Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afhaken
Canities
Centrale vroegtijdige puberteit
Grijs haar
Heterochromie van haar
NNO
Perifere vroegtijdige puberteit
Poliosis
Schooluitval
Uitval zonder diploma
Voortijdig schoolverlaten
Vroegtijdig schoolverlaten
Vroegtijdig waarschuwingssysteem
Vroegtijdige afsluiting
Vroegtijdige ondertekening
Vroegtijdige verzadiging
Vroegtijdige waarschuwingssysteem
Vsv

Traduction de «Vroegtijdig schoolverlaten » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
afhaken | schooluitval | uitval zonder diploma | voortijdig schoolverlaten | vroegtijdig schoolverlaten | vsv [Abbr.]

dropping out | school dropout


vroegtijdige afsluiting | vroegtijdige ondertekening

early signing


vroegtijdig waarschuwingssysteem | vroegtijdige waarschuwingssysteem

early warning system


canities | grijs haar (vroegtijdig) | heterochromie van haar | poliosis | NNO | poliosis | circumscripta, verworven

Canities Greyness, hair (premature) Heterochromia of hair Poliosis:NOS | circumscripta, acquired




perifere vroegtijdige puberteit

Gonadotropin independent precocious puberty


centrale vroegtijdige puberteit

Central precocious puberty
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
de redenen voor vroegtijdig schoolverlaten te begrijpen, onder andere door te luisteren naar leerlingen.

understanding the reasons for early school leaving, including listening to learners.


Deze hogere aspiraties en betere resultaten kunnen niet alleen op het tertiaire niveau worden gerealiseerd. Het succes is ook afhankelijk van de beleidsmaatregelen om onderwijsresultaten op lagere niveaus te verbeteren en voortijdig schoolverlaten te verminderen, in overeenstemming met het Europa 2020-doel[9] en de recente aanbeveling van de Raad over vroegtijdig schoolverlaten[10].

This increase in aspirations and achievement cannot be addressed at the tertiary level alone: success also depends upon policies to improve earlier educational outcomes and reduce school drop-out, in line with the Europe 2020 target[9] and the recent Council Recommendation on early school leaving[10].


Ettelijke lidstaten hebben strategieën goedgekeurd tegen vroegtijdig schoolverlaten, maar deze richten zich niet speciaal op de Roma, die oververtegenwoordigd blijven in de cijfers van vroegtijdige schoolverlaters.

Many Member States have adopted early school leaving strategies, but these do not explicitly target Roma, who continue to be over-represented among early school leavers.


- op korte termijn strategieën ontwikkelen om vroegtijdig schoolverlaten tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat meer jongeren de bovenbouw van de middelbare school afmaken, aangezien veel landen nog ver verwijderd zijn van de EU-benchmark van maximaal 10% vroegtijdige schoolverlaters.

- develop urgently strategies to reduce early-school-leaving, and to ensure more young people leave school with an upper secondary level qualification, since many countries are still far from the EU benchmark of a maximum of 10% school drop-outs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
is tevreden met de voorgestelde verlenging van de werkcyclus van 3 tot 5 jaar, om de strategische doelstellingen op lange termijn beter ten uitvoer te leggen en te werken aan kwesties als mindere resultaten van leerlingen op sommige studiegebieden, lage participatiecijfers in het volwassenenonderwijs, vroegtijdig schoolverlaten, sociale inclusie, maatschappelijke betrokkenheid, genderkloven en inzetbaarheidscijfers van afgestudeerden.

Welcomes the proposed extension of the work cycle from 3 years to 5, in order to better implement the long-term strategic goals and work on issues such as underachievement of pupils in some study fields, low participation rates in adult learning, early school leaving, social inclusion, civic engagement, gender gaps and employability rates of graduates.


