Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APS
Algemeen preferentiestelsel
Algemeen stelsel van preferenties
Algemene EGKS-beschikking
Algemene administratieve beschikking
Algemene begroting
Algemene begroting EG
Algemene bestuursrechtelijke beslissing
Algemene methode
Algemene preferenties
Algemene tariefpreferenties
Besluit van algemene strekking
Domein-onafhankelijk probleemoplosproces
EGKS-algemene beschikking
Eenvormige procedure voor meting van het geluidsniveau
Empirisch onderbouwde aanpak in de algemene praktijk
Evidence-based approach in de algemene praktijk
Helpen bij algemene veterinaire medische procedures
Zwakke oplossingsmethode

Traduction de «algemene methode » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
algemene methode voor het vaststellen van het geluidsniveau | eenvormige procedure voor meting van het geluidsniveau

unified procedure to assess noise emission values


algemene methode | domein-onafhankelijk probleemoplosproces | zwakke oplossingsmethode

domain-independent problem-solving | general-purpose method | weak problem-solving method


evidence-based approach in de algemene praktijk | op feitenmateriaal gebaseerde aanpak in de algemene praktijk | benadering gebaseerd op wetenschappelijke feiten in de algemene praktijk | empirisch onderbouwde aanpak in de algemene praktijk

evidence-based approach in primary care | evidence-based medicine in general practice | evidence-based approach in general practice | evidence-based approach in medical care


algemene administratieve beschikking | algemene bestuursrechtelijke beslissing | besluit van algemene strekking

administrative ruling of general application


algemene begroting (EU) [ algemene begroting EG ]

general budget (EU) [ EC general budget ]


algemene EGKS-beschikking [ EGKS-algemene beschikking ]

ECSC general Decision [ general Decision of the ECSC ]


assisteren bij algemene veterinaire medische procedures | helpen bij algemene veterinaire medische procedures

assist in general veterinary medical treatment | follow veterinary medical procedures | assist in general veterinary medical procedures | support veterinary medical procedures


algemene preferenties [ algemeen preferentiestelsel | algemeen stelsel van preferenties | algemene tariefpreferenties | APS ]

generalised preferences [ generalised preferences scheme | generalised preferences system | generalised tariff preferences | generalized preferences | general system of preferences | GSP ]


verslag uitbrengen over het algemene beheer van een bedrijf | verslag uitbrengen over het algemene beheer van een onderneming

report on overall management of a company | reporting on overall management of a business | report on management of a business | report on overall management of a business


administratieve kosten, verkoopkosten, algemene kosten

administrative, selling and general costs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In maart 2011 zijn er vier richtsnoeren[13] gepubliceerd, om een algemene methode te bieden voor de tenuitvoerlegging van de belangrijkste bepalingen van de CCS-richtlijn.

In March 2011 four guidance documents[13] were published with a view to providing an overall methodological approach to implementation of the key provisions of the CCS Directive.


In de EU-wetgeving inzake chemische stoffen (gewasbeschermingsmiddelen, biociden, Reach, waterkwaliteit) wordt vaak specifiek rekening gehouden met hormoonontregeling, of worden algemene methodes voor risicobeoordeling toegepast; een hoog niveau van bescherming van de consumenten en het milieu is dus gewaarborgd.

Under EU legislation on chemicals endocrine disruption is often considered specifically (Plant Protection Products, Biocidal Products, REACH, water quality legislation), or addressed through general risk assessment methodology, thus insuring a high level of protection for consumers and the environment.


1. is het eens met de conclusie van de Commissie dat de aanvraag voor een financiële bijdrage uit het EFG die België op 19 december 2013 heeft ingediend, voor een financiële bijdrage in aanmerking komt uit hoofde van artikel 2, onder c), dat vereist dat er uitzonderlijke omstandigheden worden aangetoond, ook al wordt er niet aan de voorwaarden van artikel 2, onder a) en b), van de EFG-verordening voldaan; onderstreept evenwel dat de gebruikmaking van artikel 2, onder c), per geval moet worden geëvalueerd en geen algemene methode voor beschikbaarstelling van middelen uit het EFG mag worden wanneer niet aan de basisvoorwaarden wordt volda ...[+++]

1. Agrees with the Commission decision that the application for EGF financial contribution on 19 December 2013 submitted by Belgium is entitled to a financial contribution under Article 2(c), which requires exceptional circumstances to be demonstrated, despite the fact that the conditions set out in Articles 2(a) and 2(b) of the EGF Regulation are not met; underlines however that invoking Article 2(c) should be assessed on a case-by-case situation and should not become a general method for the mobilisation of the EGF when basic conditions are not met;


De algemene boekhouding volgt op chronologische wijze, volgens de methode van dubbel boekhouden, alle gebeurtenissen en verrichtingen die van invloed zijn op de economische, financiële en vermogenssituatie van de instellingen en van de in artikel 141 bedoelde organen.

