Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
AOHD Per
BONP
Binnenlands reglementering
Binnenlands tarief
Binnenlands verkeer
Binnenlands vervoer
DNNP
GATS Per
Goederenbewegingen monitoren
Goederenbewegingen volgen
Herplaatsing van binnenlands ontheemden
Herplaatsing van mensen
Herplaatsing van migranten
Herplaatsing van personen
Herplaatsing van vluchtelingen
Hervestiging van binnenlands ontheemden
Hervestiging van mensen
Hervestiging van migranten
Hervestiging van ontheemden
Hervestiging van personen
Hervestiging van vluchtelingen
Maatstaf van heffing in het binnenlands verkeer
Plaatsbewijs voor binnenlands verkeer
Verkeer regelen
Verkeer van goederen monitoren
Verkeer van goederen volgen

Vertaling van "binnenlands verkeer " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
binnenlands reglementering | binnenlands verkeer

domestic service | domestic system | internal service | internal system




maatstaf van heffing in het binnenlands verkeer

taxable amount for domestic transactions






hervestiging van personen [4.7] [ herplaatsing van binnenlands ontheemden | herplaatsing van mensen | herplaatsing van migranten | herplaatsing van personen | herplaatsing van vluchtelingen | hervestiging van binnenlands ontheemden | hervestiging van mensen | hervestiging van migranten | hervestiging van ontheemden | hervestiging van vluchtelingen ]

resettlement of persons [4.7] [ population relocation | population resettlement | relocation of people | relocation of persons | resettlement of people | [http ...]


goederenbewegingen volgen | verkeer van goederen monitoren | goederenbewegingen monitoren | verkeer van goederen volgen

monitor the movement of goods | watch goods movement | monitor goods movement | view goods movement


Besluit betreffende onderhandelingen over het verkeer van natuurlijke personen [ DNNP | BONP ]

Decision on Negotiations on Movement of Natural Persons [ DNNP ]


Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten-Bijlage betreffende het verkeer van natuurlijke personen die diensten verlenen die onder het toepassingsgebied van de overeenkomst vallen [ GATS Per | AOHD Per ]

General Agreement on Trade in Services-Annex on Movement of Natural Persons supplying Services under the Agreement [ GATS Per ]


verkeer regelen

direct traffic | manage traffic | manage transit | regulate traffic
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Andere typen wielen: Andere typen wielen zijn toegestaan voor eenheden die alleen in binnenlands verkeer worden ingezet.

Other types of wheels: Other types of wheels are permitted for units in national use.


De in de eerste alinea, onder b), bedoelde afmetingen en gewichten mogen eventueel groter zijn dan die welke in de lidstaat van vestiging van de vervoersondernemer gelden, doch mogen in geen geval groter zijn dan de maximumwaarden die door de lidstaat van ontvangst zijn vastgesteld voor binnenlands verkeer of de technische kenmerken die in de in artikel 6, lid 1, van Richtlijn 96/53/EG genoemde bewijzen zijn vermeld.

The weights and dimensions referred to in point (b) of the first subparagraph may, where appropriate, exceed those applicable in the carrier’s Member State of establishment, but they may under no circumstances exceed the limits set by the host Member State for national traffic or the technical characteristics mentioned in the proofs referred to in Article 6(1) of Directive 96/53/EC.


Aangezien de exploitanten die binnenlands verkeer over zee en over binnenwateren verzorgen, echter niet bekend zijn met de internationaal geldende regelingen en de verzekeringsmarkt moet worden gemobiliseerd voor de risicogaranties, wordt voorgesteld aan deze exploitanten en de verzekeringssector een aanvullende termijn voor de toepassing van de verordening te verlenen. Twee jaar voor reguliere veerboten die binnenlands vervoer over zee verzorgen, en vier jaar voor vervoer over binnenwateren zou in deze optiek voldoende tijd moeten zijn.

