Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over aanwinsten
Advies geven over acquisities
Advies geven over belastingbeleid
Advies geven over buitenlands beleid
Advies geven over fiscaal beleid
Adviseren over belastingbeleid
Adviseren over buitenlands beleid
Geven van advies over cardiofitness
Raad geven over aanwinsten
Raad geven over acquisities
Raad geven over belastingbeleid
Raad geven over buitenlands beleid

Traduction de «advies geven over buitenlands beleid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
raad geven over buitenlands beleid | advies geven over buitenlands beleid | adviseren over buitenlands beleid

produce foreign affairs policies suggestions | provide foreign affairs policies solutions | advise on foreign affairs policies | develop foreign affairs policies recommendations


advies geven over belastingbeleid | adviseren over belastingbeleid | advies geven over fiscaal beleid | raad geven over belastingbeleid

commend fiscal policy | instruct on tax policy | advise on tax policy | commend tax policy


advies geven over aanwinsten | advies geven over acquisities | raad geven over aanwinsten | raad geven over acquisities

advise on acquisition | counsel on acquisitions | advise on acquisitions | advising on acquisitions


witboek over het Europees buitenlands beleid en het veiligheidsbeleid

White Paper on the European foreign policy and security policy


geven van advies over cardiofitness

Provision of advice about aerobic exercise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EESC-advies over de evaluatie van de economische governance, PB C 268, 14.8.2015, blz. 33; Advies over het economisch beleid van de eurozone, PB C 177, 18.5.2016, blz. 41; Advies over het steunprogramma voor structurele hervormingen, PB C 177, 18.5.2016, blz. 47; Advies over de tussentijdse evaluatie/herziening van het meerjarig financieel kader 2014-2020, PB C 75 van 10.3.2017, blz. 63

EESC opinion on Economic governance reviewOJ C 268, 14.8.2015, p. 33; EESC opinion on The economic policy of the euro area,OJ C 177, 18.5.2016, p. 41; EESC opinion on Structural Reform-Support Programme,OJ C 177, 18.5.2016, p. 47; EESC opinion on Mid-term review of the Multiannual Financial Framework 2014-2020OJ C 75, 10.3.2017, p. 63


De bilaterale dialoog met de landen in het Middellandse-Zeegebied (MoCo), Azië (ASEM), Latijns-Amerika en het Caribisch gebied (ALAC en MERCOSUR) geven echter wel aan hoe de integratie van OTO- en buitenlands beleid zou kunnen verlopen.

Nonetheless, bilateral dialogue with the regions of the Mediterranean (Barcelona Process Monitoring Committee, MoCo), Asia (ASEM), Latin America and the Caribbean (ALAC and Mercosur) has provided the basis for developing a policy incorporating both RTD and foreign policy.


2. is van mening dat de versterkte status van de EU binnen de VN het pad moet effenen voor nauwere cohesie en samenwerking; verzoekt de lidstaten, teneinde meer gewicht te kunnen geven aan de rol van de Unie in het buitenlands beleid en de EU als één internationale speler te laten optreden, de interne coördinatie op dat vlak te verbeteren, het van tevoren eens te worden over een gemeenschappelijk standpunt met betrekking tot alle ...[+++]

2. Believes that the enhanced status of the EU within the UN should pave the way for closer cohesion and cooperation; calls on the Member States, in order to make it possible to lend greater weight to the role of the Union in foreign policy, positioning the EU as a single international actor so as to improve its internal coordination in that area, to agree in advance on a common position on all relevant issues, and to consider ways to provide all necessary tools for achieving a truly common Foreign Affairs and Security Policy; recalls that the post of High Representative fo ...[+++]


28. is verheugd over de ontwikkeling van "strategische partnerschappen" die een concrete vorm geven aan de betrekkingen van de EU met zowel gevestigde als opkomende machten; merkt echter op dat dit concept duidelijke en samenhangende criteria vereist in verband met de plaats ervan in de structuur van het buitenlands beleid van de EU; dringt erop aan dat toekomstige besluiten over strategische partners worden ...[+++]

28. Welcomes the development of ‘strategic partnerships’ as a format for the EU's engagement with both established and emerging powers; contends, however, that the concept requires clear and consistent criteria as regards its place in the EU foreign policy architecture; calls for future decisions on strategic partners to be framed in accordance with the foreign policy priorities of the Union and for Parliament to be regularly informed ahead of decisions on future partnerships, particularly where such partnerships receive financial support from the Union budget or entail a closer contractual relationship with the EU;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. is verheugd over de ontwikkeling van „strategische partnerschappen” die een concrete vorm geven aan de betrekkingen van de EU met zowel gevestigde als opkomende machten; merkt echter op dat dit concept duidelijke en samenhangende criteria vereist in verband met de plaats ervan in de structuur van het buitenlands beleid van de EU; dringt erop aan dat toekomstige besluiten over strategische partners worden ...[+++]

28. Welcomes the development of ‘strategic partnerships’ as a format for the EU's engagement with both established and emerging powers; contends, however, that the concept requires clear and consistent criteria as regards its place in the EU foreign policy architecture; calls for future decisions on strategic partners to be framed in accordance with the foreign policy priorities of the Union and for Parliament to be regularly informed ahead of decisions on future partnerships, particularly where such partnerships receive financial support from the Union budget or entail a closer contractual relationship with the EU;


We konden niet stemmen voor resoluties die voorgeven de Europese Unie de macht te geven een buitenlands beleid te voeren of die niet overeenstemmen met ons beleid van neutraliteit ten aanzien van het conflict.

We could not vote for resolutions that purported to give the European Union the power to conduct foreign policy or that were inconsistent with our policy of neutrality on the conflict.


Niettemin wil ik erop wijzen dat het belachelijk is voor een mondiale speler, en dat wil de EU toch zijn, om minder geld uit te geven voor buitenlands beleid dan voor de administratie.

However, I would like to make the point that if the European Union wants to be a global player, then it is ridiculous that it wants to spend less money on foreign policy than on administrative expenditure.


Het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid is verder aangepast aan dat van de EU. Turkije streeft naar dialoog en overleg met de EU over vraagstukken met betrekking tot het buitenlands beleid.

Alignment with the EU’s common foreign and security policy has continued. Turkey has sought dialogue and consultation with the EU on foreign policy issues.


Wat het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid van de EU betreft, heeft Turkije de aanpassing voortgezet; in het algemeen stemde Turkije zich tijdens de rapportageperiode minder af op de GBVB-verklaringen en heeft het land zich niet op één lijn geplaatst met de EU inzake beperkende maatregelen ten opzichte van Iran, Libië of Syrië. Turkije heeft gestreefd naar dialoog en overleg met de EU over verscheidene vraagstukken ...[+++]

Turkey's alignment with the EU's common foreign and security policy has continued; overall Turkish alignment with CFSP declarations fell during the reporting period and Turkey did not align with EU restrictive measures on Iran, Libya or Syria. Turkey has sought dialogue and consultation with the EU on various foreign policy issues.


Tijdens de Europese Raad van Sevilla is over illegale immigratie gesproken en de Raad heeft er bij die gelegenheid op gewezen dat het buitenlands beleid - inzonderheid het ontwikkelingsbeleid - en de daarbij gebruikte instrumenten kunnen inspelen op de factoren die de migratiestroom veroorzaken.

Bearing in mind the problem of illegal immigration, the Seville European Council drew attention to the contribution which the EU's various external policies and instruments including the development policy, could make in addressing the underlying causes of migration flows.


w