14. steunt het initiatief van de Commissie om in samenwerking met alle instellingen, studenten en andere belanghebbenden een meerdimensionaal instrument te ontwikkelen voo
r gedifferentieerde classificatie en rangschikking van instellingen voor hog
er onderwijs aan de hand van kenmerken als een lange traditie van hoger onderwijs in Europa, de kwaliteit van het onderwijs, ondersteuning van studenten (onder meer via beurzen, advisering en huisvesting), toegang zonder fysieke barrières en barrières op het gebied van communicatie en informa
...[+++]tie, regionale betrokkenheid en kennisoverdracht; is anderzijds gekant tegen de ontwikkeling van een classificatiesysteem voor hogeronderwijsinstellingen op basis van niet-homogene prestatie-indicatoren die de diversiteit van onderwijstrajecten, programma's en taalkundige diversiteit op Europese universiteiten buiten beschouwing laten; 14. Encourages the Commission's initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for
the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engag
ement and knowledge transfer; op
poses, on the other hand ...[+++], the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous performance indicators which do not take into account the diversity of educational pathways, programmes and linguistic diversity in European universities;