I. overwegende dat het vroegtijdig schoolverlaten de economische en sociale ontwikkeling van de Unie ernstig belemmert en dat geïntegreerde maatregelen nodig zijn om de in de Europa 2020-strategie opgenomen doelstelling van het vroegtijdig schoolverlaten tot onder de 10% terug te dringen, te halen; overwegende dat vroegtijdige schoolverlaters vaker werkloos zijn en het risico lopen om buiten de maatschappij te komen te staan; overwegende dat bij de ontwikkeling van terug-naar-schoolprogramma's die schoolverlaters een tweede kans bieden in het bijzonder rekening moet worden gehouden met kwetsbare groepen met een hoog risico op sociale ...[+++]

I. whereas early school leaving seriously hampers the economic and social development of the Union, and integrated measures are needed in order to achieve the Europe 2020 strategy objective of reducing the early school leaving rate to below 10%; whereas early school leavers are more often unemployed and at risk of social exclusion; whereas the development of back-to-school programmes offering early-leavers a second chance should take particular account of vulnerable groups at high risk of social exclusion with a view to encouraging them to play an active part in society;


3. dringt er bij de lidstaten op aan alle nodige maatregelen te nemen om vroegtijdig schoolverlaten te voorkomen, het aantal vroegtijdige schoolverlaters terug te dringen en een zo hoog mogelijk niveau tweedekansonderwijs te waarborgen, teneinde het aantal NEET's die het meest kwetsbaar zijn voor langdurige werkloosheid te verminderen;

3. Calls on the Member States to take all the necessary measures to prevent early school leaving, lower the drop-out level and ensure second-chance education of the highest possible standard which will reduce the number of most vulnerable NEETs on long-term unemployment;


12. verzoekt de lidstaten nadere specifieke strategieën op te stellen die zich richten op NEET's, waarin doeltreffende interventievormen gericht op het aanpakken van vroegtijdig schoolverlaten en de re-integratie van vroegtijdige schoolverlaters moeten worden gecombineerd met strategieën die een soepele overgang van scholing naar werk vergemakkelijken, alsmede met een vergroting van de inzetbaarheid van jongeren en het wegnemen van de praktische en logistieke obstakels waar jongeren met complexere behoeften mee worden geconfronteerd;

12. Calls on the Member States to draw up further specific outreach strategies targeted on NEETs, which should combine effective forms of intervention aimed at tackling early school-leaving and the reintegration of early school-leavers with strategies facilitating a smooth transition from education to work, and an increase in the employability of young people, together with the removal of the practical and logistical barriers faced by young people with more complex needs;


Ik denk dat we onder het Belgisch voorzitterschap een start maken met de werkzaamheden rond vroegtijdig schoolverlaten en dat de volgende voorzitterschappen, en met name het Hongaarse voorzitterschap, ongetwijfeld met een ontwerpaanbeveling kunnen komen, niet alleen om het percentage vroegtijdige schoolverlaters terug te dringen, maar ook om conclusies te trekken uit dit proces waarbij we in kaart brengen wat de situatie in de 27 lidstaten is als het gaat om de vraag wat er gebeurt met leerlingen die de school vroegtijdig verlaten, met name als ze gemarginaliseerd worden en niet, zoals u zei, in het beroepsonderwijs terechtkomen.

I think that the work in relation to early school leaving has got off to a good start under the Belgian Presidency and that subsequent presidencies, the Hungarian Presidency in particular, will certainly be able to initiate a draft recommendation, not only to reduce the early school-leaving rate, but also to draw conclusions from this mapping of the 27 Member States about what becomes of those pupils who leave school early, in particular, when they are marginalised and when they are not picked up by a more vocational education system, as you point out.


Beschikt de Raad over gegevens waaruit blijkt dat de huidige economische situatie het probleem van vroegtijdig schoolverlaten nog verergert in de lidstaten die door de crisis worden getroffen?

Does the Council have any data providing evidence that the current economic situation is exacerbating the problem of early school leaving in the Member States which are affected by it?




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Vroegtijdig schoolverlaten' ->

Date index: 2024-02-12
w