(x) met betrekking tot artikel 4, lid 1, over voorwaarden voor he
t toekennen van een aan voorwaarden onderworpen anticiperende kredietlijn (precautionary conditioned credit line, PCCL) zou het betalingsbalansvoorstel zijn gebaat bij meer operationele duidelijkheid omtrent twee concepten, namelijk "de houdbaarheid van de externe positie" en "de aan- of afwezigheid van banksolvabiliteitsproblemen die systeemrelevante bedreigingen voor de stabiliteit van het banksysteem zouden vormen"; met dat doel voor ogen moeten deze concepten rechtstreeks in artikel 4 worden gespecificeerd, met expliciete verwijzingen naar de juiste indicatoren die zij
...[+++]n voorzien in de desbetreffende EU-teksten (richtlijn inzake kapitaalvereisten, verordeningen inzake het ESRB en de ETA's, "six-pack", verslagen over de houdbaarheid van de begroting) of op zijn minst door middel van gedelegeerde handelingen; volgens dezelfde gedachtegang moet in artikel 4 worden geëxpliciteerd dat de daarin genoemde totaalbeoordeling moet worden uitgevoerd door de Commissie en in voorkomend geval openbaar moet worden gemaakt; een verwijzing naar de beoordelingen die zijn gepland in het kader van de procedure voor macro-economische onevenwichtigheden, zoals vastgesteld in Verordening (EU) nr. 1176/2011, moet ook worden toegevoegd aan de gerechtigdheidscriteria; (x) with reference to Article 4(1), regarding conditions for granting a precautionary conditioned credit line (PCCL), the BoP proposal would benefit from more operational clarity on two concepts, namely 'sustainability of the external position' and the 'pre
sence or absence of bank solvency problems that would pose systemic threats to the banking system stability'; with that purpose such concepts should be specified directly in Article 4 with explicit references to the appropriate indicators foreseen in relevant Union texts (CRD IV, ESRB, ESAs regulations, '6pack', fiscal sustainability reports) or at the very least by means of delegated
...[+++] acts. In the same rationale, Article 4 should make explicit that the global assessment foreseen should be carried out by the Commission and should be made public, as appropriate. A reference to the assessments foreseen in the framework of the macroeconomic imbalances procedure as established by Regulation (EU) No 1176/2011 should also be added to eligibility criteria;