk bij referendum is gewijzigd; hoofdstuk VII van de Nederlandse grondwet over "provincies, gemeenten en waterschappen"; de Titels VII (over de autonome regio's van de Azoren en Madeira) en VIII (over de "lokale bevoegdheid") van het I ...[+++]

Each national Constitution in fact devotes considerable space to this matter, for example, Title VIII of the Spanish Constitution, which has devised a new form of differentiated territorial autonomy; Chapter IV, which is at the heart of the Belgian Constitution; Title V of the Italian Constitution, recently amended by referendum; Chapter VII of the Netherlands Constitution on 'the provinces, municipalities and water boards'; Sections VII (autonomous regions of the Azores and Madeira) and VIII ('local authorities') of Part III of the Portuguese Constitution; Titles XII and XIII of the French Constitution; Article 52(8) of the Finnis ...[+++]


De drie lidstaten die nog steeds reserves hebben inzake de definitie en de opneming van het Schengen-acquis gaven aan waarom zij het er niet mee eens waren dat een aantal specifieke bepalingen in de eerste pijler wordt ondergebracht, met name omdat zij vonden dat aangelegenheden die verband houden met de erkenning van territoriale eenheden of autoriteiten en de door hen afgegeven documenten nog steeds tot de bevoegdheid van de lidstaten be ...[+++]

The three Member States which still have reservations on the definition and integration of the Schengen Acquis set out the reasons why they could not agree to some specific provisions being allocated to the first pillar, in particular because, in their view, issues relating to the recognition of territorial entities or authorities and documents issued by them still fall under the competences of Member States.


Overwegende dat dit besluit de bevoegdheid van de lidstaten inzake de erkenning van staten en territoriale eenheden en van paspoorten en reisdocumenten van die staten of eenheden onverlet laat; dat de toewijzing van codes in het aanhangsel bij dit besluit van zuiver administratieve aard is en niet van invloed is op de bepaling van de nationaliteit van personen uit derde landen die in de Gemeenschap verblijven,

Whereas this Decision does not affect the competence of Member States relating to the recognition of States and territorial entities, as well as of passports and travel documents issued by these States or entities; whereas the attribution of the codes in the Appendix to this Decision is of a purely administrative nature and is without prejudice to the determination of the nationality of third country residents,


Alimentatie staat naast andere internationale instrumenten, rechterlijke bevoegdheid, erkenning en tenuitvoerlegging van beslissingen, in het Verdrag van Brussel van 1968, dat een specifiek voorschrift bevat inzake bevoegdheid (artikel 5, lid 2) en bovendien is er het Verdrag van Rome van 6 november 1990 betreffende de vereenvoudiging van de procedures voor het verhaal van vorderingen inzake onderhoud ...[+++]

As to maintenance, in addition to other international instruments, jurisdiction and the recognition and enforcement of judgments are covered by the 1968 Brussels Convention which contains a specific jurisdiction rule (Article 5(2)) and there is also the Rome Convention of 6 November 1990 on the simplification of procedures for the recovery of maintenance payments, which is no longer in force.


1 "Positieve" lijst Een eerste lijst omvat de onderwerpen waarvoor er mijns inziens communautaire bevoegdheid bestaat; die onderwerpen zijn de volgende: 1° de vaststelling van de interne en de externe grenzen (luchthavens, zeehavens); 2° het principe inzake het verbod om aan de binnengrenzen personencontroles uit te voeren; 3° de uitzondering : een vrijwaringsclausule (tijdelijke herinvoering van grenscontroles bij ernstige bedreiging van de openbare orde of de nationale veiligheid ...); 4° de ...[+++]

1. Positive list The following is a list of fields in which, in my opinion, the Community is competent: (1) defining the internal and external frontiers (airports and seaports); (2) the principle whereby border checks may not be carried out on people at internal frontiers; (3) exception: safeguard clause (temporary reintroduction of border checks in the event of a serious threat to public order or national security); (4) territorial scope (e.g. whether non-European territories are included); (5) freedom of movement of aliens, on the strength of a residence permit or visa.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Voorschrift inzake de territoriale bevoegdheid' ->

Date index: 2021-02-09
w