The general accounts shall record, in chronological order using the double-entry method, all events and operations which affect the economic and financial situation and the assets and liabilities of the institutions and of the bodies referred to in Article 141.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De ICT-sector kan instrumenten aanreiken voor simulatie, modellering, analyse, monitoring en visualisatie die van essentieel belang zijn om een algemene methode te kunnen toepassen bij het ontwerpen en exploiteren van gebouwen, waarbij rekening wordt gehouden met de vele factoren die de energievraag beïnvloeden.

The ICT sector can deliver simulation, modelling, analysis, monitoring and visualisation tools that are vitally needed to facilitate a whole building approach to the design and operation of buildings that takes into account the many factors that influence energy demand.


C. overwegende dat de Commissie in haar mededeling van 25 oktober 2005 onder de titel "Uitvoering van het Lissabon-programma van de Gemeenschap : een strategie voor de vereenvoudiging van de regelgeving" (COM(2005)0535) de vereenvoudiging terecht niet als een afzonderlijke wetgevende techniek voorstelt naast de codificatie, herschikking of gewone intrekking van regelgevende teksten maar als een algemene methode die al die werkwijzen omvat en bestemd is om de communautaire en nationale regels gemakkelijker toepasbaar en daardoor ook minder geldverslindend te maken,

C. whereas the Commission, in its communication of 25 October 2005 entitled "Implementing the Community Lisbon programme: a strategy for the simplification of the regulatory environment" (COM(2005)0535), rightly presents simplification not as a distinct legislative technique involving codification, recasting or straightforward repeal but as an overall approach including those tools and aimed at making Community and national legislation easier to apply and hence less costly,


B. overwegende dat de Commissie in haar mededeling van 25 oktober 2005 onder de titel "Uitvoering van het Lissabon-programma van de Gemeenschap : een strategie voor de vereenvoudiging van de regelgeving" (COM(2005)0535) de vereenvoudiging terecht niet als wetgevende techniek voorstelt die verschilt van de opstelling, omwerking of gewone intrekking van regelgevende teksten maar als een algemene methode die al die werkwijzen omvat en bestemd is om de Europese en nationale regels gemakkelijker toepasbaar en daardoor ook minder geldverslindend te maken,

B. whereas the Commission, in its communication of 25 October 2005 entitled ‘Implementing the Community Lisbon programme: a strategy for the simplification of the regulatory environment’ (COM(2005)0535), rightly presents simplification not as a distinct legislative technique involving codification, recasting or straightforward repeal but as an overall approach including these tools and aimed at making Community and national legislation easier to apply and hence less costly,


C. overwegende dat de Commissie in haar mededeling van 25 oktober 2005 onder de titel "Uitvoering van het Lissabon-programma van de Gemeenschap : een strategie voor de vereenvoudiging van de regelgeving" (COM(2005)0535) de vereenvoudiging terecht niet als wetgevende techniek voorstelt die verschilt van de opstelling, omwerking of gewone intrekking van regelgevende teksten maar als een algemene methode die al die werkwijzen omvat en bestemd is om de Europese en nationale regels gemakkelijker toepasbaar en daardoor ook minder geldverslindend te maken,

C. whereas the Commission, in its communication of 25 October 2005 entitled ‘Implementing the Community Lisbon programme: a strategy for the simplification of the regulatory environment’ (COM(2005)0535), rightly presents simplification not as a distinct legislative technique involving codification, recasting or straightforward repeal but as an overall approach including these tools and aimed at making Community and national legislation easier to apply and hence less costly,


2. betreurt dat het niet gelukt is om het vlak van het sociaal beleid tot een algemene methode van stemming met gekwalificeerde meerderheid in de Raad van Ministers en een goed wetgevingsproces te komen;

2. Regrets that it has proved impossible, in the area of social policy, to agree on a general method for voting by qualified majority in the Council of Ministers and for an orderly legislative procedure;


Deze bijlage beschrijft in algemene bewoordingen de te bereiken doelstelling, de relevante elementen, alsmede de algemene beginselen en de methode die moet worden gevolgd voor de uitvoering van de in de artikelen 4 en 13 bedoelde milieurisicobeoordeling.

This Annex describes in general terms the objective to be achieved, the elements to be considered and the general principles and methodology to be followed to perform the environmental risk assessment (e.r.a.) referred to in Articles 4 and 13.


w