Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Algemene sociale bijdrage
Autistische psychopathie
Bondswet betreffende de algemene sociale verzekering
Neventerm
Salariële bijdrage
Schizoïde stoornis op kinderleeftijd
Sociale bijdrage
Socialezekerheidsbijdrage
Werkgeversbijdrage

Vertaling van "algemene sociale bijdrage " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
algemene sociale bijdrage

general social contribution | general welfare contribution | CSG [Abbr.]


sociale bijdrage [ salariële bijdrage | werkgeversbijdrage ]

social-security contribution [ employee's contribution | employer's contribution ]


Bondswet betreffende de algemene sociale verzekering | federale wet betreffende de algemene sociale verzekering

Federal Act on General Social Insurance


sociale bijdrage | socialezekerheidsbijdrage

social security contribution | SSC [Abbr.]


Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality


Omschrijving: Een stoornis waarvan de nosologische validiteit niet vaststaat, gekenmerkt door hetzelfde type kwalitatieve stoornis van sociale interactie dat karakteristiek is voor autisme, samen met een beperkt, stereotiep, zich herhalend repertoire van interesses en activiteiten. Zij verschilt van autisme vooral op grond van het feit dat er geen algemene vertraging of achterstand in taal of cognitieve ontwikkeling bestaat. Deze stoornis gaat vaak samen met uitgesproken onhandigheid. De afwijkingen vertonen een sterke tendens aan te ...[+++]

Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult life. Psychotic episodes occasionally occur in early adult life. | Autistic psychopathy Schizoid disorder ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het communautaire actieprogramma inzake sociale uitsluiting heeft in dit verband een aanzienlijke bijdrage geleverd door steun te verlenen aan studies, collegiale toetsingen, transnationale uitwisselingsprojecten en netwerken in de EU. Het is echter duidelijk dat de algemene doelstelling van het proces ter bevordering van de sociale integratie (namelijk uiterlijk 2010 een beslissende bijdrage leveren aan de uitroeiing van de armoed ...[+++]

The Community action programme on social exclusion has contributed significantly in this regard by promoting studies, peer reviews, transnational exchange projects and EU level networking. However, it is also clear that if the social inclusion process' overall aim of making a decisive impact on the eradication of poverty by 2010 is to be achieved, much more will be needed both at national and at EU level.


Het Comité voor sociale bescherming heeft zich onlangs gebogen over "werk lonend maken" om vast te stellen welke specifieke bijdrage de stelsels voor sociale bescherming tot deze algemene doelstelling kunnen leveren (bijvoorbeeld wat de stimulansfunctie van uitkeringsstelsels betreft).

The Social Protection Committee has recently undertaken work on "making work pay" in order to identify the specific contribution which social protection systems can make to this overall objective (for example, in regard to the incentive structures of benefit systems).


De sociale partners zullen in het kader van de voorgestelde tripartiete sociale top voor groei en werkgelegenheid een bijdrage kunnen leveren aan de algemene beleidsrichtlijnen, die de hele agenda van Lissabon omvatten.

The Social Partners will be able to contribute to the broad policy orientations covering the whole Lisbon agenda in the framework of the proposed Tripartite Social Summit for Growth and Employment, and they will be consulted by the Commission in the phase of preparation of the next Guidelines.


Wanneer alle – onder andere sociale en ecologische – kosten en baten in beschouwing worden genomen, moeten projecten een algemene positieve bijdrage aan de welvaart leveren.

It is essential to ensure that projects offer an overall positive contribution to welfare, when all benefits and costs, including social and environmental ones, are considered.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
te helpen zorgen voor een betere erkenning van de bijdrage van het jeugdbeleid aan de algemene doelstellingen van Europees beleid voor jongeren, een voortvloeisel van de positieve effecten van het jeugdbeleid op actief burgerschap, werkgelegenheid, sociale integratie, cultuur en innovatie, onderwijs en opleiding, alsmede gezondheid en welzijn.

promote better recognition of the contribution of youth policies to the overall goals of European policies addressing young people, considering positive effects on active citizenship, employment, social inclusion, culture and innovation, education and training as well as health and well-being.


