Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Begeleider personen met een beperking
Begeleider residentiële kinderen met een beperking
Begeleider residentiële kinderen met een handicap
Begeleider residentiële volwassenen met een verslaving
Begeleider van personen met een handicap
Begeleidster van personen met een visuele beperking
Beperking bij invoer
Beperking van de invoer
Bijzondere heffing bij invoer
Compensatieneurose
Heffing bij invoer
Identificatie actieve lijn - beperking
Importbelasting
Invoer
Invoerbelasting
Invoerbelemmering
Invoerbeperking
Invoerverbod
Neventerm
Staking van de invoer
Terugsturen van transporten

Vertaling van "beperking bij invoer " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
beperking bij invoer

import restriction | restriction on importation


invoerbeperking [ beperking van de invoer | invoerbelemmering | invoerverbod | staking van de invoer | terugsturen van transporten ]

import restriction [ import ban | limit on imports | suspension of imports ]




begeleider residentiële volwassenen met een verslaving | residentieel begeleidster van volwassenen met een beperking of verslaving | begeleider residentiële volwassenen met een beperking of verslaving | begeleidster van residentiële volwassenen met een beperking of verslaving

adult services worker | residential home adult care worker


begeleider personen met een beperking | begeleider van personen met een handicap | begeleider personen met een beperking | begeleidster van personen met een visuele beperking

disability support assistant | disability support carer | disability care worker | disability support worker


begeleider residentiële kinderen met een fysieke beperking | begeleider residentiële kinderen met een handicap | begeleider residentiële kinderen met een beperking | medewerker centrum voor kinderen met een lichamelijke beperking

residential care worker | special needs support worker | residential childcare worker | residential home children care worker




heffing bij invoer [ bijzondere heffing bij invoer | importbelasting | invoerbelasting ]

import tax [ import surcharge | special charge on imports | taxation of imports ]


beperking van de identificatie van het opgeroepn nummer | identificatie actieve lijn - beperking

connected line identification restriction | restriction of the connected line identification | COLR [Abbr.]


Omschrijving: Lichamelijke symptomen passend bij en oorspronkelijk veroorzaakt door een vastgestelde lichamelijke stoornis, ziekte of beperking worden overdreven of blijven voortduren ten gevolge van de psychische toestand van de patiënt. De betrokkene is meestal verontrust door zijn lichamelijk-veroorzaakte pijn of beperkingen en wordt dikwijls in beslag genomen door zorgen, die gerechtvaardigd kunnen zijn, over de mogelijkheid van ...[+++]

Definition: Physical symptoms compatible with and originally due to a confirmed physical disorder, disease or disability become exaggerated or prolonged due to the psychological state of the patient. The patient is commonly distressed by this pain or disability, and is often preoccupied with worries, which may be justified, of the possibility of prolonged or progressive disability or pain. | Compensation neurosis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– invoering van een beperking voor de bijdrage die biobrandstoffen en vloeibare biomassa geproduceerd uit voedingsgewassen, zoals granen en andere zetmeel­rijke gewassen, suikers en oliegewassen, leveren aan de streefcijfers van de hernieuwbare-energierichtlijn tot de huidige consumptie­niveaus zonder daarbij enige beperking op te leggen wat het totale verbruik ervan betreft;

the introduction of a limit to the contribution made from biofuels and bioliquids produced from food crops, such as those based on cereals and other starch rich crops, sugars and oil crops, to the Renewable Energy Directive targets to current consumption levels, without foreseeing any limits on their overall consumption;


Daarom is het dienstig dat naast de maatregelen ter beperking van het directe risico dat door de invoer van pluimvee, pluimveeproducten en gezelschapsvogels wordt veroorzaakt, de bioveiligheidsmaatregelen ter beperking van het risico van overdracht van hoogpathogene aviaire influenza, veroorzaakt door het influenza A-virus subtype H5N1, van in het wild levende vogels naar pluimvee en andere in gevangenschap gehouden vogels van kracht blijven en de systemen voor vroege opsporing in risicogebieden worden gehandhaafd.

Therefore, apart from limiting the direct risk caused by imports of poultry, poultry products and pet birds, it is appropriate to keep in place the biosecurity measures to reduce the risk of transmission of highly pathogenic avian influenza caused by Influenza virus A subtype H5N1 from birds living in the wild to poultry and other captive birds and to keep in place the early detection systems in areas at particular risk.


De limiet die geldt voor vervoer over land en de binnenwateren is lager om rekening te houden met de situatie van lidstaten die landgrenzen hebben met landen waar de prijzen aanzienlijk lager zijn dan in de EU. afschaffing van de kwantitatieve beperkingen voor parfum, toiletwater, koffie en thee (die goederen vallen nu onder het maximumbedrag). verhoging van de kwantitatieve beperking voor niet-mousserende wijn van 2 tot 4 liter. invoering van een kwantitatieve beperking van 16 liter voor bier. de lidstaten kunnen ervoor kiezen de max ...[+++]

The lower threshold for the latter takes account of the special situation of Member States that have land borders with countries where prices are significantly lower than in the EU. Abolish the quantitative limits on perfume, eau de toilette, coffee and tea (which means that such items will come under the monetary threshold). Increase the quantitative limit for still wine from 2 to 4 litres. Introduce a quantitative limit of 16 litres for beer imports Give Member States the option of reducing the quantitative limits on tobacco products (e.g. for cigarettes: from 200 to 40) in support of health policies.


