Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afdeling Onderwijs en Ontwikkelingslanden
Afdeling Onderzoek en Ontwikkelingslanden

Vertaling van "afdeling onderwijs en ontwikkelingslanden " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Afdeling Onderwijs en Ontwikkelingslanden | DCO/OO [Abbr.]

Education and Developing Countries Division


Afdeling Onderzoek en Ontwikkelingslanden | DCO/OZ [Abbr.]

Research and Developing Countries Division


Afdeling Culturele Betrekkingen en Communicatie Ontwikkelingslanden | DCO/CO [Abbr.]

Cultural Relations and Communications(Developing Countries)Division
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De toekomstige samenwerking in het hoger onderwijs binnen de EU moet deel uitmaken van een ruimere strategie om met partnerlanden overal ter wereld banden te smeden, om de EU-waarden en -deskundigheid te delen en om het hoger onderwijs in ontwikkelingslanden te steunen als een integrerend onderdeel van het EU-ontwikkelingsbeleid en van een alomvattende aanpak van de ontwikkeling van de onderwijssector.

Future co-operation in higher education within the EU should be part of a wider strategy to engage with partner countries across the world, to promote the EU's values and expertise, and support higher education in developing countries as an integral part of the EU's development policy and of a comprehensive approach to education sector development.


bewuster maken van het publiek van de ontwikkelingsproblematiek, mensen in staat stellen om actieve en verantwoordelijke burgers te worden en bevorderen van het formele en informele onderwijs in verband met ontwikkeling in de Unie, de kandidaat-lidstaten en de potentiële kandidaten, teneinde het ontwikkelingsbeleid te verankeren in de samenleving, meer overheidssteun beschikbaar te stellen voor armoedebestrijding en voor billijkere betrekkingen tussen de ontwikkelde en de ontwikkelingslanden, het bewustzijn betreffende de problemen en ...[+++]

raising public awareness of development issues, empowering people to become active and responsible citizens and promoting formal and informal education for development in the Union, in candidate countries and potential candidates, to anchor development policy in society, to mobilise greater public support for action against poverty and for more equitable relations between developed and developing countries, to raise awareness of the issues and difficulties facing developing countries and their peoples, and to promote the right to a process of development in which all human rights and fundamental freedoms can be fully realised and the soc ...[+++]


bewuster maken van het publiek van de ontwikkelingsproblematiek, mensen in staat stellen om actieve en verantwoordelijke burgers te worden en bevorderen van het formele en informele onderwijs in verband met ontwikkeling in de Unie, de kandidaat-lidstaten en de potentiële kandidaten, teneinde het ontwikkelingsbeleid te verankeren in de samenleving, meer overheidssteun beschikbaar te stellen voor armoedebestrijding en voor billijkere betrekkingen tussen de ontwikkelde en de ontwikkelingslanden, het bewustzijn betreffende de problemen en ...[+++]

raising public awareness of development issues, empowering people to become active and responsible citizens and promoting formal and informal education for development in the Union, in candidate countries and potential candidates, to anchor development policy in society, to mobilise greater public support for action against poverty and for more equitable relations between developed and developing countries, to raise awareness of the issues and difficulties facing developing countries and their peoples, and to promote the right to a process of development in which all human rights and fundamental freedoms can be fully realised and the soc ...[+++]


de projecten op het gebied van het hoger onderwijs die in aanmerking komen voor financiering uit hoofde van de bepalingen betreffende hulp voor economische samenwerking met de ontwikkelingslanden in Azië, goedgekeurd bij Verordening (EEG) nr. 443/92 van de Raad

projects in the field of higher education eligible for funding under the provisions on aid for economic cooperation with the developing countries in Asia, approved under Council Regulation (EEC) No 443/92


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
de projecten op het gebied van het hoger onderwijs die in aanmerking komen voor financiering uit hoofde van de bepalingen betreffende hulp voor economische samenwerking met de ontwikkelingslanden in Azië, goedgekeurd bij Verordening (EEG) nr. 443/92.

projects in the field of higher education eligible for funding under the provisions on aid for economic cooperation with the developing countries in Asia, approved under Regulation (EEC) No 443/92.


