Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanleren van basisvaardigheden
Basisvaardigheden
Europees Handvest van basisvaardigheden

Traduction de «basisvaardigheden » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Europees Handvest van basisvaardigheden

European Charter of Basic Skills


aanleren van basisvaardigheden

basic skills learning | foundation learning
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Nieuwe basisvaardigheden bepalen en vaststellen hoe deze vaardigheden tezamen met de traditionele basisvaardigheden beter in de leerplannen kunnen worden geïntegreerd- Iedereen, ook kansarmen, personen met bijzondere behoeften, vroegtijdige schoolverlaters en volwassen lerenden, daadwerkelijk de mogelijkheid geven om zich basisvaardigheden eigen te maken- Bevorderen van officiële erkenning van basisvaardigheden, om onderwijs, bijscholing en inzetbaarheid te vergemakkelijken

- Identifying new basic skills and ways of integrating them into the curricula, alongside the traditional basic skills; - Making attainment of basic skills genuinely available to everyone, including those who are less advantaged or have special needs, school drop-outs and adult learners; - Promoting official validation of basic skills, in order to facilitate ongoing education and training, as well as employability.


* De Commissie zal de subgroep, die in het verlengde van het Verslag over de concrete doelstellingen voor de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels opgericht is, verzoeken om ook te kijken naar de voorzieningen voor de verwerving van basisvaardigheden buiten de formele onderwijs- en scholingsstelsels, de verwerving van basisvaardigheden door volwassenen, de motivatie om te leren, en naar de vraag hoe de verwerving van basisvaardigheden, en in het bijzonder sociale vaardigheden, IT- en wetenschappelijke vaardigheden, in de curricula kunnen worden opgenomen, zonder dat dit tot een overbelasting leidt. [53]

* The Commission will invite the 'Sub-Group' set up following the Report on the Concrete Objectives of Education and Training Systems also to address basic skills provision outside the formal education and training systems as well as basic skills acquisition by adults, motivation to learn and how to include basic skills, particularly social, personal, ICT and scientific skills provision, in curricula without overloading them [52].


* Er moet in Europees kader worden vastgelegd welke basisvaardigheden door middel van levenslang leren moeten worden aangeleerd en er moet worden overgegaan tot het instellen van een Europees diploma voor IT-basisvaardigheden.

* A European framework should define new basic skills to be provided through life long learning and a European diploma for basic IT skills should be established.


De digitale basisvaardigheden van de EU-burgers zijn wel verbeterd, want het percentage van de bevolking dat over die basisvaardigheden beschikt, is gestegen van 55% naar 59%. Maar er is nog een lange weg te gaan.

The EU has seen improvements in the basic digital skills of its citizens (increasing from 55% to 59% of the population), but still has a long way to go.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In november 2010 heeft de Raad de Commissie en de lidstaten uitgenodigd om hun gezamenlijke werk te richten op de volgende gebieden: curriculumontwerp, motivatie om te lezen, alfabetisering, wiskunde, exacte wetenschappen en technologie, de impact van nieuwe technologieën op basisvaardigheden en het gebruik ervan om leerlingen te helpen autonomie te verwerven en motivatie te behouden, genderverschillen in prestaties en attitudes, het verband tussen de achtergrond van leerlingen en hun beheersing van basisvaardigheden en, tot slot, kwesties met betrekking tot docenten en docententrainers alsmede de ethische normen en kenmerken van scholen ...[+++]

In November 2010, the Council invited the Commission and Member States to focus their joint work on the following areas: curriculum design, motivation for reading, literacy, maths, science and technology, the impact of new technologies on basic skills and their use in helping learners to acquire autonomy and maintain motivation, gender differences in performance and attitudes, the link between pupils’ background and their mastery of basic skills and, finally, issues around teachers and teacher trainers as well as around schools’ ethos and characteristics.


Onder „basisvaardigheden” worden in dit verband de basisvaardigheden verstaan op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschappen, zoals bedoeld in de nieuwe Europese benchmark van het strategisch kader „ET 2020”.

For the purposes of this text, the term ‘basic skills’ should be understood as basic skills in reading, mathematics and science, as referred to in the new European benchmark under the ‘ET 2020’ strategic framework.


De rapporteur beklemtoont vooral dat alle Europese burgers, dus ook mensen met bijzondere behoeften, zoals voortijdige schoolverlaters, gehandicapten, langdurig werklozen, oudere mensen en mensen met lage basisvaardigheden een realistische kans moeten krijgen om de basisvaardigheden te verwerven.

The rapporteur would like to emphasise in particular that all European citizens, including those with special needs, such as early school leavers, the disabled, long-term unemployed, older people and those with low basic skills should be offered a realistic opportunity to acquire basic skills.


Hierbij moet bijzondere aandacht worden geschonken aan de vraag hoe "leren leren" zich verhoudt tot andere basisvaardigheden; aangeven hoe doelen voor het bereiken van vaardigheden in leerplannen kunnen worden opgenomen; en erop wijzen dat het recht op basisvaardigheden een grondrecht van ieder mens is.

This should pay particular attention to how 'learning to learn' relates to other basic skills; indicate how skill attainment targets can be included in curricula; and underline the right to basic skills as a fundamental right for all.


8. Bepaling van basisvaardigheden: Tijdens de Raad van Lissabon werden kennis van informatie- en communicatietechnologieën, talen (andere dan de moedertaal), exacte wetenschappen en ondernemerschap, alsook sociale vaardigheden gerekend tot de "basisvaardigheden" die de burgers in een kennismaatschappij nodig hebben.

8. Defining basic skills: The Lisbon Council included knowledge of information and communication technologies, foreign languages, science, and entrepreneurship, as well as social skills, among the 'basic skills' citizens need in a knowledge-based society.


De Raad Onderwijs moet zich buigen over de toekomstige doelstellingen van het onderwijs om een bijdrage te kunnen leveren aan de processen van Luxemburg en Cardiff, alsmede over een Europese definitie van de nieuwe basisvaardigheden en een Europees diploma voor basisvaardigheden in informatietechnologieën. Ook het wegnemen van belemmeringen voor de mobiliteit van leerkrachten, het ontwikkelen van een Europese norm voor curricula vitae, het volgen van het nationale beleid voor de uitvoering van de doelstellingen, de toegang tot Internet voor alle scholen vóór eind 2001 en de basisopleiding, uiterlijk 2002, voor het netwerk van leerkrachte ...[+++]

The Education Council will assume responsibility for considering the future objectives of our educational systems, with a view to contributing to the Luxembourg and Cardiff processes by establishing new basic skills at European Union level, for creating a European diploma for basic IT skills, for removing obstacles to the mobility of teachers, for developing a European format for curricula vitae, for monitoring national policies on implementing these objectives, for access to the Internet in schools by 2001 and for the minimum training, by 2002, of the network of information technology teachers.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'basisvaardigheden' ->

Date index: 2021-03-17
w