4. benadrukt dat sociale diensten van algemene aard wegens hun structurerend en alomvattend karakter een relevante, nuttige en doeltreffende bijdrage leveren aan de ontwikkeling van alle regio’s door de overheid en de plaatselijke of regionale autoriteiten de mogelijkheid te bieden om met openbare en particuliere middelen een rol te spelen; is van oordeel dat sociale diensten van algemene aard vooral in plattelands- en kwetsbare r ...[+++]

4. Stresses that the fundamentally structuring and inclusive character of SSGI contributes in a relevant, useful and effective way to the development of all regions by enabling the State and local or regional authorities to perform a role using public and private funding; considers that preserving them in rural and vulnerable regions is particularly important and stresses as well the vital role of SSGI in limiting risks of segregating fragilised and marginalised communities;


55. constateert dat de deelname van de sociale partners en maatschappelijke organisaties aan de beleidsbepaling en -implementatie in de lidstaten aanzienlijk varieert, maar dat er een algemene tendens is naar de inzet van een ruimere verscheidenheid van instrumenten voor de verwezenlijking van beleidsdoelstellingen; is van mening dat de kwaliteit van de sociale en institutionele erkenning die de sociale partners genieten op nationaal niveau nog verder verbeterd moet worden en een substantiëler karakter moet krijgen, daar deze waarsch ...[+++]

55. Notes that the involvement of the social partners and civil society organisations in policy-making and implementation varies widely across the Member States, but that generally the trend is towards the use of a wider mix of instruments to pursue policy objectives; believes that the quality of the social and institutional recognition which the social partners enjoy should at national level be further enhanced and more substantial in nature, since it is an important determinant of the quality of their contribution; stresses in particular, however, that the quality of social dialogue varies greatly from country to country and from sec ...[+++]


55. constateert dat de deelname van de sociale partners en maatschappelijke organisaties aan de beleidsbepaling en -implementatie in de lidstaten aanzienlijk varieert, maar dat er een algemene tendens is naar de inzet van een ruimere verscheidenheid van instrumenten voor de verwezenlijking van beleidsdoelstellingen; is van mening dat de kwaliteit van de sociale en institutionele erkenning die de sociale partners genieten op nationaal niveau nog verder verbeterd moet worden en een substantiëler karakter moet krijgen, daar deze waarsch ...[+++]

55. Notes that the involvement of the social partners and civil society organisations in policy-making and implementation varies widely across the Member States, but that generally the trend is towards the use of a wider mix of instruments to pursue policy objectives; believes that the quality of the social and institutional recognition which the social partners enjoy should at national level be further enhanced and more substantial in nature, since it is an important determinant of the quality of their contribution; stresses in particular, however, that the quality of social dialogue varies greatly from country to country and from sec ...[+++]


44. benadrukt dat flexizekerheid alleen kan worden behaald door effectief en modern arbeidsrecht dat de veranderende werkelijkheid van arbeid weerspiegelt; merkt op dat collectieve onderhandelingen en sterke sociale partners een belangrijk onderdeel vormen van de flexizekerheid-benadering; merkt echter op dat er verschillende modellen van flexizekerheid zijn; merkt tevens op dat een algemene benadering van flexizekerheid gebaseerd dient te zijn op de aanpassingsvaardigheden van bedrijven en werknemers gecombineerd met een toereiken ...[+++]

44. Stresses that flexicurity can only be achieved by effective and modern labour law that reflects the changing realities of work; Notes that collective bargaining and strong social partners are an important part of the flexicurity approach; believes however that there are various models of flexicurity. Notes that a common approach should be based on combining firms and workers ability to adapt with a sufficient level of social protection, social security and unemployment benefits, active labour market policies and training/ lifelong learning opportunities; Considers that broad welfare provisions and universal access to services such ...[+++]


3. De bijdragen van de lidstaten [5] vertoonden verschillen, maar er kwam een aantal gemeenschappelijke prioriteiten uit naar voren met betrekking tot de toekomst en de bijdrage die de onderwijsstelsels moeten leveren om de doelstelling van Lissabon te kunnen verwezenlijken dat Europa "de meest concurrerende en dynamische kenniseconomie van de wereld die in staat is tot duurzame economische groei met meer en betere banen en een hechtere sociale samenhang" dient te worden en met betrekking tot de meer algemene ...[+++]

3. The contributions from Member States [5] were varied and diverse; but they show a number of common concerns about the future and about the contribution which the education systems must make if the Lisbon goal that Europe should become "the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion" is to be achieved, and to the more general goals which society attributes to education.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'algemene sociale bijdrage' ->

Date index: 2024-09-11
w