Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Reclamewet toepassen
Reclamewetgeving toepassen
Wetgeving inzake publiciteit toepassen

Vertaling van "Wetgeving inzake publiciteit toepassen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
reclamewet toepassen | reclamewetgeving toepassen | wetgeving inzake publiciteit toepassen

apply the code of publicity | put the publicity code into practice | apply publicity code | apply the publicity code
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De lidstaten mogen desgewenst de gedetailleerdere voorschriften van de EU-wetgeving inzake overheidsopdrachten toepassen, zoals de Richtlijnen 2014/24/EU en 2014/25/EU of Richtlijn 2014/23/EU betreffende concessies.

The more detailed procedural rules of Union public procurement legislation, such as Directives 2014/24/EU and 2014/25/EU, or Directive 2014/23/EU on concessions, although not required, may be applied if Member States so wish.


Daarnaast is het goed erop te wijzen dat de huidige overgangsregelingen meer flexibiliteit bieden aan lidstaten, omdat ze hun de mogelijkheid bieden om, in het licht van de situatie van hun arbeidsmarkt, zelf te beslissen wanneer ze tijdens de periode van zeven jaar beginnen met het toepassen van de EU-wetgeving inzake het vrije verkeer van werknemers (de voorgaande overgangsregelingen boden alleen enkele jaren uitstel van de invoering van de EU-wetgeving inzake het vrije verkeer van werknemers).

It is also worth pointing out that the current transitional arrangements offer more flexibility to Member States by allowing them to decide when to start applying EU law on free movement of workers during the seven-year-period in the light of the situation of their labour market (the previous transitional arrangements simply deferred the introduction of EU law on free movement of workers by a number of years).


12. dringt erop aan dat de met de toepassing van het mededingingsrecht belaste rechters de bevoegdheid krijgen om toegang te bevelen tot informatie die voor de rechtsgang met betrekking tot schadevorderingen van belang is - waarbij, behoudens in spoedeisende gevallen, de andere partij eerst gehoord wordt - en wel via passende maatregelen onder hun toezicht; wijst erop dat bij de toegang tot informatie die voor de rechtsgang van belang is de legitimiteit van het beroepsgeheim in de betrekkingen tussen cliënten en advocaten, het bedrijfsgeheim en de wetgeving inzake ...[+++]btelijke geheimen moeten worden geëerbiedigd; verzoekt de Commissie zo spoedig mogelijk met een mededeling te komen over de behandeling van vertrouwelijke informatie door de autoriteiten die het communautaire mededingingsrecht toepassen;

12. Calls for the judicial authorities responsible for applying competition law to be empowered to order access to information relevant to the outcome of actions in damages, subject to a prior hearing of the other party except in urgent cases, by way of proportionate measures under their supervision; points out that in accessing information relevant to the outcome of proceedings the legitimacy of professional secrecy in relations between lawyers and their clients, business secrets of economic players and legislation on official secrets must be respected; calls on the Commission to draw up, as swiftly as possible, a communication on the ...[+++]


Ik zou vanuit mijn werkterrein ook een aantal concrete zaken willen noemen die ik niet terugvind in het wetgevings- en werkprogramma. Ik doel hiermee op de initiatieven die de Commissie op andere terreinen neemt maar die ik hier niet terugvind, zoals de harmonisatie van de wetgeving inzake consumentenbescherming, de duur van de bescherming door het auteursrecht, verdere ontwikkelingen in de octrooiwetgeving en het toepassen van de EU-wetgeving ...[+++]

I would like to highlight on the basis of my own working experience a number of things that I find lacking in the work and legislative programme, namely initiatives that the Commission has promised in other contexts, but are not to be found here, such as the standardisation of the consumer protection acquis, the term of protection of copyright, further developments in patent law and the applicability of EU law in sport.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Deze situatie brengt de Commissie in een lastige positie, doordat zij ofwel niet over die informatie beschikt, ofwel niet het recht heeft om deze te verstrekken zonder voorafgaand akkoord van de betrokken lidstaat. Bovendien is de restrictieve houding inzake publiciteit die sommige lidstaten aannemen, vaak terug te voeren op de nationale wetgeving of de procedures inzake gegevensbescherming.

This situation puts the Commission in a difficult position since it either does not have this information or does not have the right to hand it out without the prior agreement of the Member State concerned. Moreover, the restrictive approach taken to publishing information by some Member States is often based on national law or data protection practices.


Het acquis inzake de kaderwetgeving, internationale milieuverdragen, de wetgeving inzake natuurbescherming, waterkwaliteit, geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging en afvalverwerking verder omzetten en ten uitvoer leggen; de herziene richtlijn inzake milieu-effectbeoordelingen ten uitvoer leggen en toepassen.

Continue to transpose and implement the acquis related to the framework legislation, international environmental conventions, and legislation on nature protection, water quality, Integrated Pollution Prevention Control and waste management. Implement and enforce the amended environmental impact assessment directive.


De restrictieve houding inzake publiciteit die sommige lidstaten aannemen, is vaak terug te voeren op de nationale wetgeving of de procedures inzake gegevensbescherming, die per land verschillen in de mate waarin zij verder gaan dan de minimumvereisten op EU-niveau[20] en die vaak worden gedirigeerd door de nationale tradities, culturele gewoontes en gevoeligheden.

Moreover, the restrictive approach taken to publicity by some Member States is often based on national law or practices on data protection, which vary from one country to another beyond the minimum requirements set at EU level[20] and are often determined by different national traditions and cultural perceptions and sensitivities.


Het is van belang dat de lidstaten adequate sancties toepassen overeenkomstig Verordening (EG) nr. 882/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake officiële controles op de naleving van de wetgeving inzake diervoeders en levensmiddelen en de voorschriften inzake diergezondheid en dierenwelzijn .

It is important that Member States apply proper sanctions in accordance with Regulation (EC) No 882/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on official controls performed to ensure the verification of compliance with feed and food law, animal health and animal welfare rules .


9. erkent dat diensten van algemeen belang een grote rol kunnen spelen bij de bestrijding van discriminatie en uitsluiting op grond van ras of etnische afstamming; roept de lidstaten derhalve op ervoor te zorgen dat diensten van algemeen belang, met betrekking tot de wetgeving inzake gegevensbescherming en burgerlijke vrijheden, etnische monitoring toepassen voor het bewerkstellingen van gelijke behandeling en integratie en aldus de sleutelrol van diensten van algemeen belang op dit gebied te onderstrepen; benad ...[+++]

9. Recognises that services of general interest (SGIs) can play a profound role in combating discrimination and exclusion based on racial or ethnic origin; therefore urges Member States to ensure that SGI providers, with respect to data protection legislation and civil liberties, use ethnic monitoring in order to assure equal treatment and inclusion and thus to underline the key role of SGI providers in this field; underlines that SGI providers could serve as examples of bodies applying best practices in the equal treatment of racial and ethnic minorities, both, as employers and service providers;


Oostenrijk mag tot 1 januari 1995 de nationale wetgeving inzake spiramycine blijven toepassen en tot 1 juli 1995 de nationale wetgeving inzake furazolidon".

Austria may maintain its national legislation with regard to spiramycin until 1 January 1995 and with regard to furazolidon until 1 July 1995.` 7.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Wetgeving inzake publiciteit toepassen' ->

Date index: 2022-06-25
w