een nieuwe omschrijving van de doelstelling van de verordening: de emissies van gefluoreerde broeikasgassen insluiten, voorkomen en zodoende beperken; invoering van de definitie "stationaire toepassing of stationaire apparatuur"; wat betreft de insluiting, de opname van de circuits van koel-, klimaatregelings- en warmtepompapparatuur in de lijst van stationaire toepassingen; vervanging van de term "inspecties" door de term "controles" (artikel 3); wat betreft de rapportering door de producent, de toevoeging van twee te behandelen categorieën van toepassingen: oplosmiddelen en brandbeveiligingsystemen; exploitanten van toepassingen ...[+++]

redefinition of the objective of the regulation: to contain, prevent and thereby reduce emissions of the fluorinated greenhouse gases; introduction of the definition of "stationary application or equipment"; for containment purposes, inclusion of the circuits of refrigeration, air conditioning and heat pump equipment into the list of stationary applications; replacement of the word "inspections" by the word "checks" (article 3); for the producer reporting purposes, the addition of two categories of applications to be identified : ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(3) In artikel 2.3.13.8 van de Internationale Diergezondheidscode (2001) inzake BSE van het Internationaal Bureau voor Besmettelijke Dierziekten wordt aanbevolen dat, wanneer gelatine en collageen uitsluitend worden bereid uit huiden, de veterinaire overheid zonder enige beperking de invoer en doorvoer van die gelatine en collageen moet toestaan, ongeacht de status van het land van uitvoer.

(3) Article 2.3.13.7 of the International Animal Health Code (2001) issued by the International Office of Epizootics on BSE recommends that if gelatine and collagen are prepared exclusively from hides and skins, veterinary administrations should authorise their import and transit through their territories without restriction, regardless of the status of the exporting countries.


Deze beperking is een ongerechtvaardigde maatregel die neerkomt op een beperking op de invoer van aardolieproducten uit andere lidstaten.

This is an unjustified measure amounting to a quantitative restriction on imports of petroleum products from other Member States.


(10) Overwegende dat het noodzakelijk is eventuele concurrentievervalsing zo veel mogelijk te voorkomen door gelijkwaardige voorschriften voor in derde landen ingeschreven vliegtuigen vast te stellen; dat de Gemeenschap, aangezien zij geen bevoegdheid over de registers van derde landen uitoefent, deze gelijkwaardige doelstellingen enkel kan bereiken door de exploitatie van in derde landen op of na de toepassingsdatum van deze verordening ingeschreven niet-conforme vliegtuigen te beperken; dat bij de datum van invoering van dergelijke beperkingen rekening moet worden gehouden met de ingangsdatum van het definitieve exploitatieverbod voo ...[+++]

(10) Whereas it is necessary to minimise possible distortions of competition by establishing equivalent requirements applicable to aeroplanes registered in third countries; whereas, since the Community has no competence over third-country registers, that objective can be achieved only by restricting the operation of non-complying aeroplanes registered as from 1 April 1999 in third countries; whereas the date for introducing such restrictions should take account of the final cut-off date for the operation of Chapter 2 aeroplanes as provided for in Council Directive 92/14/EEC of 2 March 1992 on the limitation of the operation of aeroplan ...[+++]


Als maatregel van gelijke werking als een kwantitatieve beperking wordt onder meer aangemerkt de beperking van de afgifte van de in artikel 19 bedoelde invoer - of uitvoercertificaten tot een bepaalde groep rechthebbenden .

The restriction of the import or export licences provided for in Article 19 to a specific category of those entitled to receive them shall be one of the measures considered as having effect equivalent to a quantitative restriction.


In de lijn van deze strategie heeft de Commissie uiteindelijk in juni 1992 een pakket maatregelen voorgesteld dat bestaat uit de volgende onderdelen : - het ALTENER-programma om de penetratie van duurzame energiebronnen op te voeren; - de kaderrichtlijn voor maatregelen ter beperking van CO2 in het kader van het energiebesparingsprogramma SAVE; - de toespitsing van het lopende THERMIE-programma op de beperking van de emissie van CO2; - een beschikking van de Raad inzake een bewakingsmechanisme voor de uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen; - een v ...[+++]

According to this strategy, the Commission finally proposed in June 1992 a package of measures consisting of the following : - the ALTENER programme for greater penetration of renewables; - the framework Directive for CO2 limitation measures in the frame of the energy efficiency programme SAVE; - the focusing of the ongoing THERMIE programme on the reduction of CO2 emissions; - a Council Decision for a monitoring mechanism of CO2 and other greenhouse gases; - a proposal for a Council Directive introducing a carbon/energy tax.


BIJLAGE I In verband met BSE getroffen belangrijke maatregelen a) Communautaire maatregelen : i) verbod op de uitvoer van levende dieren uit het Verenigd Koninkrijk naar de andere Lid-Staten, met uitzondering van kalveren jonger dan 6 maanden, mits deze geslacht worden voordat ze de leeftijd van 6 maanden bereiken (maart 1990) ; ii) verbod op de uitvoer van specificiek afval (hersenen, ruggemerg, zwezerik, tonsillen, milt, ingewanden) van het Verenigd Koninkrijk naar de andere Lid-Staten (april 1990) ; iii) uitvoer van vlees uit het Verenigd Koninkrijk naar de andere Lid- Staten : - van dieren jonger dan 30 maanden : geen beperking (eerste maatregel 1 ...[+++]

ANNEX I Important measures taken in relation to BSE (a) Community measures (i) export ban on live animals from the UK to the other Member States with the exception of calves under six months under the condition that they are slaughtered before the age of six months (March 1990); (ii) export ban on specified offals (brains, spinal cord, thymus, tonsils, spleen and intestines) from the UK to the other Member States (April 1990); (iii) export of meat from the UK to the other Member States: - from animals under the age of 30 months: no restrictions (first measure 1 March 1990 - latest decision February 1995); - from animals over the age o ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'beperking bij invoer' ->

Date index: 2024-09-22
w