Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bereden dier
Bijna-botsing
Bijna-botsing in de lucht
Botsing in de lucht
Botsing met
De lucht-en ruimtevaart betreffende
Door dier-getrokken voertuig
Frontale botsing
Motorvoertuig
NNO
Omslaan
Opzettelijke botsing met
Rechtlijnige botsing
Torens voor verhitte lucht bedienen
Torens voor verwarmde lucht bedienen
Tram
Trein
Turbulentie in wolkenloze lucht
Zonder botsing

Vertaling van "botsing in de lucht " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
bijna-botsing in de lucht

near mid-air collision | NMAC [Abbr.]




frontale botsing | rechtlijnige botsing

central collision | head-on collision




botsing met | bereden dier | botsing met | door dier-getrokken voertuig | botsing met | tram

Collision with:animal being ridden | animal-drawn vehicle | streetcar |


opzettelijke botsing met | motorvoertuig | opzettelijke botsing met | tram | opzettelijke botsing met | trein

intentional collision with:motor vehicle | train | tram (streetcar)


omslaan | NNO | omslaan | zonder botsing | van rijwiel vallen of gegooid worden (zonder voorafgaande botsing)

fall or thrown from pedal cycle (without antecedent collision) overturning:NOS | without collision |


torens voor verhitte lucht bedienen | torens voor verwarmde lucht bedienen

operate heated-air tower | operating heated-air tower | heated-air tower tending | tend heated-air tower




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Op grond van een beoordeling van de strategische rol van de lucht- en ruimtevaartindustrie (hoofdstuk 2) en haar voornaamste kenmerken (hoofdstuk 3) worden in de "Strategische analyse van de lucht- en ruimtevaartindustrie voor de 21e eeuw (STAR 21)" vijf hoofdgebieden vastgesteld die bijzondere aandacht verdienen: concurreren op wereldmarkten (hoofdstuk 4), de bedrijfsomgeving voor de Europese lucht- en ruimtevaartindustrie (hoofdstuk 5), Europees goed bestuur van de burgerluchtvaart (hoofdstuk 6), dringende behoefte aan een Europese veiligheids- en defensiecapaciteit (hoofdstuk 7) en veiligstelling van Europa's rol in de ruimte (hoofdst ...[+++]

Based upon an assessment of the strategic role of the aerospace industry (chapter 2) and its profile (chapter 3), the Strategic Aerospace Review for the 21st Centruy (STAR 21) has identified five main areas that deserve specific attention: competing on world markets (chapter 4), the operating environment for European aerospace (chapter 5), European governance of civil aviation (chapter 6), the vital need for European security defence capabilities (chapter 7) and safeguarding Europe's role in space (chapter 8).


7.1.3. Dynamische test voor een frontale botsing, een botsing van achteren en een zijdelingse botsing:

7.1.3. Dynamic testing for frontal, rear and lateral impact:


Criteria voor de dummy bij een frontale botsing en een botsing van achteren.

Dummy criteria for frontal and rear impact.


Bij Besluit 2005/614/EG van de Raad (6) is de Unie toegetreden tot VN/ECE-Reglement nr. 94 betreffende bepalingen voor de goedkeuring van voertuigen wat de bescherming van de inzittenden bij een frontale botsing betreft en tot VN/ECE-Reglement nr. 95 betreffende voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen met betrekking tot de bescherming van de inzittenden bij een zijdelingse botsing.

By Council Decision 2005/614/EC (6), the Union has acceded to UNECE Regulation No 94 on provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants in the event of a frontal collision and to UNECE Regulation No 95 on provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants in the event of a lateral collision.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Richtlijn 96/62/EG van de Raad van 27 september 1996 inzake de beoordeling en het beheer van de luchtkwaliteit , Richtlijn 1999/30/EG van de Raad van 22 april 1999 betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht , Richtlijn 2000/69/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 november 2000 betreffende grenswaarden voor benzeen en koolmonoxide in de lucht , Richtlijn 2002/3/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 februari 2002 betreffende ozon in de lucht en Beschikking 97/101/EG van de Raad van 27 januari 1997 tot invoering van een regeling voor de onderling ...[+++]

Council Directive 96/62/EC of 27 September 1996 on ambient air quality assessment and management , Council Directive 1999/30/EC of 22 April 1999 relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air , Directive 2000/69/EC of the European Parliament and of the Council of 16 November 2000 relating to limit values for benzene and carbon monoxide in ambient air , Directive 2002/3/EC of the European Parliament and of the Council of 12 February 2002 relating to ozone in ambient air and Council Decision 97/101/EC of 27 January 1997 establishing a reciprocal exchange of ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0107 - EN - Richtlijn 2004/107/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 december 2004 betreffende arseen, cadmium, kwik, nikkel en polycyclische aromatische koolwaterstoffen in de lucht - RICHTLIJN - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // Vaststelling van de eisen voor de beoordeling van concentraties van arseen, cadmium, nikkel en benzo(a)pyreen in de lucht binnen een zone of agglomeratie // Plaatsing van en minimumaantal monsternemingspunten voor het meten van con ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0107 - EN - Directive 2004/107/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004 relating to arsenic, cadmium, mercury, nickel and polycyclic aromatic hydrocarbons in ambient air - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // Determination of requirements for assessment of concentrations of arsenic, cadmium, nickel and benzo(a)pyrene in ambient air within a zone or agglomeration // Location and minimum number of sampling points for the measurement of concentrations in ambient air and deposition rates // Data quality objectives and requirements ...[+++]


botsing tussen een trein en een obstakel binnen het vrijeruimteprofiel”: een botsing tussen een deel van een trein en vaste of tijdelijk aanwezige objecten op of in de nabijheid van het spoor (behalve door voertuigen of gebruikers op overwegen verloren voorwerpen), met inbegrip van botsingen met bovenleidingen.

‘collision of train with obstacle within the clearance gauge’ means a collision between a part of a train and objects fixed or temporarily present on or near the track (except at level crossings if lost by a crossing vehicle or user), including collision with overhead contact lines.


16". communicatiediensten": vaste en mobiele diensten ten behoeve van de luchtvaart voor grond-tot-grond-, lucht-tot-grond- en lucht-tot-lucht-communicatie voor luchtverkeersleidingsdoeleinden.

16". communication services" means aeronautical fixed and mobile services to enable ground-to-ground, air-to-ground and air-to-air communications for ATC purposes.


(6) Deze richtlijn dient te worden beschouwd als een onderdeel van een breder pakket maatregelen voor de veiligheid van voetgangers en andere kwetsbare weggebruikers die de Gemeenschap, de bedrijfstak en de bevoegde autoriteiten van de lidstaten ten aanzien van weggebruikers, voertuigen en infrastructuur moeten nemen via uitwisseling van de beste praktijken vóór een botsing (actief), tijdens een botsing (passief) en na een botsing.

(6) This Directive should be considered as one element of a broader package of measures, to be undertaken by the Community, the industry and the relevant authorities of the Member States, on the basis of exchanges in best practice, in order to address pre-crash (active), in-crash (passive), and post-crash safety of pedestrians and other vulnerable road users, with respect to road users, vehicles and infrastructure.


ii) Potentiële botsing of bijna-botsing (omvat specifieke situaties waarin zich potentieel een ongeval of een bijna-botsing kan voordoen, indien een ander luchtvaartuig zich in de nabijheid bevindt):

(ii) Potential for collision or near collision (encompassing specific situations having the potential to be an accident or a near collision, if another aircraft is in the vicinity):




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'botsing in de lucht' ->

Date index: 2024-05-31
w