However, as operators of domestic traffic by sea and inland waterways are not familiar with the schemes implemented at international level and that the insurance market will have to be mobilised to organise the guarantee and direct actions on risks, it is suggested those operators and actors in the insurance market be given a supplementary deadlines for applying the Regulation, two years for regular ferry lines operating on domestic traffic by sea and four years for inland waterways should be a sufficient time frame in this view.


1. De voornaamste doelstelling van deze verordening is invoering en implementatie van de communautaire maatregelen voor verbetering van de beveiliging van in de internationale handel en voor binnenlands verkeer gebruikte schepen en bijbehorende havenfaciliteiten, tegen het gevaar van opzettelijke ongeoorloofde acties.

1. The main objective of this Regulation is to introduce and implement Community measures aimed at enhancing the security of ships used in international trade and domestic shipping and associated port facilities in the face of threats of intentional unlawful acts.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Aangezien volgens het tijdschema van de IMO (internationaal verkeer) en van richtlijn 98/18/EG (binnenlands verkeer in de EU) de SOLAS-voorschriften in 2010 volledig moeten zijn nageleefd, moet de industrie voor de komende jaren reeds investeringen voor de aanpassing van de betrokken vaartuigen hebben gepland.

Since full compliance with SOLAS Regulations is to take place by 2010, on the basis of the IMO timetable (international trades) and of Directive 98/18/CE (domestic EU trades) the industry should have already planned to invest in the coming years in the upgrade of the vessels concerned.


De lidstaten mogen passagiersschepen van minder dan 300 brutoton die worden gebruikt voor binnenlands verkeer vrijstellen van toepassing van de in deze bijlage opgenomen AIS-voorschriften.

Member States may exempt passenger ships below 300 gross tonnage engaged in domestic trade from the application of the requirements concerning AIS laid down in this Annex.


Maar ik denk dat als we trans-Europees treinverkeer op mekaar afstemmen, dat we dat ook zeer snel moeten doen met het binnenlands treinverkeer. Dat is vooral belangrijk voor die mensen die treinen maken, die materieel maken voor het treinverkeer. Ik denk dat op dat punt ook dringend een Europese eenheidsmarkt moet komen en dat kunnen we alleen als we zowel trans-Europees, dus internationaal, alsook binnenlands verkeer op mekaar afstemmen.

This is especially important for those people who manufacture trains and train equipment. We need, as a matter of urgency, to create a European single market in that respect too, and this will only be possible if we harmonise trans-European, i.e. international, as well as national traffic.


overwegende dat de werkingssfeer van de ADR- en RID-bepalingen bij de richtlijnen 94/55/EG (1) en 96/49/EG (2) tot het binnenlands verkeer is uitgebreid, ondanks het feit dat deze zich uitsluitend beperken tot het verkeer en ondanks het feit dat zij in bepaalde opzichten weinig concreet zijn uitgewerkt, teneinde de voorwaarden waaronder gevaarlijke goederen over de weg en per spoor worden vervoerd in de gehele Gemeenschap te harmoniseren; dat de bepalingen inzake vervoervoorzieningen vastgesteld zijn om de verzorging van vervoersdiensten te vergemakkelijken en dat die richtlijnen van toepassing zijn op het vervoer van gevaarlijke goeder ...[+++]

Whereas Council Directives 94/55/EC(1) and 96/49/EC(2), although they are confined solely to the question of traffic and do not include specific provisions on certain matters, have extended the application of the provisions of the ADR and RID to cover national traffic in order to harmonize across the Community the conditions under which dangerous goods are transported by road and by rail; whereas the provisions relating to transport equipment are laid down in order to facilitate the provision of transport services and that such Directives apply to the transport of dangerous goods; () Council Directive 94/55/EC on the approximation of th ...[+++]


In het binnenlands verkeer kan in verschillende gevallen BTW verschuldigd zijn:

Under the internal system, VAT may be payable, depending on the case, by:


De richtlijn legt tevens verplichtingen op aan deze tot voldoening van de belasting gehouden personen, zowel in het binnenlands verkeer als bij invoer.

The Directive also imposes obligations on these persons liable to pay VAT, both under the internal system and on importation.


w