Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arbo-inspecteur transportsector
Beleid inzake de energiesector
Beleid inzake de transportsector
Beleid voor de energiesector
Beleid voor de transportsector
Beleidslijnen en normen voor de controle van de Kamer
Beleidslijnen inzake de energiesector
Beleidslijnen inzake de transportsector
Beleidslijnen voor de energiesector
Beleidslijnen voor de transportsector
GGBM
ROCB
TPRM

Vertaling van "beleidslijnen voor de transportsector " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
beleidslijnen inzake de transportsector | beleidslijnen voor de transportsector | beleid inzake de transportsector | beleid voor de transportsector

shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols


adviseur bedrijfsveiligheid, milieu en arbo | inspecteur gezondheid en veiligheid op het werk in de vervoerssector | arbo-inspecteur transportsector | arbo-inspecteur transportsector

road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector


beleid inzake de energiesector | beleidslijnen inzake de energiesector | beleid voor de energiesector | beleidslijnen voor de energiesector

energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols


Regeling voor het onderzoek van de commerciële beleidslijnen [ TPRM | ROCB ]

Trade Policy Review Mechanism [ TPRM ]


gemeenschappelijke en gecoördineerde beleidslijnen en maatregelen | GGBM [Abbr.]

common and coordinated policies and measures | CCPM [Abbr.] | CCPMs [Abbr.]


Beleidslijnen en normen voor de controle van de Kamer

Court audit policies and standards | CAPS [Abbr.]


algemene beleidslijnen van de financiële en technische samenwerking

general guidelines for financial and technical cooperation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Bovendien is gebleken dat de bepalingen inzake de verslaglegging over nationale beleidslijnen en -maatregelen, met inbegrip van die inzake prognoses, niet volstaan om de Commissie de noodzakelijke gegevens te verschaffen teneinde de ontwikkeling en de effectiviteit van beleidslijnen en -maatregelen inzake klimaatverandering met een zekere graad van nauwkeurigheid te kunnen controleren.

In addition, provisions on the reporting of national policies and measures including projections have shown to be insufficient to provide the Commission with the necessary data to monitor the evolution and effectiveness of climate change policies and measures with a certain degree of accuracy.


Optreden op EU‑niveau zou de doeltreffendheid van bestaande nationale beleidslijnen ten goede komen en de ontwikkeling van dergelijke beleidslijnen vergemakkelijken.

Action at EU level would therefore improve the effectiveness of existing national policies and facilitate their development.


ondersteunt de ontwikkeling van beleidslijnen die gunstig zijn voor duurzame agrarische gezinsbedrijven en die regeringen aanmoedigen een stimulerende omgeving te creëren (bevorderlijke beleidslijnen, gepaste wetgeving, participatieplanning voor een beleidsdialoog, investeringen) voor de ontwikkeling van agrarische gezinsbedrijven.

Supports the development of policies conducive to sustainable family farming and encouraging governments to establish an enabling environment (conducive policies, adequate legislation, participatory planning for a policy dialogue, investments) for the development of family farming.


Deze richtsnoeren zijn van toepassing op macro-economische en structurele beleidslijnen om de economische beleidslijnen van de EU te coördineren en zo gemeenschappelijke doelen te halen.

These are guidelines on macroeconomic and structural policies which aim to coordinate the EU countries’ economic policies so as to achieve common goals.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. herinnert eraan dat de transportsector een aanzienlijk potentieel voor energie-efficiëntie biedt en goed is voor meer dan 30 % van het eindverbruik van energie in Europa; verzoekt de Commissie de inspanningen van de EU snel op te voeren door de invoering van langetermijnmaatregelen voor het koolstofarm maken van de transportsector, waarbij een hoog niveau van bescherming van het milieu en de gezondheid moet worden gewaarborgd;

32. Recalls that the transport sector has an important energy efficiency potential and represents more than 30 % of final energy consumption in Europe; calls on the Commission to urgently step up the EU’s efforts through the introduction of long-term measures to pursue the decarbonisation of the transport sector, while ensuring a high level of environmental and health protection;


4. is van mening dat het, om te komen tot duurzaam transport in Europa op energie- en milieuvlak, noodzakelijk is een aantal elkaar ondersteunende en corrigerende beleidslijnen te combineren, waarmee ervoor wordt gezorgd dat steeds meer belanghebbenden die de transportsector, het bestuur en de burger vertegenwoordigen bij de zaken worden betrokken; is ervan overtuigd dat enkel door het juiste geheel van maatregelen door te voeren, ...[+++]

4. Is of the opinion that, to achieve the aim of making European transport sustainable in energy and environmental terms, it is necessary to combine a range of mutually supportive and corrective policies, thus securing the involvement of more and more stakeholders representing the transport sector, government, and citizens; is convinced that only by applying the right combination of measures will it be possible both to mitigate the adverse effects of individual actions and to help persuade citizens to accept those actions;


4. is van mening dat het, om te komen tot duurzaam transport in Europa op energie- en milieuvlak, noodzakelijk is een aantal elkaar ondersteunende en corrigerende beleidslijnen te combineren, waarmee ervoor wordt gezorgd dat steeds meer belanghebbenden die de transportsector, het bestuur en de burger vertegenwoordigen bij de zaken worden betrokken; is ervan overtuigd dat enkel door het juiste geheel van maatregelen door te voeren, ...[+++]

4. Is of the opinion that, to achieve the aim of making European transport sustainable in energy and environmental terms, it is necessary to combine a range of mutually supportive and corrective policies, thus securing the involvement of more and more stakeholders representing the transport sector, government, and citizens; is convinced that only by applying the right combination of measures will it be possible both to mitigate the adverse effects of individual actions and to help persuade citizens to accept those actions;


3. is van mening dat het, om te komen tot duurzaam transport in Europa op energie- en milieuvlak, noodzakelijk is een aantal elkaar ondersteunende en correctieve beleidslijnen te combineren, waarmee ervoor wordt gezorgd dat steeds meer belanghebbenden die de transportsector, het bestuur en de burger vertegenwoordigen bij de zaken worden betrokken; is ervan overtuigd dat enkel door het juiste geheel van maatregelen door te voeren, ...[+++]

3. Is of the opinion that, to achieve the aim of making European transport sustainable in energy and environmental terms, it is necessary to combine a range of mutually supportive and corrective policies, thus securing the involvement of more and more stakeholders representing the transport sector, government, and citizens; is convinced that only by applying the right combination of measures will it be possible both to mitigate the adverse effects of individual actions and to help persuade citizens to accept those actions;


64. herinnert eraan dat ruwweg 59% van de in 2004 in Europa geconsumeerde olie door de transportsector is gebruikt, en de overige 17% in gebouwen, 16% voor niet-energetische doeleinden en 8% in de industrie; merkt op dat de Commissie verwacht dat de energievraag in de transportsector tot 2030 met minstens 30% groeit, met een toename tot 5% per jaar voor luchtvervoer, waardoor de uitstoot en de afhankelijkheid van geïmporteerde energie wordt verhoogd;

64. Recalls that roughly 59% of the oil consumed in Europe in 2004 was used by the transport sector, and of the rest 17% was used in buildings, 16% in non-energy uses and 8% in industry; notes that the Commission expects energy demand in the transport sector to grow by at least 30% until 2030, with an increase of up to 5% per year for air transport, which will increase emissions and dependency on imported energy;


- Brede en gecoördineerde uitvoering van de verschillende micro-economische beleidslijnen zal veel meer opleveren dan de som van de individuele beleidslijnen.

- A comprehensive and co-ordinated implementation of the different microeconomic policies will generate much greater benefits than the sum of the individual policies put together.


w