3. verlangt van d
e lidstaten dat zij voor een onderwijsstelsel zorgen dat ingaat op de behoeften van alle potentiële studenten gedurende hun hele studietijd, vanaf de eerste schooldag tot het afstuderen, om een inclusief en geïntegreerd onderwijs- en opleidingsstelsel te bevorderen en te waarborgen met een benadering die gericht is op leve
nslang leren en met bijzondere aandacht voor gelijke toegangsmogelijkheden en geïndividualiseerde trajecten met ond
...[+++]ersteuning die is toegesneden op de uiteenlopende behoeften van de studenten, met name als zij behoren tot maatschappelijk kwetsbare groepen die het risico van niet-deelname of uitsluiting lopen, zoals Roma en andere minderheden, migranten en personen met een geestelijke en/of lichamelijke handicap en bijzondere onderwijsbehoeften; 3. Calls on the Member States to ensure
that the education system addresses the needs of all potential students throughout the period of their studies, from entr
y to graduation, in order to further and safeguard an inclusive and integrated education and training system with a lifelong learning approach, placing special emphasis on providing equal access and offering supportive and tailor-made arrangements and individualised pathways regarding the different needs of students, especially of members of vulnerable social groups at risk of
...[+++] non-participation or exclusion such as the Roma and other minorities, migrants, and those with mental and/or physical disabilities and special educational needs;