De toekomstige samenwerking in het hoger onderwijs binnen de EU moet deel uitmaken van een ruimere strategie om met partnerlanden overal ter wereld banden te smeden, om de EU-waarden en -deskundigheid te delen en om het hoger onderwijs in ontwikkelingslanden te steunen als een integrerend onderdeel van het EU-ontwikkelingsbeleid en van een alomvattende aanpak van de ontwikkeling van de onderwijssector.

Future co-operation in higher education within the EU should be part of a wider strategy to engage with partner countries across the world, to promote the EU's values and expertise, and support higher education in developing countries as an integral part of the EU's development policy and of a comprehensive approach to education sector development.


Een degelijk onderwijsbeleid is een van de pijlers van ontwikkeling; de EU moet haar beleid inzake ontwikkelingssamenwerking dan ook mede baseren op de verbetering van het onderwijs in ontwikkelingslanden.

recognises that sound education policy is a key aspect of development, and urges the EU to include the promotion of education in these countries among its cooperation policy goals;


Samenwerking met ontwikkelingslanden en hun instellingen voor hoger onderwijs zou in de internationaliseringsstrategieën moeten worden opgenomen, waarbij innovatieve vormen van partnerschap, zoals gezamenlijke programma's en studenten- en personeelsmobiliteit, zowel de noord-zuidsamenwerking als de zuid-zuidsamenwerking kunnen versterken.

Cooperation with developing countries and their HEIs should be an element of internationalisation strategies, with innovative partnership models as a means to strengthen both North-South and South-South collaboration such as joint programmes and learning and staff mobility.


De school moet voldoen aan de nationale eisen op het gebied van onderwijs en volksgezondheid.Niet geconsolideerd voor natuurlijke personen en verenigingen.CZ: De bevoegde autoriteiten kunnen buitenlanders evenwel toestemming verlenen om een onderwijsinstelling op te richten en te besturen, alsook om les te geven, op voorwaarde dat de kwaliteit en het niveau van het onderwijs en de geschiktheid van de schoolgebouwen garanderen.HU: De lokale overheid moet toestemming verlenen voor de oprichting van een school.SK: De bevoegde autoriteiten kunnen buitenlanders toestemming verlenen om een onderwijsinstelling op te richten en te besturen, also ...[+++]

Compliance with the State educational and health requirements is a condition.Unbound for natural persons and associations.CZ: foreign nationals may obtain authorisation from competent authorities to establish and direct an education institution, and to teach. Condition of ensuring quality and level of education and suitability of school facilities.HU: establishment of schools is subject to licence from the local authorities.SK: foreign nationals may obtain authorisation from competent authorities to establish and direct an education institution, and to teach subject to complying with qualification and material requirements on establishment of such an institution (4)Unbound, except as indicated in the horizontal section u ...[+++]


Rekening houdend met de behoeften van ontwikkelingslanden en landen met een overgangseconomie, die tot uitdrukking worden gebracht in de prioriteit die zij geven aan capaciteitsopbouw met betrekking tot plantgenetische hulpbronnen voor voeding en landbouw in hun plannen en programma's, indien van kracht, komen de verdragsluitende partijen met betrekking tot de plantgenetische hulpbronnen voor voeding en landbouw die zijn opgenomen in het multilateraal systeem overeen om prioriteit te geven aan: i) het opzetten en/of versterken van programma's voor wetenschappelijk en technisch ...[+++]

Taking into account the needs of developing countries and countries with economies in transition, as expressed through the priority they accord to building capacity in plant genetic resources for food and agriculture in their plans and programmes, when in place, in respect of those plant genetic resources for food and agriculture covered by the Multilateral System, the Contracting Parties agree to give priority to (i) establishing and/or strengthening programmes for scientific and technical education and training in conservation and s ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : afdeling onderwijs en ontwikkelingslanden     afdeling onderzoek en ontwikkelingslanden     dco co     dco oo     dco oz     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'afdeling onderwijs en ontwikkelingslanden' ->

Date index: 2021-04-14
w